דף הבית » תרופות סבתא » סבתא ידעה הכי טוב: 7 תרופות מוכחות לעצירות שהועברו דרך הדורות

סבתא ידעה הכי טוב: 7 תרופות מוכחות לעצירות שהועברו דרך הדורות

הסעדים של סבתא לעצירות

עצירות היא בעיית עיכול נפוצה מאוד העלולה לגרום לכאב ואי נוחות.זה יכול לקרות מסיבות שונות ומגוונות, כמו היעדר סיבים תזונתיים, התייבשות או תרופות מסוימות.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות פשוטות שסבתא נהגה לטיפול בעצירות.

שבישים

אחד התרופות הפופולריות והיעילות ביותר לעצירות בהן נהגה סבתא להשתמש בו.שזיפים מיובשים הם בעלי תזונה גבוהה באופן טבעי ומכילים גם תרכובת הנקראת סורביטול המשמשת כמשלשל קל.אכילת כמה שזיפים מיובשים ביום יכולה לעזור להקל על עצירות ולשמור על מערכת העיכול רגילה.

מזונות עשירים בסיבים

סבתא ידעה גם שאכילת דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים הייתה חשובה לעיכול.סיבים עוזרים להוסיף בתפזורת ולחות לצואה, מה שמקל על המעבר.מזונות כמו קטניות, פירות וירקות הם כולם מקורות נהדרים לסיבים.

טיפ ייחודי ומועיל:

נסה להוסיף כפית זרעי פשתן טחונים אל שיבולת שועל או שייק שלך בבוקר.זרעי פשתן עשירים בסיבים תזונתיים והוכח כי הוא מסייע בהקלה על עצירות.

תה צמחי מרפא

סבתא הייתה מעריצה של תה צמחים והשתמשה בהם כדי לעזור במגוון בעיות עיכול.תה צמחי מרפא כמו קמומיל, מנטה ושן הארי יכולים לעזור להקל על עצירות על ידי גירוי מערכת העיכול וקידום תנועות מעיים רגילות.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים בריא ויכול לעזור במניעת עצירות.פעילות גופנית קבועה עוזרת לעורר את מערכת העיכול ויכולה להקל על הגוף לעבור שרפרף.

הידרציה

סבתא ידעה כי להישאר לחות הייתה חשובה לבריאות הכללית, והיא יכולה גם לעזור להקל על עצירות.שתיית מים רבים לאורך היום יכולה לעזור לשמור על מערכת העיכול רגילה ולמנוע עצירות.

מסקנה

הסעדים של סבתא לעצירות הם פשוטים, יעילים וקלים לשילוב בשגרה היומית שלך.אכילת שפע של אוכלים עשירים בסיבים, שתיית מים רבים, פעילות גופנית באופן קבוע ושתיית תה צמחים יכולים כולם לעזור להקל על עצירות.שזיפים מיובשים הם גם תרופה טבעית נהדרת שיכולה לעזור לשמור על מערכת העיכול קבועה.

תרופות צמחי מרפא לעצירות

לסבתא היו מספר תרופות צמחיות לעצירות בה תשתמש בה כדי לטפל במצב, שרבים מהם עדיין משמשים כיום.אחד התרופות הצמחייות הפופולריות ביותר הוא השימוש בעלה סנה.עלה הסנה הוא משלשל טבעי המקל על עצירות על ידי גירוי התכווצויות המעי הגס, מה שמקל על הבזבוז.עלה סנה ניתן לצרוך כתה, להילקח ככמוסה או בצורה תמיסה.

תרופה צמחית פופולרית נוספת לעצירות היא השימוש בקליפת פסיליום.קליפת Psyllium הוא סיב טבעי המסייע לתפזורת הצואה, מה שמקל על המעבר.זה גם עוזר לספוג מים, שיכולים לעזור לרכך את הצואה ולהקל על המעבר.ניתן לקחת קליפת פסיליום כאבקה, כמוסה או בצורה נוזלית.

שינויים תזונתיים עבור עצירות

סבתא המליצה גם לבצע שינויים תזונתיים כדי להקל על עצירות.היא הציעה להגדיל את כמות הסיבים בתזונה על ידי אכילת יותר פירות, ירקות ודגנים מלאים.היא גם המליצה לשתות שפע נוזלים שיעזרו לשמור על השרפרף רך וקל לעבור.שזיפים שזיפים שזיפים ושזיפים הם גם מקור נהדר לסיבים טבעיים ומשמשים כמשלשל טבעי.

שינויים באורח החיים עבור עצירות

סבתא המליצה גם לבצע שינויים באורח החיים כדי להקל על עצירות.היא הציעה להגדיל את הפעילות הגופנית והתרגיל, מכיוון שזה יכול לעזור לעורר את מערכת העיכול ולהמשיך בתנועה.היא גם המליצה להשיג מספיק שינה ולהפחתת לחץ, מכיוון ששניהם יכולים לעזור למערכת העיכול לתפקד כראוי.

שאלות נפוצות

  • ש: מהם כמה תרופות צמחי מרפא לעצירות?

    א: כמה תרופות צמחיות פופולריות לעצירות כוללות עלה סנה, קליפת פסיליום, ו- Pרונות.

  • ש: אילו שינויים תזונתיים יכולים לעזור להקל על עצירות?

    א: אכילת מזונות עשירים בסיבים רבים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, שתיית שפע נוזלים ואכילת שזיפים שזיפים ושזיפים מיץ גזירה יכולים לעזור להקל על עצירות.

  • ש: אילו שינויים באורח החיים יכולים לעזור להקל על עצירות?

    א: הגברת הפעילות הגופנית והפעילות האימון, השינה מספיק והפחתת לחץ יכולה לעזור להקל על עצירות.

התרופות של סבתא לעצירות עדיין רלוונטיות כיום וניתן להשתמש בהן כדי להקל על המצב.תרופות צמחיות כמו עלה סנה וקליפת פסיליום יכולות לעזור לעורר את המעי הגס ולהקל על פסולת.שינויים תזונתיים כמו הגדלת צריכת הסיבים ואכילת שזיקי שזיפים יכולים גם לעזור לרכך את הצואה ולהקל על המעבר.לבסוף, שינויים באורח החיים כמו הגדלת הפעילות הגופנית, השינה מספיק והפחתת לחץ יכולים לעזור לשמור על תפקוד מערכת העיכול כראוי.

שילוב התרופות של סבתא לעצירות באורח החיים שלך יכול לעזור להקל על המצב.עם זאת, אם העצירות נמשכת יותר מכמה ימים, חשוב לדבר עם רופא מכיוון שזה יכול להיות סימן לבעיה בריאותית חמורה יותר.

למידע נוסף על הסעדים של סבתא לעצירות, תוכלו לחפש את התרופות של סבתא בוויקיפדיה.

לסיכום, הסעדים של סבתא לעצירות עדיין רלוונטיים כיום ויכולים לעזור להקל על המצב.ניתן להשתמש בסעדים צמחיים, שינויים תזונתיים ושינויים באורח החיים כדי לסייע בטיפול בעצירות ולשמור על תפקוד מערכת העיכול כראוי.חשוב לדבר עם רופא אם העצירות נמשכת יותר מכמה ימים, מכיוון שזה יכול להיות סימן לבעיה בריאותית חמורה יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן