דף הבית » תרופות סבתא » התרופה של סבתא: כיצד לטפל באפטהה בפה של התינוק

התרופה של סבתא: כיצד לטפל באפטהה בפה של התינוק

מבוא

Aphthae, או פצעי סרטן, הם מצב שכיח דרך הפה שיכול להופיע אצל תינוקות ומבוגרים כאחד.הם יכולים לגרום לכאב ואי נוחות, כמו גם להפריע לאכילה ודיבור.אמנם קיימים מספר טיפולים, אך סבתות מסוימות פיתחו תרופות ביתיות משלהן לטיפול באפטהה בפה של התינוק.במאמר זה נחקור את הסעדים המסורתיים השונים המשמשים לטיפול באפטהה, ביעילותם ואת החשיבות של התייעצות עם רופא לפני שננסה לאף אחד מהתרופות הללו.

מהם Aphthae?

Aphthae, המכונה גם פצעי קרם, הם כיבים קטנים וכואבים שיכולים להופיע בחלק הפנימי של הפה, בדרך כלל על החניכיים, הלחיים או הלשון.הם נמצאים בדרך כלל אצל תינוקות, אך יכולים להופיע גם אצל מבוגרים.Aphthae יכול לגרום לכאב ואי נוחות, כמו גם להפריע לאכילה ודיבור.

תסמינים של Aphthae

הסימפטומים של Aphthae יכולים להשתנות בהתאם לחומרת המצב.תסמינים שכיחים כוללים אדמומיות ונפיחות באזור הפגוע, תחושת שריפה או עקצוץ, וכתמים לבנים או צהובים בכיב.

רפואת סבתות

סבתות משתמשות בתרופות ביתיות לטיפול באפטהה בפה של התינוק מזה מאות שנים.תרופות אלה יכולות לנוע בין תערובות צמחים ועד שינויים תזונתיים פשוטים.אמנם היעילות של תרופות אלה יכולה להשתנות, אך חלק מהתרופות הפופולריות יותר מופיעות להלן.

  • שטיפת מי מלח: שטיפת מי מלח היא תרופה נפוצה לאפטהא.כדי ליצור את השטיפה, מערבבים 1 כפית מלח בכוס מים חמים והשתמשו בו כדי לשטוף את פיו של התינוק.זה יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.
  • שטיפת סודה לשתייה: תרופה פופולרית נוספת היא להשתמש בשטיפת סודה לשתייה.כדי ליצור את השטיפה, מערבבים 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים.יש לשטוף את פיו של התינוק בתערובת ותן לו לשבת כמה דקות לפני שהוא יירוק אותו.זה יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.
  • תה חילבה: חילבה הוא עשב המשמש במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות.להכנת תה חילבה, תלולה 1 כפית חילבה בכוס מים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התה ונותנים לו להתקרר לפני שהוא נותן אותו לתינוק לשתות.זה יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.

טיפ ייחודי ומועיל

טיפ מועיל לזכור כשתייחס לאפטהה בפה של התינוק הוא להתייעץ תמיד עם רופא לפני שתנסה לאף אחד מהתרופות לעיל.רופא יכול לייעץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר לתינוק ולהבטיח כי הסעדים יהיו בטוחים ויעילים.

חלק 2: טיפולים נפוצים ותרופות ביתיות לאפטהה בפה של התינוק

aphthae בפה של התינוק יכול להיות מצב מציק הן לתינוק והן להורה.למרבה המזל, קיימים מספר טיפולים שיכולים לעזור להקל על אי הנוחות ולהפחית את הסיכון לזיהום.בחלק זה נסתכל על כמה מהטיפולים הנפוצים ביותר והתרופות הביתיות עבור Aphthae בפה של התינוק.

טיפולים רפואיים

קו הטיפול הראשון באפטהה בפה של התינוק הוא בדרך כלל תרופה אנטי דלקתית אקטואלית כמו קרם סטרואידים או משחה.זה עוזר להפחתת דלקת, הפחתת הכאב ומניעת זיהום.אם Aphthae לא מגיבים לטיפול מקומי, רופא ילדים עשוי לרשום תרופה אנטי דלקתית מערכתית כמו פרדניזון דרך הפה.

במקרים מסוימים ניתן לרשום אנטיביוטיקה לטיפול בזיהומים משניים הנגרמים על ידי חיידקים.אם Aphthae חמורה מאוד, הרופא עשוי להמליץ על נוהל הנקרא פחמן דו -חמצני לייזר לייזר.הליך זה משתמש בלייזר כדי להסיר את הרקמה המושפעת ולקדם ריפוי.

תרופות ביתיות

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם גם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן לטיפול ולמנוע אפטהא בפה של התינוק.אחד התרופות הפופולריות ביותר לבית הוא היישום של S מדוללאופן מי חמצן ומים לאזור הפגוע.זה עוזר להפחתת דלקת, הפחתת הכאב ומניעת זיהום.תרופות ביתיות אחרות כוללות יישום של תמיסה מדוללת של חומץ סיידר תפוחים, יישום סודה לשתייה ויישום של תערובת של דבש ויוגורט.

תרופה ביתית פופולרית נוספת עבור Aphthae בפה של התינוק היא השימוש ב”תרופה של סבתא “.תרופה זו מיוצרת באופן מסורתי על ידי הרתחת תערובת של עשבי תיבול, כמו קמומיל, קלנדולה, כוכב, ובלמון לימון, במים.לאחר מכן מיושם הפיתרון המתקבל על האזור המושפע.לתרופה זו יש תכונות אנטי דלקתיות ומסייעת בהפחתת הכאב, להפחית דלקת ולקדם ריפוי.

מניעה

הדרך הטובה ביותר למנוע אפתא בפה של התינוק היא לשמור על היגיינת פה טובה.זה כולל צחצוח שיני התינוק פעמיים ביום עם מברשת שיניים רכה, חוט דנטלי לפחות פעם ביום והימנעות מאוכלים מסוכרים.בנוסף, חשוב לשמור על פיו של התינוק נקי ויבש, מכיוון שהלחות יכולה לעודד את צמיחת החיידקים העלולה לגרום לאפטהא.חשוב גם להימנע ממגע עם כל מי שיש לו פצעים בקור או דלקות בפה אחרות, מכיוון שאלו יכולים להתפשט לתינוק.

מסקנה

aphthae בפה של התינוק יכול להיות מצב מציק הן לתינוק והן להורה.למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים וסעדים ביתיים שיכולים לעזור להקל על אי הנוחות ולהפחית את הסיכון לזיהום.טיפולים רפואיים כמו תרופות מקומיות אנטי דלקתיות ותרופות אנטי דלקתיות מערכתיות יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהפחתת הכאב.תרופות ביתיות כמו יישום של תמיסה מדוללת של מי חמצן ומים, יישום של תמיסה מדוללת של חומץ סיידר תפוחים, ויישום של תערובת של דבש ויוגורט יכול גם לעזור להקל על אי הנוחות ולקידום הריפוי.בנוסף, שמירה על היגיינת דרך הפה טובה והימנעות ממגע עם כל מי שיש לו פצעים בקור יכולה לעזור במניעת התרחשות המצב מלכתחילה. aphthae בפה של התינוק הוא מצב שכיח, אך עם הטיפול והמניעה הנכונים, זה אפשריכדי לשמור עליו תחת שליטה.

שאלות נפוצות

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל באפטהה בפה של התינוק?

הדרך הטובה ביותר לטפל באפטהה בפה של התינוק היא להשתמש בשילוב של טיפולים רפואיים וסעדים ביתיים.תרופות אנטי דלקתיות מקומיות ותרופות אנטי דלקתיות מערכתיות יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהפחתת הכאב.תרופות ביתיות כמו יישום של תמיסה מדוללת של מי חמצן ומים, יישום של תמיסה מדוללת של חומץ סיידר תפוחים, ויישום של תערובת של דבש ויוגורט יכול גם לעזור להקל על אי הנוחות ולקדם ריפוי.p>

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן