דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא: בחינת טיפולי מיגרנה טבעית ללא תרופות

הסעדים של סבתא: בחינת טיפולי מיגרנה טבעית ללא תרופות

טיפול במיגרנה בתרופות סבתות: סקירה כללית

מיגרנות הן צורה קשה של כאב ראש שעלול לגרום לפועם אינטנסיבי או פועם סביב צד אחד של הראש.לעתים קרובות הם מלווים בבחילה, הקאות ורגישות לאור וצליל.אמנם אין תרופה למיגרנות, אך קיימות מספר תרופות העומדות לסייע בניהול תסמינים.סמים אלה, המכונה “סמים סמים”, פותחו לראשונה בשנות החמישים ועדיין נמצאות בשימוש נרחב כיום.הם כוללים אספירין, איבופרופן, נפרוקסן, אצטמינופן וטריפטנים.

כיצד פועלים תרופות סבתות

תרופות סבתות פועלות על ידי חסימת פעולתם של כימיקלים מסוימים במוח, כמו סרוטונין ו- CGRP, שלפי ההערכה הם מעורבים בגרימת כאב של מיגרנות.הם גם מפחיתים דלקת, שיכולה לתרום לכאבי מיגרנה.בנוסף, תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את תדירות התקפות המיגרנה.

סוגי תרופות סבתות

אספירין: אספירין הוא אחד הסמים הנפוצים ביותר בסבתא.זה עובד על ידי חסימת ייצור של כימיקלים מסוימים, כמו סרוטונין, שיכולים לגרום לכאבי מיגרנה.אספירין בדרך כלל נלקח דרך הפה, והוא יכול לשמש גם באופן אקטואלי כקרם או ג’ל.

איבופרופן: איבופרופן הוא עוד תרופה סבתא נפוצה.זה עובד על ידי חסימת ייצור של כימיקלים מסוימים, כמו פרוסטגלנדינים, שיכולים לגרום לכאבי מיגרנה.איבופרופן בדרך כלל נלקח דרך הפה, והוא יכול לשמש גם באופן אקטואלי כקרם או ג’ל.

Naproxen: Naproxen היא תרופה אנטי-דלקתית לא סטרואידית (NSAID) והיא נוספת תרופת סבתא נפוצה.זה עובד על ידי חסימת ייצור של כימיקלים מסוימים, כמו פרוסטגלנדינים, שיכולים לגרום לכאבי מיגרנה.בדרך כלל נפרוקסן נלקח דרך הפה, והוא יכול לשמש גם באופן אקטואלי כקרם או ג’ל.

אצטמינופן: אצטמינופן הוא משכך כאב קל והוא נוסף תרופה סבתא נפוצה.זה עובד על ידי חסימת ייצור של כימיקלים מסוימים, כמו פרוסטגלנדינים, שיכולים לגרום לכאבי מיגרנה.בדרך כלל אצטמינופן נלקח דרך הפה, והוא יכול לשמש גם באופן אקטואלי כקרם או ג’ל.

טריפטנים: טריפטנים הם סוג של תרופות המשמשות לטיפול במיגרנות.הם פועלים על ידי חסימת ייצור של כימיקלים מסוימים, כמו סרוטונין, שיכולים לגרום לכאבי מיגרנה.טריפטנים בדרך כלל נלקחים דרך הפה, והם יכולים לשמש גם באופן אקטואלי כקרם או ג’ל.

מתי לקחת תרופות סבתות

ניתן לקחת תרופות סבתות ברגע שתתחיל לחוות תסמיני מיגרנה, כמו כאב, בחילה או רגישות לאור או לצליל.חשוב לקחת את התרופות בהקדם האפשרי כדי למנוע את החמרה של המיגרנה.

טיפ מועיל

חשוב לעקוב אחר הוראות המינון לכל תרופה, מכיוון שלקחת יותר מדי או מעט מדי יכולה להיות לא יעילה או אפילו מסוכנת.כמו כן, עדיף לדבר עם הרופא או הרוקח שלך על כל תופעות לוואי שאתה עשוי לחוות.

טיפול במיגרנות עם סבתא תרופות

מיגרנות יכולות להיות מתישות ולגרום לכאב עז, בחילה והקאות.למרבה המזל, קיימים טיפולים העומדים לסייע בניהול הסימפטומים של מיגרנה, כולל שימוש ב”תרופות סבתות ” – תרופות שקיימות כבר זמן מה, אך עדיין יעילות ובטוחות.ניתן להשתמש בתרופות אלה כדי להפחית את עוצמת המיגרנה, להקל על הסימפטומים שלה ולהפחית את תדירות ההתקפות.

תרופות אנטי דלקתיות לא-סטרואידיות (NSAIDS)

תרופות נוגדות דלקת לא-סטרואידיות (NSAID) הן סוג של תרופה סבתא שניתן להשתמש בה לטיפול בתסמיני מיגרנה.NSAIDs נפוצים כוללים איבופרופן, נפרוקסן ואספירין.הם זמינים ללא מרשם או לפי מרשם ועבודה על ידי הפחתת דלקת וכאב.בדרך כלל נלקחים NSAID בסימנים הראשונים של מיגרנה, או עם הופעת הכאב, כדי להפחית את חומרת ההתקפה ומשך זמן ההתקפה.

ERGOTS

ארגוטים הם סוג אחר של תרופה סבתא המשמשת לטיפול במיגרנות.ארגוטים הם סוג של תרופות שמקורןפטרייה הנקראת ארגוטמין, והם פועלים על ידי הכנת כלי הדם במוח.ERGOTs יכולים להפחית את העוצמה והתדירות של התקפות מיגרנה, והם יכולים גם לעזור להפחית בחילות והקאות.בדרך כלל נלקחים ארגונים עם תחילת מיגרנה, ויש לקחת אותם עם מזון כדי להפחית את הסיכון לתופעות לוואי.

תרופות סבתות אחרות למיגרנות

בנוסף ל- NSAID ו- ERGOTs, ישנן תרופות סבתות אחרות שניתן להשתמש בהן לטיפול במיגרנות.אלה כוללים:

  • טריפטנים – סוג של תרופות הפועלות על ידי צמצום כלי דם וחסימת מסלולי כאב במוח.
  • תרופות נגד דיכאון – ניתן להשתמש בסוגים מסוימים של נוגדי דיכאון כדי להפחית את העוצמה והתדירות של התקפות מיגרנה.
  • אנטימטיקה – ניתן להשתמש בתרופות אלה להפחתת בחילות והקאות הקשורות למיגרנות.
  • בוטוקס – ניתן להזריק לתרופה זו לשרירי הראש והצוואר כדי לעזור להפחית את תדירות המיגרנות.

תרופות סבתות יכולות להיות דרך בטוחה ויעילה לטיפול במיגרנות.עם זאת, תמיד יש לקחת אותם כמופנים ובהתייעצות עם רופא.תרופות מסוימות יכולות לקיים אינטראקציה זו עם זו, ולכן חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני נטילת תרופות כלשהן.

שאלות נפוצות

  • מהן תרופות סבתות?
    תרופות סבתות הן תרופות שקיימות כבר זמן מה, אך עדיין יעילות ובטוחות.ניתן להשתמש בהם כדי לעזור בניהול הסימפטומים של מיגרנה.
  • אילו סוגים של תרופות סבתות משמשות למיגרנות?
    תרופות סבתות נפוצות המשמשות למיגרנות כוללות תרופות נוגדות דלקתיות לא סטרואידיות (NSAIDs), Ergots, Triptans, תרופות נוגדות דיכאון, אנטימטיקה ובוטוקס.

תרופות סבתות הן דרך יעילה לטיפול במיגרנות, אך תמיד יש לקחת אותן כמתווכות ובהתייעצות עם רופא.אמנם ניתן להשתמש בהם כדי להפחית את העוצמה והתדירות של התקפות מיגרנה, אך יתכן שהם לא מתאימים לכולם.חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני נטילת תרופה כלשהי.

מסקנה

תרופות סבתות משמשות במשך שנים רבות לטיפול בתסמיני מיגרנות.בדרך כלל הם בטוחים ויעילים, אך תמיד יש לקחת אותם כמופנים ובהתייעצות עם רופא.סוגים נפוצים של תרופות סבתות המשמשות לטיפול במיגרנות כוללים NSAID, ארגוטים, טריפטנים, תרופות נוגדות דיכאון, אנטימטיקה ובוטוקס.בעוד שתרופות אלה יכולות לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של התקפות מיגרנה, הן אינן מתאימות לכולם ועלולות לגרום לתופעות לוואי.מסיבה זו, חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני נטילת תרופות כלשהן.

טיפול במיגרנה תרופות סבתות הן דרך יעילה לטיפול בתסמיני מיגרנות, אך חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני נטילת תרופה כלשהי. טיפול במיגרנה הוא תהליך אינדיבידואלי, ותוכנית הטיפול הטובה ביותר תהיה תלויה בצרכיו והעדפותיו של האדם. </

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן