דף הבית » תרופות סבתא » כמה סמים בסבתא עוזרים להילחם בטרשת חזה: מראה מעמיק

כמה סמים בסבתא עוזרים להילחם בטרשת חזה: מראה מעמיק

מה זה טרשת חזזית?

טרשת חזזית היא מצב עור דלקתי המשפיע על אזור הפות ומאופיין בכתמים של עור דק, לבן ומבריק.זה נגרם כתוצאה מחוסר איזון במערכת החיסון, ויכול להיות מחמיר על ידי תרופות או גורמים סביבתיים מסוימים.התסמינים כוללים גירוד, צריבה וכאב.הטיפולים בטרשת החזזית כוללים סטרואידים אקטואליים, תרופות אנטי דלקתיות וחיסוניות וטיפול בלייזר.

תרופות לסבתא לטרשת חזזית

תרופות לסבתא, או תרופות ביתיות, הן טיפולים שהועברו מדור לדור ולעתים קרובות משמשים לטיפול במחלות קלות.לטרשת חרזות, טיפולים אלה עשויים לכלול את הדברים הבאים:

  • שמן קוקוס: שמן קוקוס עשיר בחומצות שומן, שיכולות לעזור להרגיע דלקת וגירוי הקשורים לטרשת חזזית.ניתן ליישם אותו ישירות על העור ולהשאיר אותו למשך מספר שעות.
  • חומץ תפוחים: ידוע כי חומץ סיידר תפוחים הוא בעל תכונות אנטי -מיקרוביאליות ואנטי -פטריות.זה יכול לשמש לטיפול בתסמינים של טרשת חזה, כמו גירוד ושריפה.
  • ג’ל אלוורה: ניתן להשתמש בג’ל אלוורה כדי להרגיע את העור ולהפחתת דלקת.ניתן ליישם אותו ישירות על האזור המושפע.
  • תה קמומיל: תה קמומיל הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות פטריות.ניתן להשתמש בו כדי להרגיע את העור ולהפחתת גירוד ושריפה.

טיפים לשימוש בתרופות סבתות לטרשת חזירה

חשוב לציין כי תרופות לסבתא אינן תחליף לטיפול רפואי.אם אתם חווים תסמינים חמורים או שמצבכם אינו משתפר לאחר שניסו את התרופות הביתיות הללו, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.בנוסף, חשוב גם להיות מודעים לתופעות לוואי אפשריות ואינטראקציות עם תרופות אחרות.לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך.

חשוב גם להיות מודע לסיכון לזיהום.אם העור נשבר או סדוק, חשוב לנקוט אמצעי זהירות נוספים כדי להפחית את הסיכון לזיהום.זה עשוי לכלול ניקוי האזור הפגוע בסבון ומים והימנעות מבגדים הדוקים או כל דבר שעלול לעצבן את העור.

לבסוף, חשוב לציין כי אין פיתרון בגודל אחד מתאים לטרשת החזזית.התגובה של כולם לטיפול עשויה להשתנות, ולכן חשוב להיות סבלניים ולקחת את הזמן למצוא את הטיפול הכי טוב עבורך.

טיפ ייחודי ומועיל: אם אתה משתמש בתרופות לסבתא לטיפול בטרשת חזזית, חשוב להיות תואם את יישום התרופה.הקפד ליישם את התרופה לפחות פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

חלק 2: סוגים שונים של טרשת חזזית תרופות סבתות

תרופות סבתות סבתות של טרשת חזזית כוללות מגוון טיפולים, תלוי בסוג החומרה של המצב.הם עשויים לכלול סטרואידים אקטואליים, מעכבי קלצינאורין אקטואליים, טיפול באור אולטרה סגול, רטינואידים מערכתיים וחיסוני חיסון מערכתיים.לכל סוג של תרופה מערך יתרונות וסיכונים משלה, ולכן חשוב לדון ביתרונות ובחסרונות עם רופא לפני שתתחיל טיפול כלשהו.

סטרואידים אקטואליים

קורטיקוסטרואידים אקטואליים הם הסוג הנפוץ ביותר של תרופת סבתות סבתות של טרשת ניזורים.הם פועלים על ידי הפחתת דלקת, גירוד ואודם.הם יכולים גם לעזור להפחית את עיבוי העור שקשור לרוב למצב.סטרואידים אקטואליים נפוצים כוללים הידרוקורטיזון וקלובטאסול.

מעכבי קלצינאורין אקטואליים

מעכבי קלצינאורין אקטואליים הם סוג אחר של תרופת סבתא של טרשת ניצן.תרופות אלה פועלות על ידי חסימת פעולה של כימיקלים מסוימים בגוף העלולים לגרום לדלקת ולגרד.מעכבי קלצינאורין אקטואליים נפוצים כוללים טקרולימוס ופימקרולימוס.

טיפול באור אולטרה סגול

טיפול באור אולטרה סגול הוא סוג של טרשת ניצן תרופת סבתאזה כרוך בחשיפת האזור המושפע לסוג אור מסוים.אור זה יכול לעזור להפחית דלקת וגירוד.זה יכול גם לעזור להפחית את עיבוי העור שקשור לרוב למצב.

רטינואידים מערכתיים

רטינואידים מערכתיים הם סוג של תרופת סבתא של טרשת חזזית שנלקחת דרך הפה.תרופות אלה פועלות על ידי עיכוב צמיחתם של תאים מסוימים בגוף העלולים לגרום לדלקת ולגרד.רטינואידים מערכתיים נפוצים כוללים acitretin ו- isotretinoin.

מדכאי חיסון מערכתיים

מדכאי חיסון מערכתיים הם סוג של תרופת סבתא של טרשת ניזורים שנלקחת דרך הפה.תרופות אלה פועלות על ידי דיכוי מערכת החיסון ומונעות ממנה לתקוף את התאים של הגוף עצמו.מדכאי חיסון מערכתיים נפוצים כוללים Methotrexate ו- Cyclosporine.

סיכום

תרופות סבתות סבתות של טרשת חזזית משמשות לטיפול במצב על ידי הפחתת דלקת, גירוד ואדמומיות, כמו גם עיבוי העור.תרופות אלה מגיעות במגוון צורות, כולל סטרואידים אקטואליים, מעכבי קלצינאורין אקטואליים, טיפול באור אולטרה סגול, רטינואידים מערכתיים ומצבי חיסון מערכתיים.לכל סוג של תרופה מערך יתרונות וסיכונים משלה, ולכן חשוב לדון ביתרונות ובחסרונות עם רופא לפני שתתחיל טיפול כלשהו.

שאלות נפוצות

מה זה טרשת חזירה תרופות סבתות?

תרופות סבתות סבתות של טרשת חזזית הן תרופות המשמשות לטיפול במצב על ידי הפחתת דלקת, גירוד ואדמומיות, כמו גם עיבוי העור.תרופות אלה מגיעות במגוון צורות, כולל סטרואידים אקטואליים, מעכבי קלצינאורין אקטואליים, טיפול באור אולטרה סגול, רטינואידים מערכתיים ומצבי חיסון מערכתיים.

מה הסיכונים הקשורים לטרשת ניצן תרופות סבתות?

הסיכונים הכרוכים בתרופות סבתות סבתות של טרשת הטרשת משתנים בהתאם לסוג התרופה המשמשת.תופעות לוואי שכיחות של סטרואידים אקטואליים יכולים לכלול גירוי ושריפה בעור.מעכבי קלצינאורין מקומיים עלולים לגרום לאדמומיות, גירוד ושריפה.טיפול באור אולטרה סגול יכול לגרום לכוויות שמש, שינוי צבע בעור ונזק לעיניים.רטינואידים מערכתיים יכולים לגרום למומים מולדים, יובש וגרד של העור ונזק לכבד.מדכאי חיסון מערכתיים יכולים להגביר את הסיכון לזיהום ויכולים לדכא את מערכת החיסון, מה שמקשה על הגוף להילחם בזיהומים.חשוב לדון בסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים אצל רופא לפני שתתחיל בטיפול כלשהו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן