דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » איך לרפא בקלות צרבת באמצעות תרופות סבתא
צרבת תרופות סבתא

איך לרפא בקלות צרבת באמצעות תרופות סבתא

צרבת היא מצב שכיח שרוב האנשים חווים לפחות פעם אחת בחייהם. זה נגרם על ידי חומצת הקיבה וריפלוקס המרה בחזרה אל הוושט. ניתן לנהל את תחושת הצריבה על ידי נטילת נוגדי חומצה, תרופות אנטיכולינרגיות או מעכבי משאבת פרוטון.

התרופות הנפוצות ביותר לצרבת הן סותרי חומצה ללא מרשם ומעכבי משאבות פרוטונים. נוגדי חומצה מנטרלים את עודף חומצת הקיבה, בעוד מעכבי משאבת פרוטון מפחיתים את ייצור החומצה בקיבה כדי למנוע מלכתחילה להופיע צרבת.

התסמינים של צרבת כוללים:

– תחושת צריבה בחזה

– בליעה כואבת

– תחושת מלאות

– תחושת חום או חום בבטן העליונה

– בחילה או הקאות

– תחושה של חזרת חומצה לתוך הפה

דלקת בקיבה תרופות סבתא

דלקת בקיבה היא מצב שכיח שיכול להיגרם על ידי גורמים רבים ושונים. אחת הסיבות הנפוצות ביותר למצב זה היא נטילת יותר מדי תרופות מסוימות שמגרות את רירית הקיבה.

התרופות הנפוצות ביותר שעלולות לגרום לדלקת בקיבה הן NSAIDs, אנטיביוטיקה וסותרי חומצה. אין ליטול תרופות אלו במשך יותר מ-10 ימים בכל פעם. אם אתה חווה כאבי בטן לאחר נטילת תרופות מסוג זה, עדיף להתייעץ עם הרופא שלך מיד ולהפסיק את השימוש בהקדם האפשרי.

צרבת בהריון תרופות סבתא

צרבת בהריון היא מצב שכיח המשפיע על נשים הרות רבות. זה יכול להיגרם משינויים הורמונליים, משקל מוגבר או לחץ של התינוק על הקיבה והוושט.

ישנם טיפולים רבים ושונים לצרבת בהריון. ניתן להשתמש בשינויים באורח החיים ובתרופות ללא מרשם לטיפול. במקרים חמורים, ייתכן שתזדקק לתרופות מרשם או ניתוח כדי לטפל בה.

מה עוזר לצרבת

צרבת היא מצב שכיח שיכול להיגרם ממגוון גורמים. זה בדרך כלל מתחיל בוושט ועובר עד הגרון. צרבת מתוארת לעתים קרובות כתחושת צריבה בחזה או בבטן, או תחושת מלאות, טעם חמוץ או בחילה.

להלן כמה דברים שעשויים לעזור עם צרבת:

-הימנעות מאכילה יותר מדי לפני השינה

-אכילת ארוחות קטנות יותר במהלך היום

-הימנעות ממזונות עתירי שומן וסוכר

-שתיית מים מרובה

איך להוריד חומציות בקיבה

הדרך הטובה ביותר להפחית את חומציות הקיבה היא על ידי אכילת תזונה עשירה בפירות וירקות.

תזונה דלה בחלבון מן החי וסוכרים פשוטים, כגון מיצי פירות, מועילה גם כן. דיאטה מסוימת שהוכחה כיעילה בהורדת חומציות הקיבה היא הדיאטה הבסיסית.

מזונות סותרי חומצה

מזונות סותרי חומצה משמשים לטיפול בחומציות הקיבה.

סותרי חומצה הם סוג של תרופה להקלה על צרבת ובעיות עיכול. סותרי חומצה פועלים על ידי נטרול חומצת קיבה בקיבה. הם עושים זאת על ידי העלאת רמת ה-pH בקיבה, מה שמפחית את ייצור החומצה.

ישנם סוגים שונים של נוגדי חומצה זמינים בשוק כיום, והם מגיעים בצורות שונות: טבליות, טבליות לעיסה, נוזלים, אבקות ותרחפים. נוגדי החומצה הנפוצים ביותר הם סידן קרבונט (שמצוי בטום), מגנזיום הידרוקסיד (נמצא במעלוקס), אלומיניום הידרוקסיד (נמצא ברולאידס) ונתרן ביקרבונט (נמצא באלקה-סלצר).

צרבת באנגלית

צרבת היא תחושת צריבה בחזה המופיעה בדרך כלל לאחר אכילה. זה נגרם על ידי חומצת קיבה המגרה את רירית הוושט.

צרבת שכיחה ביותר בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל ונשים בהריון. זה קורה לעתים קרובות יותר כאשר אתה אוכל מזון שומני, מזון חריף, או מזון חומצי כמו עגבניות או פירות הדר.

הכאב יכול להיות קל עד חמור ונמשך בדרך כלל מספר דקות או שעות. אבל זה יכול להימשך ימים אם אינו מטופל.

צרבת קורונה

צרבת קורונה היא סימפטום של מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD), הידועה גם כריפלוקס חומצי.

צרבת קורונה נגרמת בדרך כלל מחומצות קיבה שזורמות אל הוושט ומגרים את רירית הוושט. הגירוי יכול להוביל לתחושת צריבה בחזה, בגרון ובצוואר.

התסמינים של צרבת קורונה דומים לתסמינים אחרים של GERD כגון:

– תחושת צריבה בחזה, בגרון, בצוואר

– כאב גרון

– בליעה כואבת

– תחושה שאוכל או נוזל תקועים בגרון

– צרבת שמחמירה כאשר אתה מתכופף או שוכב

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן