דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב – התרופות הטבעיות שלה להקלה על הרפס הפה!

סבתא יודעת הכי טוב – התרופות הטבעיות שלה להקלה על הרפס הפה!

מה זה הרפס אוראלי?

הרפס אוראלי הוא זיהום נגיפי המשפיע על הפה והשפתיים.זה בדרך כלל נגרם על ידי נגיף הרפס סימפלקס מסוג 1 (HSV-1), שהוא אותו נגיף הגורם לפצעים קרים.HSV-1 יכול לגרום לשלפוחיות כואבות על השפתיים והלשון, כמו גם לחניכיים ובפנים של הלחיים.זהו נגיף מדבק ביותר, וניתן לפזר אותו באמצעות מגע ישיר עם מגע רוק או עור.

הסעדים של סבתא עבור הרפס אוראלי

הסעדים של סבתא להרפס דרך הפה הועברו לאורך הדורות.אלה דרכים פשוטות ועם זאת יעילות לעזור להקל על הסימפטומים של הרפס דרך הפה ולהאיץ את תהליך הריפוי.להלן כמה מהתרופות של סבתא המסייעות בטיפול בהרפס דרך הפה:

קרח

החלת דחיסה קרה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.ניתן ליישם קוביות קרח או חבילה קרה ישירות על האזור המושפע למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

שטיפת מי מלח

שטיפת הפה במי מלח חמים יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.מערבבים 1 כפית מלח ב 8 אונקיות מים חמים ושוטפים אותם סביב הפה למשך 1-2 דקות.ירק את הפיתרון ושטוף את הפה במים רגילים.חזור על 3-4 פעמים ביום.

לימון בלאם

Lemon Balm הוא עשב רפואי שיש לו תכונות אנטי-ויראליות ואנטי דלקתיות.ניתן ליישם אותו ישירות על האזור הפגוע או לקחת דרך הפה בצורת תמיסה או תה.

דבש

דבש הוא חיטוי טבעי וניתן ליישם אותו ישירות על האזור הנגוע כדי לסייע בהפחתת הכאב והגירוי.

אלוורה

אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-ויראליות ויכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.החל כמות קטנה של ג’ל אלוורה ישירות על האזור המושפע.

טיפ מועיל

חשוב לתרגל היגיינה טובה בעת טיפול בהרפס דרך הפה.שטפו את הידיים עם סבון ומים לפני ואחרי החלתם של כל הסעדים המפורטים לעיל, והימנעו משיתוף כלים, מברשות שיניים או פריטים אחרים עם מישהו שיש לו הרפס אוראלי.

תרופות של סבתא עבור הרפס אוראלי: חלק 2

הרפס אוראלי יכול להיות מצב קשה לניהול, אך ישנם כמה טיפולים ותרופות יעילות.הסעדים של סבתא יכולים להועיל במיוחד בהקלה על תסמיני הרפס דרך הפה וקידום ריפוי.תרופות אלה כוללות עשבי תיבול, שמנים אתרים ושינויים תזונתיים.המשך לקרוא כדי ללמוד עוד כיצד להשתמש בתרופות טבעיות אלה כדי לעזור בניהול הרפס אוראלי.

עשבי תיבול להרפס אוראלי

עשבי תיבול שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.עבור הרפס דרך הפה, חלק מעשבי התיבול היעילים ביותר כוללים Echinacea, שורש ליקוריץ, מזור לימון ותה ירוק.Echinacea הוא בעל תכונות אנטי -ויראליות וניתן להשתמש בהן כדי להילחם בנגיף הגורם להרפס דרך הפה.ניתן ליטול שורש ליקריץ כתה, תמיסה או תוסף ויכול לעזור להפחית דלקת וכאב.ניתן ליישם את Balm לימון באופן אקטואלי כדי לעזור להפחית את הגירוד והנוער הקשורים להרפס דרך הפה.לבסוף, ניתן לצרוך תה ירוק כדי להגביר את מערכת החיסון ולעזור להילחם בנגיף.

שמנים אתרים עבור הרפס אוראלי

שמנים אתריים הם תרופה טבעית עוצמתית עבור הרפס דרך הפה.חלק מהשמנים האתריים היעילים ביותר למצב זה כוללים עץ תה, לבנדר ואורגנו.בשמן עץ התה תכונות אנטי-ויראליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הגירוד, השריפה והנפיחות הקשורים להרפס דרך הפה.שמן לבנדר הוא בחירה מצוינת להפחתת כאב, אדמומיות ונפיחות.לשמן אורגנו יש תכונות חיטוי ונוגדי פטריות שיכולות לעזור להילחם בנגיף הגורם להרפס דרך הפה.

שינויים תזונתיים עבור הרפס אוראלי

שינויים תזונתיים יכולים להועיל גם לניהול הרפס דרך הפה.אכילת מזונות עשירים בליזין, כמו דגים, ביצים וקטניות, יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של הרפס הפה.הגדלת צריכת ויטמין C יכולה גם לעזור להגביר את מערכת החיסון שלך ולהילחם בנגיף.לבסוף, הימנעות מאוכלים עשירים בארגנין, כמו שוקולהTE, אגוזים וזרעים יכולים לעזור להפחית את תדירות ההתפרצויות.

מסקנה

הסעדים של סבתא יכולים להיות דרך נהדרת לנהל הרפס אוראלי.עשבי תיבול, שמנים אתריים ושינויים תזונתיים יכולים כולם לעזור להפחית את הסימפטומים של הרפס הפה ולקדם ריפוי.אמנם סעדים אלה עשויים שלא לרפא את הנגיף, אך הם יכולים לעזור להקל על התסמינים ולהפוך את החיים עם הרפס אוראלי נסבל יותר.עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתשתמש בכל סוג של תרופה טבעית.

שאלות נפוצות

מהם עשבי התיבול הטובים ביותר עבור הרפס אוראלי?

עשבי התיבול הטובים ביותר עבור הרפס הפה כוללים Echinacea, שורש ליקוריץ, לימון בלאם ותה ירוק.

אילו שמנים אתרים טובים להרפס הפה?

השמנים האתריים הטובים ביותר להרפס הפה כוללים עץ תה, לבנדר ואורגנו.

מה עלי לאכול כדי לעזור בניהול הרפס אוראלי?

אכילת מזונות עשירים בליזין, כמו דגים, ביצים וקטניות, והגברת צריכת ויטמין C יכולה לעזור בניהול הרפס דרך הפה.הימנעות ממזונות עשירים בארגנין, כמו שוקולד, אגוזים וזרעים, יכולה גם לעזור להפחית את תדירות ההתפרצויות.

הסעדים של סבתא יכולים להיות דרך יעילה לנהל הרפס דרך הפה.עשבי תיבול, שמנים אתריים ושינויים תזונתיים יכולים כולם לעזור להקל על הסימפטומים של הרפס דרך הפה ולקדם ריפוי.עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתשתמש בכל סוג של תרופה טבעית. תרופות של סבתא להרפס אוראלי יכולות להיות תוספת מועילה לתוכנית הטיפול שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן