דף הבית » מחלות עור/פציעה תרופות ביתיות » איך מטפלים בסבוריאה בקרקפת: תרופות סבתא
סבוריאה בקרקפת תרופות סבתא

איך מטפלים בסבוריאה בקרקפת: תרופות סבתא

סבוריאה בקרקפת היא מצב שכיח המשפיע על מבוגרים וילדים כאחד. הוא מאופיין בבליטות אדומות ומגרדות על הקרקפת. ישנן תרופות ביתיות רבות למצב זה ותרופות אלו עוברות מדור לדור.

התרופה הפופולרית ביותר לסבוריאה בקרקפת היא שימוש בחומץ תפוחים. חומץ תפוחים שימש כתרופה למצבים רבים כולל אקנה ואקזמה. יש לו גם תכונות אנטיבקטריאליות שעוזרות לשמור על בריאות הקרקפת.

ישנן תרופות רבות שיעזרו לסבוריאה בקרקפת שתוכל לנסות בבית או להתייעץ עם הרופא שלך. חלקם כוללים: שמן קוקוס, שמן זית, חומץ תפוחים, דבש ומיץ לימון.

תוכן העניינים:

גירודים בגוף תרופות סבתא

גירוד בגוף הוא סימפטום שכיח שאנשים חווים לעתים קרובות. זה נגרם על ידי גורמים רבים כגון אלרגיות, מתח ועור יבש.

אחת התרופות הנפוצות ביותר למצב זה היא תרופת סבתא. ניתן להכין אותו ממרכיבים שונים כגון פרחי קמומיל, פרחי סמבוק, פרחי לבנדר ועלי מנטה.

פצעים בקרקפת

פצעים בקרקפת מתרחשים כאשר אזור בקרקפת הופך לדלקתי ואדום. הם נגרמים בדרך כלל על ידי זיהום חיידקי.

פצעים בקרקפת יכולים להיות מצב כואב, מעצבן ומביך. הם מאופיינים בנפיחות, אדמומיות, רגישות וכאב. הם יכולים להיגרם על ידי זיהום חיידקי או מצבי עור אחרים כגון סבוריאה דרמטיטיס או פוליקוליטיס.

פצעים בקרקפת עלולים לנבוע גם משריטה של הקרקפת יותר מדי או שימוש בכמות גדולה מדי של שמפו על האזור הפגוע של הקרקפת.

פסוריאזיס בקרקפת

פסוריאזיס בקרקפת הוא סוג של פסוריאזיס המשפיע על הקרקפת. זה מלווה לעתים קרובות בקשקשים, אבנית ואדמומיות.

פסוריאזיס בקרקפת יכול להיות קשה לטיפול מכיוון שיכול להיות קשה לדעת אם התסמינים קשורים לזיהום בסיסי או לא. לדוגמה, קשה לדעת אם האדמומיות והגירוד שאתה חווה נגרמים מזיהום או לא.

תרופת סבתא לקשקשים

ישנן דרכים רבות לטפל בקשקשים, אך אחת הפופולריות ביותר היא שימוש בתערובת של סודה לשתייה ומים.

קשקשים הם בעיה שכיחה הפוקדת יותר ממחצית מהאוכלוסייה. זה גורם לגירוד, אדמומיות ויובש בקרקפת ובעור. אם אתה רוצה לטפל בקשקשים שלך בבית, אתה יכול לנסות את תרופת הסבתא הזו נגד קשקשים.

אנשים רבים פונים לטיפולים אלטרנטיביים על מנת לעזור להם להיפטר מבעיות הקשקשים שלהם. טיפול חלופי אחד שצבר פופולריות הוא שימוש בתערובת של סודה לשתייה ומים כפי שניתן למצוא במוצרים ביתיים רבים כמו נוזל כלים או שמפו.

בליטות בקרקפת

ישנן תרופות רבות לקשקשים ובליטות בקרקפת. אחד הפופולריים ביותר הוא להשתמש בתערובת של סודה לשתייה, שמן ומים.

אנשים מסוימים עשויים להיות סקפטיים לגבי תרופה זו, כי זה לא נראה כאילו זה יעבוד. עם זאת, אנשים רבים גילו כי תרופה זו עושה פלאים עבורם. זה גם תרופה מצוינת למניעת קשקשים מלהתרחש בעתיד.

הסיבה השכיחה ביותר לקשקשים היא דלקת עור סבוריאה אשר נגרמת על ידי צמיחת יתר של פטרייה דמוית שמרים על הקרקפת הניזונה משמן המיוצר על ידי תאי העור.

סבוריאה תינוקות

סבוריאה אינפנטילית היא מצב שבו לתינוק יש עור שמן, מתקלף וקשקשי שהוא אדום ומודלק. זה מתרחש בדרך כלל בחודשי החיים הראשונים.

סבוריאה תינוקות היא הפרעה מתווכת חיסונית הפוגעת בתינוקות, ילדים ובני נוער. זה גורם לעור להיות דלקתי ושומני עם קשקשים צהבהבים. המצב יכול להיגרם על ידי גורמים כמו היגיינה לקויה או זיהום אוויר.

דלקת עור סבוריאה משפיעה על הקרקפת, הגבות, האוזניים, הפנים (במיוחד מסביב לעיניים), החזה (אצל תינוקות), העורף (במבוגרים), ובתי השחי גם אצל תינוקות וגם אצל מבוגרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן