דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » בצקות בהריון: תרופות סבתא יעילות
בצקות בהריון תרופות סבתא

בצקות בהריון: תרופות סבתא יעילות

בצקת היא מצב שבו יש עודף נוזלים בגוף. מצב זה יכול לקרות במהלך ההריון והוא גם די שכיח, אך חשוב מאוד לא להתעלם ממנו.

בצקת בהריון היא אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר שעמן מתמודדות נשים הרות. מצב זה יכול לגרום לסיבוכים גם לאם וגם לתינוק וחשוב לדעת איך לטפל במצב זה. להלן מספר תרופות טבעיות לבצקת בהריון:

– תשתי הרבה מים: מים עוזרים לשטוף את עודפי הנוזלים מגופך וגם מונעים התייבשות שעלולה להוביל לסיבוכים אחרים.

– תאכלי הרבה פירות וירקות: וודאי לאכול פירות וירקות עשירים בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים, מים, סוכר וכו’, שעוזרים לכם לשמור על לחות בזמן שהם גם מספקים אנרגיה.

ישנן תרופות טבעיות רבות שיכולות לעזור עם בצקת בהריון. ניתן להשתמש בתרופות אלו לאורך השליש הראשון, השליש השני והטרימסטר השלישי.

חלק מהתרופות הטבעיות הללו כוללות:

– משתנים

– אמבטיות מי מלח

– תה ג’ינג’ר

– מריחה מקומית של כורכום

 תרופות סבתא לבצקת ברגליים

בצקת היא מצב שבו יש הצטברות של נוזלים ברקמות ובאיברים. מצב זה יכול להיגרם מאי ספיקת לב, אי ספיקת כליות או אי ספיקת כבד.

תרופת סבתא נגד בצקת ברגליים היא תרופה המסייעת בהפחתת נפיחות ברגליים ומסייעת במניעה או טיפול בבצקות. התרופה גם עובדת כחומר אנטי דלקתי כדי לעזור להפחית דלקת ונפיחות באזור הרגליים.

 תרופות סבתא נגד בחילות בהריון

בחילות בהריון היא בעיה שכיחה בקרב נשים בהריון. אנשי מקצוע לטיפול ביולדות ממליצים לשמור על שתיית מים מרובה ואכילה של ארוחות קטנות כדי להקל על התסמינים. בחילות בהריון יכולות להיגרם ממספר גורמים, כולל שינויים בכימיה של הגוף, אלרגיות למאכלים שונים או זיהום. הסוג השכיח ביותר של בחילות במהלך ההריון הוא בחילות הבוקר, המתרחשות בקרב כ-90% מהנשים במהלך ההריון.

בצקות בידיים בהריון

בצקת היא מצב שבו הגוף שומר יותר נוזלים ממה שהוא צריך. מצב זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים, כולל הריון. בצקת בידיים במהלך ההריון מתרחשת כאשר לחץ הדם עולה ונשפך נוזלים למרווחי הרקמה שבין האצבעות לאצבעות הרגליים. מצב זה יכול לגרום לנפיחות של הידיים והאצבעות. בצקות אלו הן זמניות ובדרך כלל לא מזיקות. ניתן לטפל במצב באמצעות עיסוי מקומי.

בצקות ברגליים בהריון

הנפיחות ברגליים במהלך ההריון היא סימפטום שכיח שנשים מודאגות ממנו לעתים קרובות. המצב נקרא בצקת. הנפיחות ברגליים במהלך ההריון יכולה להוות סימן לרעלת הריון, שהיא מצב בו מתרחשים לחץ דם גבוה ורמות חלבון בגוף האם. זה יכול להוביל להתקפים ויש להיות בבקרה על המצב מול הרופא המטפל שלך.

תרופות סבתא נגד קלקול קיבה בהריון

קלקול קיבה במהלך ההריון הוא בעיה שכיחה בקרב נשים בהריון. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לקלקול קיבה במהלך ההריון כוללים בחילות בוקר, אי סבילות למזונות מסוימים ותגובות אלרגיות. על מנת למנוע קלקול קיבה במהלך ההריון, חשוב להשתמש בתרופה בטוחה ויעילה שלא תגרום לתופעות לוואי. תרופה אחת כזו נקראת Prilosec OTC או Omeprazole. זה יכול לשמש כטיפול עצמאי או בשילוב עם תרופות אחרות.

בצקת ברגל אחת בהריון

בצקת היא מצב שבו נוזל הגוף מצטבר בחלק אחד של הגוף. זהו סיבוך שכיח במהלך ההריון ויכול להוביל לסיבוכים כמו אי ספיקת לב, בצקת ריאות ואי ספיקת כליות. הסיבה השכיחה ביותר לבצקת במהלך ההריון נקראת רעלת הריון. ניתן לטפל ברעלת הריון באמצעות תרופות המסייעות בהפחתת כמות החלבון בדם והשתן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן