דף הבית » תרופות סבתא » גלה את שיטות הטיפול בשלשול שאושרו על סבתא!

גלה את שיטות הטיפול בשלשול שאושרו על סבתא!

שלשול: הטיפול של סבתא בתרופות טבעיות
שלשול הוא מצב לא נוח ומביך הפוגע במיליוני אנשים ברחבי העולם.אמנם זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל הרעלת מזון, זיהום ואפילו לחץ, אך ניתן לטפל בו גם בתרופות טבעיות.במאמר זה נחקור כמה מהטיפולים המסורתיים שהועברו על ידי דורות של סבתות, כמו גם כמה טיפים מועילים כיצד להימנע מכך מלכתחילה.

תפקיד ההידרציה
אחד המרכיבים החשובים ביותר בטיפול בשלשול הוא להישאר לחות.המשמעות היא שתיית שפע נוזלים ואכילת מזונות המכילים מים.מרקים, מרק ומיצים ברורים הם אידיאליים, מכיוון שהם מספקים נוזלים כמו גם אלקטרוליטים, שיכולים לעזור להחליף מינרלים אבודים.בנוסף, אוכלים ומשקאות עשירים בפרוביוטיקה, כמו יוגורט, קפיר וקומבוצ’ה, יכולים לעזור להחזיר חיידקי מעיים בריאים ולהפחית את תסמיני השלשול.

תרופות צמחיות
הסבתות השתמשו מזמן עשבי תיבול כדי להרגיע את מחלות העיכול.כמה מהתרופות הצמחיות הפופולריות והיעילות ביותר לשלשול כוללות קמומיל, אלם חלקלק ותה שומר.עשבי תיבול אלה יכולים להיות ספוגים במים חמים למשך מספר דקות ולצרוך אותה כתה.לחלופין, ניתן לרכוש את עשבי התיבול בצורת קפסולה ולקחת עם אוכל.

תרופות סבתא
סבתות השתמשו גם בתרופות ביתיות לטיפול בשלשול.אחד הנפוצים ביותר הוא לערבב כפית דבש עם כף חומץ סיידר תפוחים וכוס מים חמים.ניתן לצרוך מרקחת זו מספר פעמים ביום כדי להפחית את תסמיני השלשול.בנוסף, כף של מיץ לימון טרי המנופח מעורבב עם כוס מים חמים ושתה שלוש פעמים ביום יכול גם לעזור להפחית את הסימפטומים.

טיפים תזונתיים

בנוסף לתרופות צמחי מרפא ובית, ישנם טיפים תזונתיים שסבתות נהגו להפחית את התרחשות השלשול.הימנעות ממזונות עשירים בשומן, סוכר ומרכיבים מלאכותיים יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים.בנוסף, אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולה לעזור לשמור על בריאות מערכת העיכול ולהפחית את הסיכון לשלשול.

טיפ מועיל

כאשר סובלים משלשול, חשוב לשתות שפע נוזלים כדי להחליף מינרלים אבודים.בנוסף, הימנעות מרכיבים בעלי שומן גבוה, סוכר גבוה ומלאכותי יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים.

תרופות מרשם

במקרים מסוימים, שלשול עשוי לדרוש שימוש בתרופות מרשם.אמנם קיימות תרופות רבות זמינות, אך חשוב לדבר עם רופא לפני שהם נוטלים.בנוסף, ייתכן שיהיה צורך באנטיביוטיקה במקרים של זיהום חיידקי.

סיכום
שלשול הוא מצב לא נוח ומביך שניתן לטפל בתרופות טבעיות.סבתות העבירו טיפולים רבים וטיפים תזונתיים כדי לסייע בהפחתת התסמינים ולמנוע את התרחשותם מלכתחילה.בנוסף, דיבור עם רופא עשוי להיות הכרחי במקרים מסוימים.על ידי ביצוע עצתה של סבתא, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון שלך לפתח שלשול.

תרופות צמחי מרפא לטיפול בשלשול

ארון הרפואה של סבתא כלל לעתים קרובות תרופות צמחי מרפא לטיפול בשלשול.תרופות צמחיות הן צמחים או חלקי צמחים המשמשים באופן רפואי.מבחינה היסטורית, עשבי תיבול שימשו בשילוב עם טיפולים אחרים לניהול תסמיני השלשול.

תרופות צמחיות לשלשול

הסעדים הבאים של הצמחים הם חלק מהנפוצים ביותר לטיפול בשלשול:

  • מנטה: מנטה הוא עשב מרפא המשמש במשך מאות שנים לבעיות עיכול.זה יכול לעזור להפחית התכווצויות בטן, נפיחות ושלשול.
  • קמומיל: קמומיל ידוע בעיקר בזכות השפעותיו המרגיעות, אך ניתן להשתמש בו גם כדי לעזור בבעיות עיכול כמו שלשול.הוא מכיל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-עקסמודיות שיכולות לעזור להפחית את אי הנוחות והשלשול של הבטן.
  • אלם חלקלק: אלוף אלוףM הוא סוג של קליפת עץ ששימשו מאז ימי קדם לטיפול בבעיות עיכול.הוא מכיל ריר, סוג של סיבים מסיסים המסייעים בציפוי דרכי העיכול ולהפחית שלשול.
  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא עשב פופולרי שניתן להשתמש בו לטיפול במגוון בעיות עיכול, כולל שלשול.הוא מכיל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-עקסמודיות שיכולות לעזור להפחית דלקת והתכווצויות במעיים.
  • שורש ליקריץ: שורש ליקריץ הוא סוג של עשב שיכול לעזור להפחית דלקת ולשפר את בריאות הבטן.זה עשוי לעזור גם להגדיל את ייצור נוזלי העיכול, שיכולים לעזור להפחית את השלשול.

שינויים תזונתיים עבור שלשול

חוכמת סבתא כללה גם שינויים תזונתיים כדי לעזור בתסמיני השלשול.שלשול יכול להיגרם על ידי מגוון דברים, כולל אלרגיות למזון, זיהומים חיידקיים או נגיפיים, או תרופות.אכילת תזונה דלה בשומן ועשירה בסיבים תזונתיים יכולה לעזור להפחית את תסמיני השלשול.

מזונות להימנע

כשמנסים לנהל את תסמיני השלשול, חשוב להימנע מסוגים מסוימים של מזונות.אלו כוללים:

  • מוצרי חלב: מוצרי חלב מכילים לקטוז, סוג של סוכר שיכול לגרום לבעיות עיכול.עדיף להימנע ממוצרי חלב כמו חלב, גבינה וגלידה עד שהשלשול שכך.
  • מזון עתיר שומן: מזון עתיר שומן, כמו אוכל מטוגן ושומני, יכול להיות קשה לעיכול ויכול להחמיר את תסמיני השלשול.הימנעות מסוגי מזונות מסוג זה יכולה לעזור להפחית את חומרת הסימפטומים.
  • קפאין: קפאין יכול לגרום להתייבשות, מה שעלול להחמיר את תסמיני השלשול.עדיף להימנע ממשקאות המכילים קפאין כמו קפה, תה וסודה עד שהשלשול שכך.
  • אלכוהול: אלכוהול יכול לעצבן את מערכת העיכול ולהחמיר את תסמיני השלשול.עדיף להימנע מאלכוהול עד שהשלשול שכך.
  • אוכל חריף: מזונות חריפים יכולים גם לעצבן את מערכת העיכול ולהחמיר את תסמיני השלשול.הימנעות ממזונות חריפים עד לשלשול שכך יכולה לעזור להפחית את חומרת התסמינים.

אוכלים לאכול

בנוסף להימנעות מסוגים מסוימים של מזונות, חשוב להתמקד באכילת מזונות שיכולים לעזור בתסמיני השלשול.אלו כוללים:

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן