דף הבית » תרופות סבתא » נס התרופות של סבתא של סבתא: מדריך לטיפול בסטרדור לקשישים

נס התרופות של סבתא של סבתא: מדריך לטיפול בסטרדור לקשישים

מה זה סטרידור?

סטרידור הוא צליל צפצוף גבוה, הנגרם כתוצאה מחסימת דרכי הנשימה.זה יכול להיגרם על ידי מגוון מצבים, כולל דלקת גרון, קרופ ואסטמה.סטרידור יכול להיות משבש מאוד ויכול להקשות על הדיבור, לנשום ולישון.חשוב להתייחס לסטרידור בהקדם האפשרי, מכיוון שהוא יכול להיות חמור יותר אם הוא לא מטופל.

טיפול בסטרידור בסבתא

סטרידור בקרב חולים קשישים, כמו סבתא, יכול להיות קשה במיוחד לטיפול.הסיבה לכך היא שחולים קשישים עשויים להיות בעלי מצבים מרובים שיכולים לתרום לסטידור.חשוב לזהות תחילה את הגורם הבסיסי של הסטרדור לפני שתתייחס אליו.כמה גורמים שכיחים לסטרדור בקרב חולים קשישים כוללים דלקת גרון, קרופ, אסטמה וטפטוף שלאחר הניתוח.

תרופות לטיפול בסטרדור

לאחר שזוהה הגורם הבסיסי לסטרדור, ניתן להשתמש בתרופות להפחתת או לחסל את הסימפטומים.תרופות שכיחות המשמשות לטיפול בסטרדור בקרב חולים קשישים כוללות סטרואידים, סימפונות ואנטיכולינרגים.קורטיקוסטרואידים מפחיתים דלקת ויכולים לעזור להקל על תסמיני הסטרדור.מרחיבי הסימפונות עוזרים לפתוח את דרכי הנשימה ויכולים להקל על הנשימה.אנטיכולינרגייה פועלת להפחתת ייצור הריר, מה שיכול לעזור להפחית את חומרת הסטרידור.

טיפים לטיפול בסטרידור בסבתא

חשוב לנקוט אמצעי זהירות נוספים בעת טיפול בסטרדור בקרב חולים קשישים, כמו סבתא.להלן מספר טיפים שכדאי לזכור:

  • דאג לדון בכל התרופות של סבתא עם הרופא שלה.תרופות מסוימות יכולות לקיים אינטראקציה זו עם זו ויכולות לגרום לתופעות לוואי.
  • הקפד לעקוב מקרוב אחר הסימפטומים של סבתא.אם התסמינים מחמירים או לא משתפרים, חשוב ליצור קשר מייד עם הרופא שלה.
  • עודדו את סבתא לקחת הפסקות קבועות לאורך היום לנוח ולהירגע.זה יכול לעזור לה להפחית את הלחץ, שיכול לעזור להפחית את חומרת הסטרדור שלה.
  • עודדו את סבתא לשתות שפע נוזלים שיעזרו לדלל ריר ולהפחית את חומרת הסטרידור.

סטרידור יכול להיות מצב מאוד משבש ויכול להקשות על חולים קשישים, כמו סבתא, לישון לילה טוב.חשוב להיות מודעים לסימנים ולתסמינים של סטרידור ולבקש עזרה מרופא אם הם הופכים להיות חמורים.עם הטיפול והטיפול הנכונים, ניתן לצמצם את חומרת הסטרידור ולעזור לסבתא לישון לילה טוב.

טיפ מועיל אחד לטיפול בסטרידור בסבתא הוא להשתמש במכשיר אדים.זה יכול לעזור להוסיף לחות לאוויר, מה שיכול להפחית את חומרת הסטרידור.בנוסף, זה יכול לעזור להפחית את חומרת מצבי הנשימה האחרים, כמו אסטמה וטפטוף לאחר מכן.

סבתא תרופות לסטרידור היא מצב שיכול לגרום למצוקה רבה ואי נוחות לאלה שנפגעו.למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים העומדים לרשותם כדי להקל על הסימפטומים.אפשרויות הטיפול תלויות בגורם הבסיסי של הסטרדור, אך עשויות לכלול תרופות, שינויים באורח החיים ואפילו ניתוחים.

תרופות

תרופות הן לרוב קו הטיפול הראשון בסבתא תרופות.תרופות שכיחות המשמשות לטיפול במצב כוללות אנטיהיסטמינים, סטרואידים, דה -סטאסטנטים וסחמח.תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולפתוח את דרכי הנשימה.אם הסטרדור נגרם על ידי זיהום חיידקי, ניתן לרשום גם אנטיביוטיקה.

שינויים באורח החיים

בנוסף לתרופות, שינויים באורח החיים יכולים להועיל גם בניהול סבתא תרופות לסטרידור.הימנעות מפעילים כמו עשן, אדים, אבק ומזג אוויר קר יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים.בנוסף, הימנעות מפעילויות מאומצות והגבלת חשיפה לאלרגנים יכולה להפחית את חומרת המצב.

ניתוח

במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לטיפול בגרן תרופות לסטרידורy.ניתן להמליץ על ניתוח אם המצב נגרם על ידי גידול או אם דרכי הנשימה חסומות קשות.סוג הניתוח תלוי בגורם של הסטרדור ויכול לנוע בין הסרת הגידול ועד הסרת החסימה בדרכי הנשימה.

שאלות נפוצות

מהי סבתא תרופות לסטרידור?

Stridor תרופות לסבתא היא מצב הגורם לצליל צפצופים גבוה בעת נשימה.זה יכול להיגרם על ידי מספר מצבים בסיסיים, כולל אלרגיות, זיהומים וגידולים.

כיצד מטפלים בסבתא תרופות סטרידור?

הטיפול בסבתא תרופות מתרופות תלוי בגורם הבסיסי למצב.טיפולים נפוצים כוללים תרופות, שינויים באורח החיים וניתוחים.

לסיכום, לסיכום, סבתא תרופתית של סטרידור יכולה להיות מצב מציק.למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים העומדים לרשותם כדי להקל על הסימפטומים.ניתן להמליץ על תרופות, שינויים באורח החיים ואפילו ניתוחים, תלוי בסיבה הבסיסית.כמו תמיד, חשוב להתייעץ עם רופא אם אתה חווה תסמינים של סבתא תרופות לסטרידור, כך שניתן לרשום את הטיפול הטוב ביותר. הגדרת Wikipedia.org על סבתא תרופות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן