דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב: בדיקת שיעול בילדים עם תרופות הבית שלה

סבתא יודעת הכי טוב: בדיקת שיעול בילדים עם תרופות הבית שלה

שיעול בילדים: כיצד לבדוק ולהתייחס

שיעול הוא רפלקס רגיל שגופך משתמש כדי לנקות את דרכי הנשימה שלך.ברוב המקרים, שיעול הוא סימפטום של מצב בסיסי, כמו הצטננות, שפעת או אלרגיות.אך כאשר השיעול מתמיד וחמור, זה יכול להפוך לבעיה הדורשת טיפול רפואי.אם ילדכם משתעל ואתם לא בטוחים בסיבה, חשוב לקחת אותם לרופא להיבדק.

בדיקות שיעול אצל ילדים

כאשר ילדכם משתעל, חשוב לברר את הסיבה.ככל הנראה הרופא שלך ירצה לבצע מספר בדיקות כדי לקבוע את סיבת השיעול.בדיקות אלה עשויות לכלול:

• בדיקה גופנית: הרופא שלך יבחן את ילדך ויקשיב לריאותיהם בסטטוסקופ.הם עשויים גם לבדוק את גרונך, האף והאוזניים של ילדך.

• צילום רנטגן בחזה: זהו סוג של מבחן הדמיה המייצר תמונות של פנים החזה.זה יכול לעזור לרופא שלך לזהות כל חריגות בריאות, כמו זיהום.

• מבחן תפקוד ריאתי: בדיקה זו מודדת עד כמה הריאות של ילדך פועלות.זה יכול לעזור לקבוע אם לילדך יש מצב כמו אסטמה או ברונכיטיס.

• בדיקת דם: בדיקה זו משמשת לבדיקת זיהומים, כמו שפעת או שיעול.

• בדיקת אלרגיה: בדיקה זו יכולה לעזור בזיהוי כל אלרגיות שעלולות לגרום לשיעול של ילדכם.

טיפול בשיעול אצל ילדים

לאחר שהרופא שלך זיהה את הגורם לשיעול של ילדך, הם יכולים להמליץ על תוכנית טיפול.תלוי בסיבת השיעול, הטיפולים עשויים לכלול:

• אנטיביוטיקה: אם לילדך יש זיהום חיידקי, כמו דלקת ריאות או שיעול, הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה.

• תרופות ללא מרשם: אלה עשויות לכלול דיסקסטנטים, חומרים משקעים או מדכאי שיעול.

• תרופות בשאיפה: תרופות אלה משמשות לטיפול באסתמה ובמצבי ריאה אחרים.

• תרופות לאלרגיה: תרופות אלה יכולות לעזור להפחית תסמינים אם לילדך יש אלרגיות.

• תרופות ביתיות: אלה עשויים לכלול שתיית נוזלים חמים, באמצעות מכשיר אדים או מתקלח מהביל.

הסעדים של סבתא לשיעול

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בשיעול.רבים מהתרופות הללו הועברו לאורך דורות והם עדיין פופולריים כיום.להלן כמה מהתרופות הביתיות הנפוצות ביותר לשיעול:

• דבש: דבש שימש במשך מאות שנים לטיפול בשיעול.זה נחשב לעבוד על ידי ציפוי הגרון ומרגיע את הגירוי.

• ג’ינג’ר: לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות.לעתים קרובות הוא משמש לטיפול בכאבי גרון ושיעול.

• חומץ תפוחים: חומץ תפוחים נחשב לסייע לשחרר ריר ולהפחית דלקת בגרון.

• כורכום: לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-ויראליות.לעתים קרובות הוא משמש לטיפול בשיעול ודלקות נשימה עליונות אחרות.

• לימון: מיץ לימון נחשב כמסייע בהפחתת העומס ולהרגיע את כאב הגרון.

טיפ ייחודי לשיעול אצל ילדים

כאשר ילדכם משתעל, חשוב לשמור עליהם לחות.עודדו אותם לשתות הרבה מים ונוזלים אחרים.זה יכול לעזור לדלל את הריר ולהקל על השיעול.אתה יכול גם להוסיף כפית דבש למים חמים או תה כדי לעזור בציפוי הגרון ולהרגיע את הגירוי.

סיכום

שיעול אצל ילדים יכול להוות סימפטום של מצבים רבים ושונים, ולכן חשוב לבחון את ילדכם כדי לקבוע את הגורם.לאחר שהרופא שלך זיהה את הגורם לשיעול, הם יכולים להמליץ על תוכנית טיפול.בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם גם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להרגיע שיעול.חשוב לשמור על ילדכם לחות ולעודד אותו לשתות שפע נוזלים.

סוגים שונים של שיעול ותסמינים

ניתן לסווג שיעול לחמישה סוגים שונים, שלכל אחד מהם תסמינים נלווים משלה.סוג השיעול הנפוץ ביותר הוא שיעול החריף, הנגרם בדרך כלל על ידי נגיף או זיהום חיידקי ומאופייןעל ידי שיעול יבש ופריצה שנמשך עד שלושה שבועות.שיעול תת -מוחי נמשך בין שלושה לשמונה שבועות ויכולים להיגרם על ידי נגיף או זיהום חיידקי.שיעול כרוני נמשך יותר משמונה שבועות ונגרמות בדרך כלל כתוצאה מאסטמה, אלרגיות או טפטוף שלאחר האף.שיעול שופע הוא סוג שיעול חמור במיוחד המאופיין בצליל “וופ” חזק כאשר האדם שואף.לבסוף, שיעול של Croup הוא סוג של שיעול הקשור לנגיף ומאופיין בצליל “נובח”.

אפשרויות טיפול לשיעול אצל ילדים

כשמדובר בטיפול בשיעול אצל ילדים, חשוב לדבר עם רופא על מנת לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.באופן כללי, מטרת הטיפול היא להפחית את חומרתו ומשך השיעול תוך הקלת תסמינים קשורים אחרים.במקרים רבים, הטיפול עשוי להיות כרוך בשימוש בתרופות ללא מרשם כמו סירופ שיעול, דה-אסטנטים או אנטיהיסטמינים.במקרים חמורים יותר, יתכן ויהיה צורך בתרופות מרשם או אפילו אנטיביוטיקה.בנוסף, רופא עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים כמו שתיית שפע נוזלים, הימנעות מאלרגנים וקבלת מנוחה מספקת.

בנוסף לאפשרויות טיפול קונבנציונאליות, הורים רבים פונים גם לתרופות של סבתא כדי לסייע בטיפול בשיעולם של ילדיהם.חלק מהתרופות הללו כוללות שתיית נוזלים חמים, גרגר עם מי מלח ושימוש במכונת אדים.אמנם תרופות אלה יכולות להועיל, אך חשוב לציין כי אין להשתמש בהן במקום ייעוץ או טיפול רפואי.

סיכונים לטיפול בשיעול אצל ילדים

בעוד שטיפול בשיעול אצל ילדים הוא בדרך כלל בטוח, ישנם כמה סיכונים פוטנציאליים הקשורים לשימוש בתרופות וטיפולים מסוימים.תרופות ללא מרשם יכולות לגרום לתופעות לוואי כמו נמנום, בחילה והקאות.בנוסף, לתרופות מרשם מסוימות יכולות להיות תופעות לוואי חמורות, וחשוב לדבר עם רופא לפני שמספק תרופות כלשהן לילדים.לבסוף, חשוב לציין כי הסעדים של סבתא מסוימים יכולים להיות מסוכנים אם לא משתמשים בהם נכון, ולכן חשוב לדבר עם רופא לפני שתנסה את כל הסעדים הללו.

שאלות נפוצות

  • מהם סוגי שיעול השונים?
    חמשת סוגי השיעול העיקריים הם חריפים, תת -חמורים, כרוניים, וופינג, וגרופ.
  • אילו טיפולים זמינים לשיעול אצל ילדים?
    טיפול בשיעול אצל ילדים עשוי להיות כרוך בשימוש בתרופות ללא מרשם, תרופות מרשם או אנטיביוטיקה.בנוסף, שינויים באורח החיים כמו שתיית שפע של נוזלים והימנעות מאלרגנים יכולים גם לעזור.ניתן להשתמש גם בתרופות של סבתא, אך חשוב לדבר עם רופא לפני שתנסה את כל הסעדים האלה.

לסיכום, חשוב לדבר עם רופא אם לילדכם יש שיעול על מנת לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.אמנם ישנן אפשרויות טיפול רבות, אך חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לכל אחד מהם.שיעול יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים וחשוב לזהות את הגורם הבסיסי על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר.שיעול יכול להיות סימפטום של מצב רפואי חמור וחשוב לדבר עם רופא אם השיעול של ילדכם נמשך או מחמיר.שיעול נבדק בילדים, בסעדים של סבתא, בעוד שהם יכולים להועיל, אין להשתמש בהם במקום ייעוץ או טיפול רפואי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן