דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » טיפול בסדק באמצעות תרופות סבתא
תרופות סבתא לפיסורה

טיפול בסדק באמצעות תרופות סבתא

פיסורה היא מצב רפואי המתייחס לפיצול או סדק בעור. ישנן דרכים רבות לטפל בפיסורה ואחת התרופות הנפוצות ביותר היא שימוש בדבש.

דבש שימש כבר אלפי שנים כתרופה למחלות ומצבים שונים. יש לו תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לעזור בריפוי פצעים ויש לו גם תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להקל על הכאב.

פיסורה היא מצב רפואי המאופיין בהפרדה של העור והקרום הרירי. זה יכול לקרות עקב פציעה פתאומית, טראומה או זיהום. כמה תסמינים נפוצים הם כאב ודימום מהפצע.

חשוב לדעת באילו תרופות סבתא שלך השתמשה לסדק כי זה עשוי להועיל לך במצב הנוכחי שלך.

תרופות מסוימות כמו דבש, כורכום וג’ינג’ר יכולות לעזור בהקלה על כאבים בעוד שאחרות כמו אלכוהול ומי חמצן אינן מומלצות מכיוון שהן עלולות לגרום נזק לפצע או להחמיר אותו.

מה לאכול כשיש פיסורה

כאשר הפיסורה ממוקמת בפה, היא נקראת שפה שסועה. כאשר הוא ממוקם על החך, הוא נקרא חיך שסוע.

כאשר יש סדק בפה, יש לאכול מזונות רכים כמו פירה ויוגורט כדי לעזור בריפוי. כאשר יש סדק בחך, אפשר לאכול מאכלים תפלים ורכים כמו פסטה או אורז.

פיסורה טיפול טבעי

טיפול פיסורה טבעי הוא טיפול העושה שימוש בחומרים טבעיים לריפוי סדקים בפה. ניתן לעשות זאת באמצעות דבש, סוכר ומים.

הטיפול הטבעי בפיסורה מהווה חלופה לטיפולי השיניים המסורתיים כגון סתימות ותעלות שורש.

פיסורה או טחורים

טחורים הם מחלה דלקתית שכיחה הפוגעת בתעלה האנאלית. הם נפוצים ביותר במהלך ההריון, אך יכולים להופיע גם אצל אנשים שעברו ניתוח אנאלי.

טחורים הם אחת המחלות הנפוצות ביותר המשפיעות על אנשים ברחבי העולם, אך הם לא תמיד חייבים להיות מקור לכאב ואי נוחות. ישנן דרכים רבות לטפל בהן ללא ניתוח או תרופות.

פיסורה אצל תינוקות

פיסורה היא פיצול בעור גופו של תינוק שעלול לגרום לכאב ודימום. הסיבה השכיחה ביותר לסדק היא תפרחת חיתולים.

סדקים ידועים גם כפיצולים, סדקים או קרעים בעור הגוף של התינוק. הם נגרמים מחיכוך במהלך החלפת חיתולים וכמה פעילויות אחרות כמו שפשוף רהיטים או מצעים כדי לישון.

סדק יכול להיות קטן או גדול, אך בדרך כלל הוא מרפא מעצמו תוך מספר שבועות. אם זה לא מרפא, אז רופא הילדים שלך עשוי להמליץ לך לראות את התינוק שלך לטיפול נוסף.

טיפול בפיסורה כרונית

פיסורה כרונית היא מצב שבו העור מגורה מחיכוך. זה יכול להיגרם על ידי לבישת תחתונים צמודים, שימוש בסבונים קשים או דטרגנטים, או ממצב רפואי.

קיימות אפשרויות טיפול רבות לסדק כרוני. חלקם כוללים אנטיביוטיקה מקומית, אנטיביוטיקה דרך הפה, תרופות אנטי דלקתיות וניתוחים.

ישנן גם דרכים רבות למנוע מלכתחילה להתרחש פיסורה כרונית כמו לבישת תחתונים רפויים ושימוש בסבונים עדינים או דטרגנטים.

ניתוח פיסורה

ניתוח פיסורה הוא הליך כירורגי שבו מנתח מבצע חתך בעור הפה כדי להסיר חלקים מרקמת החניכיים הגורמים לכאב ולדימום.

ניתוח פיסורה מבוצע בדרך כלל בשני שלבים, כאשר כל שלב מצריך גישה שונה. בשלב הראשון, הנקרא ניתוח פיסורה פורמינלית, מבצעים חתך קטן בצד אחד של הפיסורה על מנת לאפשר גישה אל פנים הפה. לאחר מכן המנתח מסיר רקמות חולות תוך הימנעות רקמות בריאות ועצם. בשלב השני, הנקרא ניתוח פיסורה לרוחב, מבצעים חתך בצד אחד של הפיסורה כדי לאפשר גישה לרקמה בריאה הניתנת להסרה וכן לעצם שניתן לקדוח דרכה במועד מאוחר יותר.

פרק

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן