דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » תרופות סבתא יעילות לבחילות
תרופות סבתא לבחילות

תרופות סבתא יעילות לבחילות

בחילות הן סימפטום נפוץ של מחלות רבות, כולל מחלת תנועה, בחילות בוקר וסרטן. אמנם קיימות תרופות רבות ללא מרשם לטיפול בבחילות, אבל יש אנשים שמוצאים שהתרופות של סבתא שלהם עובדות טוב יותר.

כמה מהתרופות הנפוצות ביותר לבחילות הן ג’ינג’ר, מנטה ולימון.

ג’ינג’ר: ג’ינג’ר שימש כדי להקל על בחילות והקאות במשך מאות שנים. זהו נוגד דלקת טבעי ויכול לסייע בהפחתת קלקול קיבה.

מנטה: מנטה משמשת לעתים קרובות כדי להרגיע קלקול קיבה, כמו גם להפחית בחילות. זה גם נוגד עוויתות טבעי שיכול לעזור להרגיע את מערכת העיכול שעלולה לתרום לבחילות שלך.

לימון: לימון מסייע גם בריפלוקס חומצי וגם בהפרעות עיכול שעלולים לגרום לך לתחושת בחילה או להקאות.

התרופה המסורתית המשמשת לרוב סבתא לבחילות היא ג’ינג’ר. ג’ינג’ר שימש כתרופה טבעית לבחילות, הקאות ומצבים אחרים הקשורים לקיבה.

ג’ינג’ר הוא לעתים קרובות הדבר הראשון שעולה על הדעת כאשר מישהו מחפש תרופה טבעית לבחילות. למעשה, ישנם מחקרים רבים שהראו כי ג’ינג’ר יעיל בהקלה על סימפטומים של בחילות תנועה ובחילות בוקר.

ישנן תרופות טבעיות לבחילות שניתן להשתמש בהן במקום תרופות מרשם:כמה תרופות טבעיות לבחילות כוללות:

– תה ג’ינג’ר

– תה מנטה

– מי לימון

– פלפל קיין

בחילות בהריון תרופות סבתא

בחילות בהריון הן מצב שכיח וצורת הטיפול השכיחה ביותר היא שימוש בתרופות נגד בחילות.

ישנם סוגים רבים ושונים של תרופות נגד בחילה זמינות ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. ניתן להשתמש בתרופות אלו כדי להקל על בחילות במהלך ההריון בדרכים שונות, כגון על ידי הפחתת חומצת הקיבה, הגברת זרימת הדם לקיבה או על ידי תחושת בחילה פחותה.

הדבר החשוב ביותר בתרופות אלו הוא שהן אינן בטוחות לשימוש במהלך ההנקה. לכן חשוב לדעת איזה סוג תרופה את נוטלת לפני הנקה של ילדך או מתכנן לעשות זאת בעתיד.

כדור נגד בחילות

בחילות הן תחושת אי נוחות ואי נוחות בבטן שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. במקרים מסוימים, זה נגרם על ידי מחלת תנועה או מחלת ים. באחרים זה יכול להיות קשור להריון או לסוגים מסוימים של הרעלת מזון.

הגלולה הראשונה נגד בחילה אושרה בשנת 1958 כתרופה למחלת תנועה. התרופה נקראה במקור Dramamine אך לאחר מכן שונה שמה Sea-Band. מאז הוא נמכר תחת השמות Bonine, Dramamine II, Dimenhydrinate ו-Gravol.

פתרון טבעי לבחילות בהריון

הריון הוא זמן נפלא עבור האישה, אבל זה בא עם חלקו האתגרים. אחת הנפוצות שבהן היא בחילות.

בחילות בהריון יכולות להיות תחושה מאוד לא נעימה ועלולה להקשות על אכילת כל דבר. זה גם מונע מהאישה את היכולת לקחת חלק בכל פעילות גופנית שכן זה עלול לגרום לה להרגיש עוד יותר בחילה.

השימוש בג’ינג’ר נמצא כפתרון טבעי לבחילות בהריון. נמצא כי ג’ינג’ר עוזר עם בחילות בוקר ובחילות כלליות במהלך ההריון.

תרופה טבעית להקאות

להלן מספר תרופות טבעיות שתוכל להשתמש בהן כדי להפסיק להקיא:

– ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית לבחילות והקאות. יש לו השפעה מרגיעה על הקיבה ומסייע בהפחתת תסמיני הבחילה.

– בננות: בננות עשירות באשלגן, שהוא אלקטרוליט חשוב לגוף. הם מסייעים בשיקום איזון האלקטרוליטים, שיפחיתו את תסמיני הבחילות וההקאות.

– תה מנטה: תה מנטה הוא אחת התרופות הטובות ביותר לבחילות והקאות מכיוון שהוא מסייע בהפחתת חומציות הקיבה, הגורמת לתסמינים אלו.

בחילות במחזור

מחלת מחזור היא תופעה הפוגעת בעד אחת מכל חמש נשים ויכולה להשפיע באופן משמעותי על חייהן.

סקר של רשת בריאות האישה הלאומית מצא שבעוד שנשים רבות מוצאות את הווסת מטרד חודשי, זו יכולה להיות גם חוויה רגשית. אחת מכל חמש נשאלות דיווחה על תחושת דיכאון כתוצאה מהמחזור, ואחת מכל ארבע אמרה שהיא מרגישה עצבנית או כועסת.

מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד מצא כי הורמונים עשויים למלא תפקיד חשוב בבחילות תקופתיות. שימוש באמצעי מניעה הורמונליים לדיכוי הווסת עשוי לסייע במניעת תחושות של דיכאון, עצבנות וכעס בתקופה זו של החודש.

תרופה לבחילה

תרופות לבחילות ניתנות לרוב לנשים בהריון ולאנשים הסובלים ממחלת תנועה.

ישנם סוגים רבים של תרופות לבחילות. ניתן ליטול אותם ככדורים, נוזלים או זריקות. התרופות הנפוצות ביותר לבחילות הן אנטי-היסטמינים, אנטי-הקאות וקורטיקוסטרואידים.

התרופה הנפוצה ביותר לבחילות היא תרופה נגד הקאה בשם Ondansetron. הוא משמש לטיפול בסימפטומים של גסטרואנטריטיס והקאות הנגרמות על ידי כימותרפיה אצל מבוגרים וילדים מעל גיל 12.

הקאות ילדים

ילד מקיא הוא סימפטום נפוץ מאוד של גסטרואנטריטיס, שהיא דלקת של הקיבה והמעיים. המצב יכול להיגרם מהרעלת מזון, וירוסים, חיידקים או טפילים.

התסמינים השכיחים ביותר הם בחילות, הקאות ושלשולים. תסמינים אחרים כוללים חום ואובדן תיאבון. התסמינים מופיעים בדרך כלל בילדים בתוך 12 עד 24 שעות לאחר החשיפה לנגיף או לחיידק, אך עשויים להימשך שלושה ימים עד שהם יופיעו.

מה לאכול אחרי הקאה

חשוב לאכול משהו לאחר הקאות כי הגוף זקוק למזון לאנרגיה. אכילה לאחר הקאות חשובה כי היא עוזרת להחליף את הנוזלים שאבדו בהקאה.

אחרי שהקאת, אתה צריך לשתות מים ולאכול משהו תוך 30 דקות מההקאה. כדאי להימנע מאכילת מזונות עתירי קלוריות או מזונות מוצקים כגון כריך או מרק. במקום זאת, כדאי לאכול ארוחת בוקר קלה כמו טוסט עם ריבה או שיבולת שועל עם חלב וסוכר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן