דף הבית » תרופות לילדים » תרופות ביתיות שסבתא השתמשה בהן כדי לעזור לתינוקות עם גזים
תרופות סבתא לגזים אצל תינוקות

תרופות ביתיות שסבתא השתמשה בהן כדי לעזור לתינוקות עם גזים

תרופות סבתא לגזים אצל תינוקות הן מוצר חובה לכל הורה. חשוב לדעת מה התינוק שלך צריך ומה הוא יכול לעשות כדי לעזור לו לגזים.

התרופה הנפוצה ביותר לגזים אצל תינוקות היא גיהוק לאחר האכלה. זה עוזר לתינוק להיפטר מעודפי אוויר ולהעביר את הגז. דרך טובה לעשות זאת היא באמצעות מגבת או מטלית, הנחתה על פיו של התינוק וטפיחה עדינה או שפשוף על הגב.

כאשר תינוק סובל מגזים, נפוץ שסבתא באה עם תרופה. תרופה זו עשויה להיות פשוטה כמו לתת לתינוק אמבטיה חמה ולהשתמש במגבת כדי לטפוח על הבטן.

תרופות סבתא יעילות כי הן מבוססות על שכל ישר וניסיון, אך הן אינן מוכחות מדעית. ניתן להשתמש בהם במקרים בהם לרופאים אין מושג מה לעשות או כאשר תינוקות זקוקים לנחמה כלשהי במהלך אשפוז או ניתוח.

ערק על הבטן תינוקות

תינוקות מדבר על הבטן הוא מצב רפואי בו תינוק חווה כאבים עזים, תחושת צריבה ורצון עז להקיא.

תינוקות מדבר על הבטן הוא מצב רפואי בו תינוק חווה כאבים עזים, תחושת צריבה ורצון עז להקיא. מצב כואב זה נקשר למחלת ריפלוקס קיבה ומחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD). זה ידוע גם בשם דלקת הוושט או כיב הוושט.

במקרים מסוימים, תינוקות עם מצב זה עלולים לחוות מצוקה נשימתית ודום נשימה עקב ההקאות. תינוקות עם מצב זה מאושפזים לעיתים קרובות להשגחה למשך מספר ימים או שבועות בזמן שהם מטופלים בתרופות או עוברים ניתוח.

מתי עוברים גזים לתינוק

כאשר תינוק עובר גזים, הוא בדרך כלל רך ולפעמים רטוב. זה ידוע גם בתור גיהוק. הבטן של התינוק מייצרת גזים כשהם מעכלים את האוכל שלהם, ואז גז זה נפלט דרך הפה או האף.

גזים אצל תינוקות יונקים

כאשר תינוק יונק, הוא מסוגל לקחת את חלב האם ללא בעיות. עם זאת, לפעמים לתינוקות יש גזים שעלולים לגרום לאי נוחות לתינוק ולאם.

הגורמים השכיחים לגזים אצל תינוקות יונקים הם אי סבילות ללקטוז, מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD) וקוליק. להורים שרוצים לדעת מה יכול לגרום לגזים של תינוקם, חשוב שינסו להימנע מהגורמים לגזים אצל תינוקות כדי שלא יצטרכו להתמודד עם הנושא הזה בהמשך.

באיזה גיל מתחילים גזים אצל תינוקות

לא ברור מתי מתחיל גזים אצל תינוקות. עם זאת, ידוע כי גזים בתינוקות הם תוצאה של פירוק סוכר חלב, לקטוז.

הגיל הממוצע שבו מתחילים גזים אצל תינוקות הוא בסביבות גיל שישה חודשים.

גזים אצל תינוק שלא בוכה

גזים אצל תינוק שאינו בוכה היא תופעה שכיחה שיכולה להיות מביכה עבור ההורים. עם זאת, אין להתייחס לאירועי הגזים הללו ברצינות רבה מדי.

למעשה, זה לא נדיר שתינוקות מעבירים גז מבלי לבכות או לעשות רעש בכלל. הסיבה לכך היא שתינוקות אינם מסוגלים לשלוט בשרירים שלהם ולשלוט בנשימה שלהם בו זמנית.

גזים אצל תינוק שאינו בוכה סביר יותר להתרחש כאשר הילד ישן במשך תקופה ממושכת.

בטן קשה אצל תינוקות

בטן קשה אצל תינוקות היא מצב שכיח יחסית שעלול להופיע בלידה. אבל זה יכול להתפתח גם בהמשך החיים.

הבטן הקשה אצל תינוקות היא מצב שבו לתינוק יש בטן נוקשה, מוצקה או קשה. זה שכיח יותר ביילודים מאשר ילדים גדולים יותר ומבוגרים. הסיבה למצב זה אינה ידועה אך היא עשויה להיות קשורה לתנוחת התינוק במהלך הלידה ולאופן בו התינוק אוכל ושותה לאחר הלידה.

מאמר זה דן בכמה מהגורמים האפשריים למצב זה וכיצד למנוע או לטפל בו בעת הצורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן