דף הבית » תרופות ביתיות לעיניים, אוזניים, אף וגרון » תרופות סבתא טבעיות ומועילות לכאב גרון – שלכולם יש בבית
תרופות סבתא לכאב גרון

תרופות סבתא טבעיות ומועילות לכאב גרון – שלכולם יש בבית

תרופות סבתא לכאב גרון פופולריות למדי ועוברות מדור לדור. הן מורכבות בעיקר ממרכיבים טבעיים הזמינים בקלות בבית.

התרופה הנפוצה ביותר היא לגרגר עם מי מלח ומיץ לימון. זה עוזר בהפחתת הדלקת והכאב הנגרמים על ידי כאב גרון. תרופה נוספת היא שתיית תה חם עם דבש, המספק הקלה בכאבי גרון שכן הוא מרגיע את רירית הגרון ומפחית דלקת.

תרופות של סבתא תמיד מנוסות ונכונות. הם עברו לאורך דורות והם מנוסים ונכונים.

חלק מהתרופות המיושנות הללו כוללות: גרגור מי מלח, שתיית תה חם עם דבש, גרגור עם חומץ תפוחים או אכילת כפית דבש. תרופות ביתיות אלו אולי אינן הבחירה הפופולרית ביותר בקהילה הרפואית, אך הן שימשו במשך שנים על ידי סבתות כדי לעזור לבני משפחתן להרגיש טוב יותר.

תרופות סבתא מועילות נגד סוגים שונים של כאבי גרון

תרופות ביתיות נגד דלקת גרון חריפה

אכינצאה: אכינצאה היא תרופה צמחית נפוצה המשמשת לטיפול בהצטננות, אך היא יכולה לשמש גם להקלה על כאב גרון חריף. ניתן ליטול אכינצאה בצורה של תמצית נוזלית או בצורת טינקטורה או אבקה. עקוב אחר הוראות המינון על הבקבוק שלך וחזור לפי הצורך. אפשרות נוספת, אם אתה לא לוקח אכינצ’יה בצורת מיץ, תהיה להשתמש בשורש ג’ינג’ר במקום. השתמשו בשתי כפיות ג’ינג’ר טחון לכל כוס מים חמים והניחו למשקה זה לשבת 10 דקות לפני הצריכה.

טיפול טבעי בדלקת גרון המשולבת עם צינון

להרתיח סיר של תה ג’ינג’ר טרי, או להכין סירופ דבש-לימון תוצרת בית, ידוע שתרופות אלו שנבדקו בזמן מספקות הקלה בתסמינים כמו שיעול וגודש. מתה צמחים מרגיע ועד תבלינים מחממים, המתכונים של סבתא הם הדרך המושלמת לעזור לך להרגיש טוב יותר מהר.

ריפוי גרון יבש

מדבש ותה לימון תוצרת בית, לגרגור עם מי מלח ושימוש בשמנים אתריים, יש הרבה טיפולים פשוטים אך יעילים הזמינים מהנוחות של הבית שלכם

  1. תה דבש ולימון – פורסים חצי לימון לפרוסות דקות, מסירים את הגרעינים ומכניסים לספל. הוסף 2 אונקיות של דבש לספל. אתה יכול להשתמש בדבש קנוי בחנות או תוצרת בית עבור התרופה הזו, אבל זה הרבה יותר טוב עבורך אם אתה מכין את עצמך בבית עם דבש אורגני גולמי, בניגוד לדבש מעובד מכיוון שיש בו פחות תוספים, חומרים משמרים וכימיקלים שקיימים בדרך כלל בחנות שנקנה דבש. הוסף מים חמים לשני המרכיבים בספל עד שהם מתערבבים לגמרי יחד. שתו את התה לאט מתחילתו ועד סופו, כך שכל היתרונות המרפאים הטבעיים שלו יהיו , ולאחר מכן לשטוף את הפה במים. אם אין לכם לימון בהישג יד, תמיד אפשר להשתמש בכפית מיץ לימון במקום.
  2. לגרגר עם מי מלח – על מנת להכין את תמיסת המלח, מערבבים שתי כפות מלח ים או מלח שולחן ב-1/4 כוס מים חמימים עד חמים בכוס קטנה או ספל. החום מהתערובת יעזור להחיות את ממברנות הריר הטבעיות של הגרון ולהגביר את הסיכה לבליעה קלה יותר ללא כאב או אי נוחות. חשוב לא להשתמש ביותר מדי מים מכיוון שהדבר עלול לגרום ליובש, אשר יוביל לאחר מכן לתסמיני כאב גרון.

דלקת גרון

דלקת גרון היא זיהום הנגרם על ידי חיידקים הנקראים סטרפטוקוקוס מקבוצה A. זה יכול לגרום לכאב גרון וחום.

זה ידוע גם בשם “סטרפ” או “דלקת לוע סטרפטוקוקלית”.

שילוב בין כאב ראש ודלקת גרון

כאב ראש ודלקת גרון

כאבי ראש וכאבי גרון הם התסמינים השכיחים ביותר של הצטננות.

כאב ראש הוא אחד התסמינים השכיחים ביותר של הצטננות. זה בדרך כלל לא חמור וניתן להקל על ידי נטילת משככי כאבים כמו אצטמינופן או איבופרופן. אם יש לך כאב ראש, אתה עלול גם לסבול מכאב גרון. כאב גרון הוא אחד התסמינים הנפוצים ביותר של הצטננות, אך לא תמיד זה מופיע עם כאב ראש או חום. אתה יכול להקל על כאב הגרון שלך על ידי שתייה מרובה של נוזלים וגרגור מי מלח כדי להרגיע את הגרון.

כאב ראש הוא אחד התסמינים השכיחים ביותר של הצטננות ולעיתים קרובות מלווה בכאב גרון, שניתן להקל עליו עם גרגור מי מלח.

גרון יבש בלילה – איך מטפלים?

גרון יבש בלילה

יובש בגרון בלילה הוא בעיה שכיחה. הסיבות ליובש בגרון בלילה יכולות להיות הבאות:

  • התייבשות
  • נשימת פה
  • איכות אוויר (עישון, אבק וכו’)
  • תנוחת שינה (נחירות)
  • אלרגיות
  • דלקת סינוסים
  • הצטננות או שפעת

איך להקל על כאב גרון?

כאב גרון הוא מצב המשפיע על תיבת הקול והגרון. זה יכול להיגרם על ידי גורמים רבים, כולל אוויר יבש, אלרגיות, הצטננות, דלקת גרון ודלקת שקדים.

התסמין השכיח ביותר הוא כאב בגרון עקב נפיחות כתוצאה מדלקת במיתרי הקול או מזיהום ויראלי. אדם עלול גם להיתקל בקושי בבליעה וכן בקול צרוד.

ישנן דרכים רבות להקל על כאב גרון. אחת הדרכים היא לגרגר עם מי מלח או מים חמימים מעורבבים במלח כל שלוש שעות. דרך נוספת היא ליטול איבופרופן או פרצטמול לשיכוך כאבים.

אלכוהול – האם הוא עוזר נגד כאב גרון?

אלכוהול יכול לשמש גם למטרה זו. סוג האלכוהול הפופולרי ביותר המשמש לכך הוא וויסקי.

וויסקי מכיל כ-40% אלכוהול ובעל ריכוז גבוה של אתנול אשר הוכח כבעל תכונות אנטי דלקתיות. כמו כן, יש לו השפעה קהה על הגרון המסייעת בהקלה על כאבים מהגירוי הנגרם על ידי כאב הגרון.

סוגי הוויסקי הפופולריים ביותר הם בורבון, ויסקי שיפון וויסקי וויסקי. כל אלה עשויים מדגנים כמו תירס או שיפון בשילובים שונים עם לתת שעורה או לתת חיטה.

כאב גרון ללא חום קורונה

ישנן סיבות רבות שיכולות לגרום לכאב ללא חום קורונה, כגון:

  • דלקת פרקים
  • הפרעת TMJ
  • פיברומיאלגיה
  • התכווצות שרירים
  • דלקת מפרקים שגרונית

כאב גרון שלא עובר

הכאב בגרון נגרם בדרך כלל על ידי וירוס או חיידק. הכאב יכול להיות חמור ויכול להימשך מספר ימים. זה מלווה לעתים קרובות בתסמינים אחרים כגון חום, נזלת, כאבי ראש וחולשה כללית.

כאב גרון שלא חולף יכול להיות אינדיקטור למצבים חמורים יותר כמו דלקת גרון או מונונוקלאוזיס.

במקרים קיצוניים של כאב גרון חמור או כאב גרון שלא עובר, חשוב מאוד להתייעץ ולהפגש עם רופא כדי לקבל את הטיפול המתאים.

שאלות נפוצות

האם בצל ודבש עוזרים לרפא כאב גרון?

אמנם אין ראיות מדעיות התומכות בשימוש בבצל ודבש לריפוי כאב גרון, אבל אנשים רבים נשבעים בשילוב הזה. לבצל מיוחסות תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות, בעוד שלדבש נודע השפעות מרגיעות ומרגיעות. יחד, הם עשויים לספק הקלה מסוימת מאי הנוחות הקשורה לכאב גרון.

האם יש תרופות סבתא נגד דלקת שקדים?

יש מגוון של תרופות מסורתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים ולסייע בתהליך ההחלמה. מצמחי מרפא טבעיים ועד קומפרסים חמים ואפילו שינויים תזונתיים, שיטות עתיקות אלו שימשו במשך מאות שנים לטיפול בדלקת שקדים ועשויות להיות דרך בטוחה ויעילה למצוא הקלה.

דלקת שקדים היא דלקת גרון שכיחה שעלולה לגרום לכאבים ונפיחות בשקדים. למרבה המזל, יש כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת שקדים ולהאיץ את זמן ההחלמה, כמו למשל שתייה מרובה של נוזלים, גרגור עם מי מלח חמימים, נטילת משככי כאבים ללא מרשם, שימוש בשאיפה של אדים והימנעות מגורמים מגרים כגון עשן או אבק. עם טיפול וטיפול נאותים, דלקת שקדים יכולה להיות מנוהלת ביעילות בעזרת תרופות ביתיות פשוטות אלה.

מה עושים כאשר כאב גרון מחמיר בלילה?

אנשים רבים מגלים שכאב הגרון שלהם מחמיר בלילה, מה שמקשה על שנת לילה טובה. ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להקל על כאב הגרון ולהקל על השינה. על ידי הבנת הסיבות לכאבי הגרון שלך ונקיטת הצעדים המתאימים למניעה וטיפול, תוכלו לישון טוב יותר בלי אי הנוחות. גורמים לכאבי גרון יכולים להיות מעט קשים לבירור, ובמקרים רבים, הסיבה עשויה להיות תלויה בשאלה האם יש אלרגיות או דלקת.

באופן כללי, עם זאת, יש כמה סיבות עיקריות שכדאי להיות מודעים להן שעשויות לעזור לך למצוא הקלה מהתסמינים שלך:

  • בעיות גרון כרוניות – בעיות גרון כרוניות, כגון כאבי גרון תכופים או דלקות גרון, יכולות להיות קשות להתגברות ללא טיפול מתאים. למרבה המזל, ישנם מגוון רחב של טיפולים שתוכלו להשתמש בהם כדי להקל על הסימפטומים. אם התסמינים נמשכים זמן רב מדי ולא נראה שהם משתפרים למרות מאמציך, ייתכן שהגיע הזמן להתייעץ עם רופא כדי לקבל את הטיפול המתאים.
  • זיהומי וירוסים – יכולים לגרום לכאבי גרון. וירוסים הגורמים לכאבי גרון צריכים להיות מטופלים בתרופות אנטי-ויראליות כגון אנטיביוטיקה או צמחי מרפא אנטי-ויראליים על מנת להסיר את הנגיף.

מה כדאי לאכול כאב סובלים מכאב גרון?

על ידי בחירת מזונות ומשקאות מסוימים, אתם יכולים לעזור להרגיע את הגרון שלכם, לחזק את המערכת החיסונית שלכם ולהקל על אי נוחות.

בננות: בננות הן פרי צפוף מזין המכיל אשלגן, המסייע בחיזוק המערכת החיסונית שלך. לאשלגן יש גם השפעה מרגיעה על הגרון. צריכת בננות יכולה לעשות את זה כך שלא תצטרכו להימנע ממזונות בעלי טעמים או מרקמים חזקים כמו אוכל חריף וקפה.

מלפפונים: מלפפונים נהדרים להפחתת דלקת בגרון, כמו גם להקלה על אי נוחות על ידי משיכת לחות לתוך הפה. הם מכילים גם נוגד חמצון בשם quercetin אשר מועיל בהפחתת הסיכון לזיהום מנגיפים וחיידקים. הקפד לחתוך המלפפון לשניים לאורכו כך שכל אורכו של הירק חשוף למים שהוא יושב בהם.

שתייה מרובה של מים: שתייה מרובה של מים חיונית כאשר יש לך כאב גרון. זה יכול לעזור לדלל ריר ולהפחית אי נוחות, כמו גם לקדם ריפוי על ידי ניקוי הפה והגרון. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם אתה גם חווה חום, כאב ראש, שיעול, התעטשות או גודש מהצטננות או דלקת הקשורה לזיהום. חלב: חלב מכיל לקטוז שעוזר להיפטר מחיידקים הגורמים לכאבי גרון ואי נוחות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן