דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » כל מה שצריך לדעת על תרופות טבעיות לכוויות
תרופות טבעיות לכוויות

כל מה שצריך לדעת על תרופות טבעיות לכוויות

כוויות הן פציעה כואבת ולעיתים מסכנת חיים. הם נגרמים מחשיפה לחום, כימיקלים, חשמל או אור אולטרה סגול.

ישנן תרופות טבעיות רבות לכוויות שיכולות לסייע בתהליך הריפוי ולהפחית את הסיכון לזיהום. ניתן להשתמש בתרופות אלו הן בבית והן בבתי חולים.

כמה מהתרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לכוויות כוללות ג’ל אלוורה, דבש, מים פושרים עם מיץ לימון, יוגורט עם תרבויות פעילות, שמן זית וחלבוני ביצה נאים.

ניתן למרוח ג’ל אלוורה באופן מקומי או לבלוע דרך הפה במאמץ לעצור דימום ולהקל על הכאב. לאלוורה יש גם תכונות אנטיביוטיות המסייעות להילחם בזיהומים חיידקיים.

ניתן לאכול דבש גם דרך הפה במאמץ להקל על כאבי הכוויות והתכונות האנטי-מיקרוביאליות שלו מועילות נגד זיהום ג’ל דבש ואלוורה הם תרופות טבעיות לכוויות שניתן להשתמש בהן בבית או בבתי חולים.

האם קמח טוב לכוויות?

אם יש לך כוויה, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להפסיק את הכאב. כסה אותו עם מטלית נקייה או תחבושת, ולאחר מכן פנה לרופא שלך.

קמח אינו מומלץ לכוויות מכיוון שהוא עלול לסתום את העור ולגרום לזיהום. כמו כן אין לו תכונות לשיכוך כאבים. כדאי להימנע משימוש בקמח לכוויות וכן בסוגים אחרים של פצעים הפתוחים לאוויר.

האם מותר לפוצץ שלפוחית של כוויה?

אסור לפוצץ שלפוחית כוויה.

שלפוחיות כוויות נגרמות מתגובה כימית כאשר העור נחשף לחום או להבה. לעתים קרובות הם מתרחשים על הידיים, הזרועות או הרגליים של אנשים שעובדים עם אש או בסביבות חמות.

איך לטפל בכוויה דרגה 2?

חשוב לדעת איך לטפל בכוויה מדרגה שנייה. כוויות מדרגה שנייה אינן חמורות כמו כוויות מדרגה ראשונה, אך הן עדיין חמורות.

ישנן דרכים רבות לטפל בכוויה מדרגה שנייה. אם העור נשבר, יש לטפל בו במשחה אנטיביוטית מקומית ולאחר מכן לשים תחבושת. אם העור אינו שבור, יש לכסות אותו בחבישה או גזה סגורה למשך 24 שעות ולאחר מכן לשטוף אותו.

כוויות מדרגה שנייה בדרך כלל אינן מצריכות שום טיפול ספציפי מלבד השמירה עליהן נקיות ומכוסות עד להחלמה מעצמן.

1) ניקוי הפצע במים וסבון

2) טיפול בפצע במשחה או ג’לי נפט

3) מריחת קומפרס קר או שקית קרח למשך 15 דקות בכל שעה למשך 24 שעות

4) מריחת משחה אנטיביוטית

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן