דף הבית » תרופות סבתא » סבתא ידעה הכי טוב: 5 תרופות טבעיות להצטננות היישר מספר ההשמעה של סבתא

סבתא ידעה הכי טוב: 5 תרופות טבעיות להצטננות היישר מספר ההשמעה של סבתא

העונה הקרה עומדת עלינו, ואיתו מגיעה עלייה בהצטננות.סבתא תמיד הייתה מקור נהדר לתרופות כדי להקל על תסמיני הצטננות.במאמר זה נחקור כמה מהסעדים של סבתא שיעזרו לכם למצוא הקלה כאשר הרחרחים פוגעים.

מה גורם להצטננות?

הצטננות נגרמת על ידי נגיף, לרוב הנגיף הנפוץ, שניתן להתפשט באמצעות מגע עם מישהו שכבר נגוע או על ידי נגיעה במשטחים מזוהמים.אמנם אין תרופה להצטננות, אך ישנם כמה תרופות שיכולות לעזור להקל על התסמינים ולגרום לך להרגיש טוב יותר.

הסעדים של סבתא להצטננות

לסבתא יש שפע של תרופות שיעזרו להקל על תסמיני הצטננות.להלן כמה מהתרופות המנוסות והבדקו שלה:

  • שתו הרבה נוזלים. שתיית שפע נוזלים יעזרו לשמור על התייבשותכם ולעזור לשחרר ריר.תה או מרק חם יכולים לעזור להרגיע את כאב הגרון.
  • שאיפת קיטור. שאיפת קיטור יכולה לעזור לשחרר ריר ולהקל עליך לנשום.הרתיחו סיר מים, הוסיפו כמה טיפות של שמן אתרי אקליפטוס ומכסים את ראשכם במגבת.שאפו את הקיטור למשך 10-15 דקות.
  • גרגר מים מלוחים. תרופה מנוסה ואמויה יכולה לעזור להרגיע את כאב הגרון.מערבבים כפית מלח עם כוס מים חמים וגרגר למשך 30-60 שניות.חזור על מספר פעמים ביום.
  • מנוחה. מנוחה היא המפתח לעזור לגופך להילחם בקור.דאג למנוחה רבה ולנסות להימנע מפעילויות מאומצות שעלולות להחמיר את הסימפטומים שלך.

הטיפ של סבתא:

סבתא תמיד אמרה שהדרך הטובה ביותר להילחם בקור היא להגביר את מערכת החיסון שלך.אכילת תזונה בריאה וקבלת הרבה מנוחה ופעילות גופנית יכולה לעזור לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה כך שהיא יכולה להילחם בקור מהר יותר.

תרופות ללא מרשם

בנוסף לתרופות של סבתא, ישנן גם תרופות ללא מרשם שיכולות לעזור לספק הקלה מתסמיני קר.להלן כמה מהתרופות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול בהצטננות:

  • decongestants. decongestants יכול לעזור להפחית את גודש האף ולהקל על הנשימה.
  • אנטיהיסטמינים. אנטיהיסטמינים יכולים לעזור להפחית את ההתעטשות והעיניים המגרדות והמימיות.
  • מדכאי שיעול. מדכאי שיעול יכולים לעזור להפחית את השיעול ולהקל על שינה של לילה טוב.
  • משככי כאבים. משככי כאבים יכולים לעזור להפחית חום וכאבי שרירים.

חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שנטילת תרופות ללא מרשם, מכיוון שתרופות מסוימות עשויות שלא להתאים לכולם.הרופא שלך יכול גם להמליץ על הטיפול הטוב ביותר בתסמינים הספציפיים שלך.

תרופות ביתיות לתסמיני הצטננות שכיחים

הצטננות היא אחת המחלות השכיחות ביותר המשפיעות על אנשים מדי שנה.למרבה המזל, ישנם מספר סעדים ביתיים, שרבים מהם הועברו לאורך הדורות, שיכולים לעזור להקל על תסמיני הצטננות.הסעדים של סבתא להצטננות יעילים במיוחד, מכיוון שהם נוסו ונבדקו לאורך דורות ונמצאו יעילים.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר לבית לצטננות נפוצה בהן סבתות רבות השתמשו במהלך השנים.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך פשוטה ויעילה להקל על העומס ותסמינים אחרים של הצטננות.לשם כך, פשוט הרתיחו סיר מים, הוציאו אותו מהאש והוסיפו כמה טיפות שמן אתרי כמו אקליפטוס או מנטה למים.לאחר מכן, כיסו את ראשכם במגבת ונשענים מעל הסיר כך שהאדים מופנים אל הפנים שלכם.נשמו פנימה את הקיטור במשך כעשר דקות, נושמים נשימות עמוקות ונשפו דרך האף.זה יעזור לפתוח את מעברי האף ולהפחית את העומס.

שתו תה צמחים

ידוע כי תה צמחי מרפא יש תכונות רפואיות רבות, והם כןמשמש לעיתים קרובות לטיפול בקול הנפוץ.הסעדים של סבתא להצטננות כוללים שתיית תה צמחים כמו קמומיל, ג’ינג’ר, כורכום ופפרמינט.תה אלה יכולים לעזור להפחית דלקת, להגביר את החסינות ולהרגיע את הגרון.הם יכולים גם לעזור להפחית את העומס ולהקל על השיעול.

גרגר עם מי מלח

גרגר עם מי מלח הוא עוד אחד מהתרופות של סבתא להצטננות שיכולים לעזור להקל על כאבי גרון ולהפחית את העומס.לשם כך, פשוט ממיסים חצי כפית מלח בכוס מים חמים.לאחר מכן, גרגרו עם מי המלח למשך כ- 30 שניות וירקו אותם.זה יעזור להפחית דלקת ולהרגיע את הגרון, כמו גם להפחית את העומס.

שימוש בתרופות של סבתא להצטננות בבטחה

הסעדים של סבתא להצטננות יכולים להיות יעילים בהקלה על תסמינים ועזרה בהפחתת משך המחלה.עם זאת, חשוב לזכור שיש להשתמש בתרופות אלה בזהירות.אם אתה נוטל תרופות כלשהן, חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תה צמחי מרפא או תרופות ביתיות אחרות.בנוסף, חשוב להיות מודעים לתופעות לוואי פוטנציאליות או אינטראקציות עם תרופות אחרות.

שאלות נפוצות

  • האם הסעדים של סבתא להצטננים בטוחים לשימוש?
    הסעדים של סבתא להצטננות יכולים להיות יעילים בהקלה על תסמינים ועזרה בהפחתת משך המחלה.עם זאת, חשוב לזכור שיש להשתמש בתרופות אלה בזהירות.אם אתה נוטל תרופות כלשהן, חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני שאתה נוטל תה צמחי מרפא או תרופות ביתיות אחרות.
  • האם יש תופעות לוואי לשימוש בתרופות של סבתא להצטננות?
    הסעדים של סבתא להצטננות נחשבים בדרך כלל לבטוחים, אך חשוב להיות מודעים לתופעות לוואי פוטנציאליות או אינטראקציות עם אחריםתרופות.בדוק תמיד עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תרופות לבית.

השימוש בתרופות של סבתא להצטננות יכול להיות דרך יעילה להרגיע את הסימפטומים ולהפחית את משך הצטננות.עם זאת, חשוב להשתמש בסעדים אלה בזהירות ולבדוק עם הרופא שלך אם אתה נוטל תרופות כלשהן.הסעדים של סבתא להצטננות יכולים להיות דרך נהדרת להקל באופן טבעי בתסמינים, אך חשוב להשתמש בהם בבטחה.

למידע נוסף על הסעדים של סבתא להצטננות, תוכלו לבקר ב הגדרת ויקיפדיה מהנושא.

לסיכום, הסעדים של סבתא להצטננות הם דרך מנוסה ונבדקת להקל על תסמינים של הצטננות.בדרך כלל הם בטוחים לשימוש, אך חשוב להשתמש בהם בזהירות ולבדוק עם הרופא שלך אם אתה נוטל תרופות כלשהן.הסעדים של סבתא להצטננות יכולים להיות דרך נהדרת להקל באופן טבעי בתסמינים ולהפחית את משך הצטננות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן