דף הבית » תרופות ביתיות לעיניים, אוזניים, אף וגרון » רוב השתמשו בתרופות סבתא לליחה
תרופות סבתא לליחה

רוב השתמשו בתרופות סבתא לליחה

תרופות סבתא לליחה הן נושא פופולרי בבלוגוספירה. תרופות אלו עוברות בדרך כלל מדור לדור ואנשים נשבעים בהן.

אין הוכחות מדעיות להראות שתרופות אלו פועלות, אך כדאי לנסות אותן. כולם בטוחים וטבעיים, אז אין שום נזק לנסות אותם. אם יש הקלה, זה שווה את זה!

ליחה היא סוג של ריר המצטבר בגרון, באף ובריאות. זה יכול להיגרם על ידי אלרגיות, אסטמה או מצבי נשימה אחרים. הטיפולים הנפוצים ביותר לליחה הם תרופות ללא מרשם ותרופות ביתיות.

תרופות סבתא לליחה כוללות:

1. שום

2. דבש

3. חומץ תפוחים

4. תה לימון

ליחה היא תגובה טבעית של הגוף לסביבה. זהו מנגנון הגנה שלוכד ומסיר חומרים שאינם טובים לגוף.

הצעד הראשון בטיפול בליחה הוא לגלות מה עשויה להיות הסיבה השורשית לה. הסיבה השורשית יכולה להיות כל דבר מאלרגיות, אסטמה או ברונכיטיס. לאחר שנמצאה הסיבה השורשית, ניתן לטפל בה בהתאם.

התרופות הבאות הועברו דרך דורות של סבתות ואמהות כתרופות לליחה. הם לא מוכחים מדעית אבל הם היו בשימוש במשך שנים ושווה לנסות אם שום דבר אחר לא עוזר:

-שמור על לחות הגרון שלך על ידי שתייה מרובה של נוזלים

-השתמש במכשיר אדים כשאתה ישן

-הוסף דבש לתה או מים חמים כדי להרגיע

תרופות לשיעול יבש

שיעול יבש הוא סימפטום שכיח שיכול להיגרם מגורמים שונים. זה יכול להיגרם על ידי הצטננות, שפעת, אלרגיות ואסטמה. אבל הסיבה השכיחה ביותר לשיעול יבש היא טפטוף לאחר האף.

להלן חלק מהתרופות לשיעול יבש:

– אנטי-היסטמינים: הטיפול הנפוץ ביותר בשיעול יבש הוא אנטי-היסטמין. הם פועלים על ידי חסימת קולטני היסטמין במוח ובאף כדי להפחית דלקת במעברי האף והסינוסים.

– מרחיבי סימפונות: תרופות אלו מרפות את השרירים מסביב לדרכי הנשימה כדי להקל על הנשימה דרך האף או הפה. הם גם עוזרים לשחרר ריר תקוע בריאות שלך, כך שתוכל לנקות אותם בקלות רבה יותר עם נשימה עמוקה או שיעול.

– נוגדי גודש

ליחה תינוקות תרופות סבתא

תינוקות ליחה הם סוג של שיעול שקשה להיפטר ממנו. כאשר זה נגרם על ידי זיהום, הליחה יכולה להיות ירוקה או צהובה. הדרך הטובה ביותר לטפל בה היא באמצעות אנטיביוטיקה. אם הזיהום אינו מטופל, הליחה עלולה להפוך לחום או שחור ולפלוט ריח רע.

סיבה שכיחה לתינוקות ליחה היא אסטמה. אם יש לך אסטמה ומשתעל ריר ירוק, עליך לפנות לרופא מיד כי זה יכול להיות סימפטום של דלקת ריאות. במקרים מסוימים, ייתכן שהגורם אינו זיהום אלא אלרגיות או מחלת ריפלוקס (GERD). במצבים אלה, ישנם טיפולים שאינם אנטיביוטיקה שיכולים לעזור עם התסמינים.

ליחה אצל תינוקות

ליחה היא חלק נורמלי ממערכת הנשימה של התינוק. הוא מיוצר על ידי הממברנות הריריות ועוזר להרטיב ולהגן על הריאות, הגרון והאף.

ליחה אצל תינוקות היא שכיחה אך יכולה להדאיג את ההורים. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שזה לא אומר שלילד שלך יש מחלה או זיהום רציני.

צבע הליחה יכול להשתנות בין צהוב לירקרק-צהוב, חום או אפילו אדום כהה (דם). העקביות יכולה לנוע בין דקה ומימית לסמיכה ודביקה.

ייצור הליחה עולה כאשר יש זיהומים בדרכי הנשימה – כגון ברונכיטיס או דלקת ריאות – קשיי נשימה עקב אסטמה, אלרגיות או מצבים אחרים כגון סיסטיק פיברוזיס, סינוסיטיס או פוליפים באף

ליחה בגרון

הגרון הוא אתר שכיח להצטברות ליחה. הסיבה לכך היא שהליחה מצטברת בחלק האחורי של הגרון, הנקרא גם החלל הפוסט-אפי. החלק האחורי של הגרון ממוקם מאחורי מעברי האף ומעל הגרון. ליחה יכולה להצטבר באזור זה בשל מספר סיבות, כולל אלרגיות, עישון, או אפילו סינוסיטיס כרונית.

ליחה בגרון יכולה להיגרם ממספר גורמים: אלרגיות, עישון או סינוסיטיס כרונית.

מוקוליט

מוקוליט הוא סוג של אבן גיר שנוצרת מהצטברות של סידן ומגנזיום קרבונטים.

מוקוליט הוא סוג נדיר של אבן גיר שנוצרת מהצטברות של סידן ומגנזיום קרבונטים. הוא נוצר באקלים טרופי, סובטרופי וממוזג. ניתן למצוא אותו בצבעים שונים כמו צהוב, לבן, אפור, ירוק, ורוד ושחור. מוקוליט יכול לשמש כחומר בנייה או אבן דקורטיבית מכיוון שקל לחצוב אותו בצורות ובגדלים שונים.

תרופות סבתא לאף סתום

תרופות סבתא לאף סתום הן לא רק טבעיות, אלא הן קיימות כבר הרבה זמן. הם גם לא יקרים וקלים למצוא אותם.

אחת התרופות הפופולריות ביותר היא השימוש במכשיר אדים. זה יעזור לדלל את הליחה באף שלך ויקל על הנשימה. תרופה נוספת היא אמבטיה עם שמן אתרי אקליפטוס מעורבב במי האמבט שלך. זה יעזור לפתוח את הסינוסים שלך ולהקל על הנשימה וכן לספק הקלה מכל כאב שאתה עלול לחוות בראש או באזור החזה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן