דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב: חשיפת הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות אצל תינוקות

סבתא יודעת הכי טוב: חשיפת הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות אצל תינוקות

גורמים נפוצים לשיעול והצטננות אצל תינוקות

שיעול והצטננות נפוצים מאוד בקרב תינוקות, במיוחד בחודשי החורף ובתחילת האביב.תינוקות פגיעים במיוחד לזיהומים בדרכי הנשימה בגלל מערכות החיסון הלא מפותחות שלהם.הגורמים השכיחים לשיעול והצטננות אצל תינוקות כוללים חשיפה לנגיפים, אלרגנים ומגרים בסביבה, כמו עשן סיגריות.

נגיפי הקור והשפעת הם הנגיפים השכיחים ביותר האחראים לגרימת שיעול והצטננות אצל תינוקות.נגיפים אלה מדבקים מאוד ויכולים לעבור מאדם לאדם דרך האוויר, על ידי נגיעה במשטחים מזוהמים, או על ידי מגע עם רוק או ריר של אדם נגוע.

אלרגנים כמו קרדית אבק, קשקשים לבעלי חיים ואבקה יכולים גם לגרום לשיעול והתעטשות אצל תינוקות.ניתן למצוא אלרגנים אלה כמעט בכל סביבה, בתוך הבית או בחוץ.

מגרים כמו עשן סיגריות, זיהום אוויר וריחות חזקים יכולים גם לעצבן את דרכי הנשימה של התינוק ולהפעיל שיעול והתעטשות.

הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות אצל תינוקות

הסעדים של סבתא שימשו במשך דורות להרגיע שיעול והצטננות אצל תינוקות.להלן כמה מהתרופות הפופולריות והיעילות ביותר שהועברו לאורך הדורות:

1.קומפרס חם

ניתן ליישם קומפרס חם על החזה, הצוואר והחזרה כדי לעזור לפתוח את דרכי הנשימה, להפחית את העומס ולהקל על שיעול והתעטשות.כדי להכין דחיסה חמה, להשרות בד במים חמים, להכות אותו ולהחיל על האזור הפגוע למשך 10-15 דקות.

2.דבש

דבש שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית להרגיז גרון כואב ולהפחתת שיעול.תן לתינוק שלך כפית דבש אחת לפני השינה, או מערבבים אותו לתה או מרקים חם.

3.מרק עוף

מרק עוף הוא תרופה מסורתית נוספת לשיעול והצטננות.הנוזל החם עוזר לשחרר ריר, ואילו החומרים המזינים במרק יכולים לעזור להגביר את מערכת החיסון.

4.אמבטיות חמות

אמבטיות חמות יכולות לעזור להרפות את תינוקך, להפחית את העומס ולהרגיע גרון ושיעול כואב.הוסף כמה טיפות של שמן אקליפטוס למי האמבטיה לקבלת אפקט מרגיע במיוחד.

5.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך נהדרת להפחית את העומס ולהרגיע את כאב הגרון.מרתיחים סיר מים על הכיריים ושופכים אותו לקערה.הניחו מגבת מעל ראשו של תינוקכם וגרמו להם לנשום את הקיטור למשך 5-10 דקות.

טיפ מועיל לזכור

חשוב לזכור שלמרות שסעדים אלה יכולים להועיל, הם אינם מהווים תחליף לטיפול רפואי נכון.אם השיעול או הקור של התינוק שלך חמורים או נמשכים יותר מכמה ימים, הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם.

בנוסף, הקפידו לתרגל היגיינה טובה כדי להפחית את הסיכוי להפיץ את הזיהום לאחרים.שטפו את הידיים לעיתים קרובות, במיוחד לאחר קשר עם תינוקכם או כל משטחים מזוהמים.

הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות לתינוקות: חלק 2

כהורה, זה יכול להיות גם עוטף עצבים ומתיש לטפל בתינוק חולה.הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות לתינוקות עשויים לספק הקלה מסוימת מהתסמינים ויכולים לשמש כשיטת טיפול נוספת.להלן עוד כמה מהתרופות הפופולריות ביותר שהועברו לאורך הדורות.

טיפול בקיטור

Steam הוא דרך נהדרת לעזור לנקות את דרכי הנשימה ולשחרר ריר.אתה יכול להשתמש במאדה או להחזיק את תינוקך מעל קערת מים חמים עם מגבת עטופה מעל הראש.הקפידו לשמור על המים בטמפרטורה בטוחה ולפקוח מקרוב על תינוקכם במהלך הטיפול.כדי להוסיף דחיפה נוספת של הקלה, הוסף כמה טיפות של שמנים אתרים הידועים כמסייעים בשיעול והצטננות כמו אקליפטוס, מנטה ושמן עץ התה.

דבש ולימון

דבש ולימון הוא תרופה קלאסית המשמשת לעתים קרובות להרגיעת גרון כואב, שיעול והצטננות.ניתן להפוך את זה למשקה חם על ידי הוספת כפית דבש וכפית מיץ לימון לכוס מים חמים ומערבבים.זֶהתרופה אינה מומלצת לתינוקות מתחת לגיל אחד מכיוון שדבש יכול להכיל חיידקים שיכולים להזיק לתינוקות.עם זאת, עבור תינוקות מבוגרים, זו יכולה להיות דרך נהדרת לעזור להרגיע את כאב הגרון.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחי מרפא הופכות פופולריות יותר ויותר והן דרך נהדרת לעזור להקל על תסמיני שיעול, הצטננות וגודש.כמה מעשבי התיבול הנפוצים ביותר לתינוקות כוללים קמומיל, שומר, מרשמלו ואלם חלקלק.ניתן להתבשל עשבי תיבול אלה לתה ולתת לתינוקך לאורך כל היום.הקפד לבדוק עם הרופא שלך לפני שתעניק לתינוקך כל תרופות צמחיות.

סיכום

הסעדים של סבתא לשיעול והצטננות לתינוקות הם דרך נהדרת לספק הקלה מתסמיני קר ושפעת.טיפול בקיטור, דבש ולימון ותרופות צמחי מרפא הם כולם תרופות פופולריות שהועברו לאורך הדורות.הקפד להתייעץ תמיד עם הרופא שלך לפני שתתן לתינוקך כל אחד מהתרופות הללו ותמיד לפקוח עין על תינוקך במהלך הטיפול.

שאלות נפוצות: באילו תרופות אחרות ניתן להשתמש לתינוקות עם שיעול או קור?

    ניתן להשתמש ב

  • תרופות ללא מרשם, כמו איבופרופן, כדי לעזור להקל על התסמינים.
  • ניתן להשתמש ב

  • טיפות מלח כדי לעזור לשחרר ריר ודרכי דרכי הנשימה.
  • ניתן להשתמש ב

  • מכשירי אדים כדי להוסיף לחות לאוויר ולעזור לשמור על דרכי הנשימה ברורות.
  • המון מנוחה, נוזלים ותזונה בריאה יכולים לעזור לתינוק שלך להתאושש מהר יותר.

התרופות של סבתא לשיעול והצטננות לתינוקות שימשו במשך מאות שנים כדי לספק הקלה מתסמינים קרים ושפעת.אמנם רבים מהתרופות הללו בטוחים לשימוש, אך חשוב להתייעץ תמיד עם הרופא שלך לפני שתעניק לתינוקך כל טיפול.

למידע נוסף על התרופות של סבתא לשיעול והצטננות לתינוקות, תוכלו לבקר ב <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/grandma%27s_remedies_for_colds_and_cough_for_babies"ס.הגדרה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן