דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא: איך להיפטר מהשקעים מבלי לבזבז סנט!

הסעדים של סבתא: איך להיפטר מהשקעים מבלי לבזבז סנט!

קשקשים: מבקר לא רצוי

Dandruff הוא מבקר לא רצוי עבור רוב האנשים, במיוחד עבור אלה שנכנסו זה עתה לשנות הזהב שלהם.זהו מצב קרקפת נפוץ שיכול לגרום לאי נוחות וגירוי, כמו גם לתודעה עצמית.סבתות, בפרט, מועדות במיוחד לקשקשים בגלל שינויים הורמונליים הקשורים לגיל, מה שעלול להקשות על מציאת התרופה הנכונה.למרבה המזל, ישנם טיפולים רבים טבעיים וקלים למציאה שיכולים לעזור להרגיע ולמנוע תסמיני קשקשים.

גורמים שכיחים לקשקשים

קשקשים נגרמים על ידי מגוון גורמים, שרובם קשורים לגירוי בעור ויובש.הגורמים הנפוצים ביותר כוללים:

  • חוסר איזון הורמונלי
  • מתח
  • ייצור שמן עודף
  • שמפו נדיר
  • זיהומים, כגון דרמטיטיס סבריאנית
  • מצבי עור מסוימים, כמו פסוריאזיס ואקזמה

תרופות לסבתא עבור קשקשים

סבתות משתמשות בתרופות ביתיות לטיפול בקשקשים במשך מאות שנים.להלן כמה מהתרופות הפופולריות והיעילות ביותר שהועברו לאורך הדורות:

  • חומץ תפוחים: חומץ סיידר תפוחים הוא מעצבן טבעי שיכול לעזור לאזן את החומציות של הקרקפת ולהסיר עודפי שמן.כדי להשתמש בו, מערבבים חלק אחד של חומץ תפוחים עם ארבעה חלקים מים בבקבוק ריסוס.ריסוס את הפיתרון על הקרקפת ומשאיר אותו דולק למשך 10 דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • סודה לשתייה: סודה לשתייה היא פילינג טבעי שיכול לעזור בהסרת תאי עור מתים שיכולים להצטבר על הקרקפת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם שתי כפות מים.לעסות את התערובת על הקרקפת ולהשאיר אותה דולקת למשך 10 דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • שמן קוקוס: שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להרגיע קרקפת מגרדת.כדי להשתמש בו, עיסוי כמה טיפות שמן קוקוס על הקרקפת והשאיר אותו דולק למשך 10 דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • שמן עץ התה: שמן עץ התה בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות שיכולות לעזור להפחית את תסמיני הדאנד.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן נשא כמו קוקוס או שמן חוחובה.לעסות את התערובת על הקרקפת ולהשאיר אותה דולקת למשך 10 דקות לפני השטיפה במים חמים.

טיפים מועילים לסבתות

חשוב לזכור שניתן למנוע קשקשים עם שמפו רגיל וטיפול תקין בקרקפת.סבתות צריכות לשמפל את שיערן לפחות פעם בשבוע ולהשתמש בשמפו עדין ומאוזן pH.בנוסף, חשוב להימנע משימוש בכימיקלים ומוצרים קשים שיכולים לעצבן את הקרקפת ולגרום לקשקשים.ולבסוף, טיפ מועיל לסבתות הוא להשתמש במברשת רכה או מסרק כדי לעסות את הקרקפת בעדינות ולשיפור זרימת הדם.

תרופות שאושרו על סבתא עבור קשקשים

קשקשים הוא מצב קרקפת נפוץ שיכול לגרום להתקלפות, לגרד ולפעמים אפילו מבוכה.אבל החדשות הטובות הן שיש הרבה תרופות טבעיות שיכולות לעזור.סבתות השתמשו בחוכמה המסורתית שלהם כדי לטפל בקשקשים במשך דורות, וכיום נסתכל על כמה מהטיפולים היעילים ביותר שלהם.

שטיפת חומץ תפוחים

חומץ תפוחים משמש במשך מאות שנים כתרופה יעילה עבור קשקשים.זה עוזר להפחית את כמות הפטרייה בקרקפת, מה שעלול לגרום לקשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים רבע כוס חומץ תפוחים עם רבע כוס מים והמרחו אותו על קרקפתכם.לעסות אותו כמה דקות ואז שוטפים אותו.

שטיפת תה צמחי מרפא

תרופה מסורתית נוספת עבור קשקשים היא להשתמש בשטיפת תה צמחים.ניתן לעשות זאת על ידי שילוב של שתי כפות של עשבי תיבול יבשים כמו רוזמרין, לבנדר או קמומיל עם שתי כוסות מים רותחים.תן לתערובת תלולה למשך 10 דקות, ואז מסננים ומתקררים לפני שמריחה אותה על הקרקפת.השאירו אותו למשך 10 דקות לפני ששטיפתו.

טיפולי שמן אתרים

שמן חיוניS הם דרך נהדרת לטפל באופן טבעי בקשקשים.הם יכולים לעזור להפחית דלקת, גירוד והתקלפות.נסה לערבב כמה טיפות שמן עץ התה עם כף שמן קוקוס ולעסות אותו לקרקפת שלך.אתה יכול גם לשלב כמה טיפות של שמן לבנדר עם כף שמן זית ולעסות אותו לקרקפת שלך.נותנים לשמנים לשבת 10-15 דקות לפני ששטיפים אותם עם שמפו עדין.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים יכול לעזור גם בהפחתת קשקשים.התחל באכילת מזונות נוספים העשירים באבץ, כמו זרעי דלעת, תרד וצדפות.עליכם גם להגדיל את צריכת המזונות העשירים בוויטמין B, כמו ביצים, אגוזים וקטניות.לבסוף, הקפידו לשתות הרבה מים כדי לשמור על לחות בקרקפת.

סיכום

קשקשים יכולים להיות מצב מביך ולא נוח, אך ישנם תרופות טבעיות רבות שיכולות לעזור.סבתות השתמשו בחוכמה המסורתית לטיפול בקשקשים במשך דורות, וחלק מהטיפולים היעילים ביותר כוללים שטיפות חומץ תפוחים, שטיפות תה צמחים, טיפולי שמן אתרים ושינויים תזונתיים.עם קצת מאמץ וסבלנות, אתה יכול למצוא הקלה מתסמיני הקשקשים שלך.

שאלות נפוצות

מהן כמה תרופות ביתיות עבור קשקשים?

כמה תרופות ביתיות לקשקשים כוללות שטיפות חומץ תפוחים, שטיפות תה צמחים, טיפולי שמן אתרים ושינויים תזונתיים.

האם יש תרופה קבועה לקשקשים?

למרבה הצער, אין תרופה קבועה לקשקשים.עם זאת, עם הטיפולים הנכונים, ניתן לשלוט בו ולנהל אותו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן