דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב: חשיפת התרופות הטובות ביותר של פיסורה אנאלית שהועברו לאורך דורות

סבתא יודעת הכי טוב: חשיפת התרופות הטובות ביותר של פיסורה אנאלית שהועברו לאורך דורות

מה זה פיסורה אנאלית?

פיסורה אנאלית היא דמעה ברירית של פי הטבעת או תעלת האנאלית.זהו מצב שכיח שגורם בדרך כלל לכאב, לגרד ודימום בתנועות מעיים.סדקים אנאליים מבולבלים לעיתים עם טחורים, אך מדובר בתנאים נפרדים.פיסורים אנאליים יכולים להיגרם על ידי גורמים שונים, כולל עצירות, טראומה ולידה.

תרופות לסבתא עבור סדקים אנאליים

פיסורים אנאליים יכולים להיות כואבים ולא נוחים, אך בדרך כלל הם אינם חמורים.אנשים רבים מוצאים הקלה מהתסמינים של פיסורה אנאלית עם תרופות ביתיות טבעיות.להלן כמה תרופות סבתות נפוצות להקלה על הסימפטומים של פיסורה אנאלית:

תרופות צמחי מרפא

  • אמבטיות סיטז: אמבטיה של סיטז היא אמבטיה חמה רדודה המשמשת להרגעת האזור סביב פי הטבעת.הוסף כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר למים החמים להקלה נוספת.
  • אלוורה: אלוורה יש תכונות אנטי-דלקתיות וריפוי שיכולות לעזור להרגיע את התנודות האנאליות.החל שכבה דקה של ג’ל אלוורה טהור על האזור הפגוע פעם או פעמיים ביום.
  • לוז מכשפה: לוז מכשפה הוא עיקרי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וכאב.החל כמות קטנה של לוז מכשפה על כדור כותנה ומטפטף על האזור המושפע.
  • תה קמומיל: תה קמומיל הוא אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להרגיע את הכאב והגרד של פיסורים אנאליים.הכינו כוס תה קמומיל, תנו לו להתקרר, והמרחו אותו על האזור בעזרת ספוגית כותנה.

שינויים תזונתיים

  • הגדלת צריכת הסיבים: אכילת מזונות עשירים בסיבים יותר יכולה לעזור לרכך את הצואה ולהפחית את המתח של תנועות המעי.מקורות טובים לסיבים כוללים פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • הימנע ממזונות חריפים: אוכל חריף יכול לעצבן את פי הטבעת ולהחמיר את הקיזורים.הימנע ממזונות חריפים, כמו פלפלים חמים, קארי וצ’ילי, אם יש לך פיסורה אנאלית.
  • שתו הרבה מים: שהייה לחות יכולה לעזור לרכך את הצואה ולהפחית את זן תנועות המעי.שתו לפחות 8 כוסות מים ביום כדי לעזור לשמור על שרפרף רך.

אלה הם כמה מהתרופות הסבתות הנפוצות ביותר לטיפול בפיצורים אנאליים.עם זאת, חשוב לזכור כי סעדים אלה עשויים שלא לעבוד עבור כולם.אם התסמינים נמשכים, חשוב לפנות לרופא להערכה וטיפול נוסף.

קצה מועיל להקלה על הכאב של פיסורה אנאלית הוא לעשות אמבטיה חמה עם כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר.זה יכול לעזור להרגיע את האזור ולהפחית דלקת.הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני שתשתמש בתרופות או תוספי צמחים כלשהם.

סדקים אנאליים הם קרעים קטנים ברירית הפי הטבעת, שיכולים להיגרם כתוצאה מעבר צואה קשה או בגלל מצבים רפואיים אחרים.בעוד שרוב הפיצורים האנאליים נרפאים מעצמם, חלקם עשויים לדרוש טיפול רפואי.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על כאב ואי נוחות, ואפילו לעזור לרפא את הפיסורה.להלן כמה מהתרופות הסבתות הנפוצות ביותר בפיסוד האנאלי:

1.אמבטיות חמות

אמבטיה חמה יכולה לעזור להקל על כאבי, להפחית את הדלקת ולהגדיל את זרימת הדם לאזור, מה שיכול להאיץ את תהליך הריפוי.כדי למקסם את היתרונות, הוסף כמה כפות של מלחי אפסום או סודה לשתייה לאמבטיה וספוג למשך 15 דקות.

2.שמן קוקוס

בשמן הקוקוס יש תכונות טבעיות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים בפיצורים אנאליים.לשימוש, החל כמות קטנה של שמן קוקוס על האזור האנאלי לאחר כל תנועת מעיים ולפני השינה.

3.אלוורה

ל- Aloe Vera Gel יש אפקט מרגיע וקירור, שיכול לעזור להפחית דלקת וכאבים הקשורים לפיצוחים אנאליים.לשימוש, החל כמות קטנה של ג’ל אלוורה על האזור האנאלי לאחר כל תנועת מעיים ולפני השינה.

4.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יש חיטוי ואנטי דלקתמאפייני אורי שיכולים לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לפיצוחים אנאליים.לשימוש, מערבבים כף של חומץ תפוחים בכוס מים חמים ושתה שלוש פעמים ביום.

5.מכשפה לוז

לוז המכשפה יש תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים בפיצורים אנאליים.לשימוש, החל כמות קטנה של לוז מכשפה על האזור האנאלי לאחר כל תנועת מעיים ולפני השינה.

מסקנה

פיסורים אנאליים יכולים להיות כואבים ולא נוחים, אך ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על התסמינים ואף להאיץ את תהליך הריפוי.אמבטיות חמות, שמן קוקוס, אלוורה, חומץ תפוחים ומכשפות לוז הם כולם תרופות יעילות עבור סדקים אנאליים.עם זאת, אם הכאב נמשך או שהפיסורה לא נרפאת מעצמה, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

שאלות נפוצות

ש: מה זה פיסורה אנאלית?

ת: פיסורים אנאליים הם דמעות קטנות ברירית הפי הטבעת, שיכולה להיגרם כתוצאה מעבר צואה קשה או בגלל מצבים רפואיים אחרים.

ש: מהם הסימפטומים של פיסורה אנאלית?

ת: תסמינים של פיסורה אנאלית כוללים כאב במהלך תנועות מעיים ואחריו, דימום, גירוד ונפיחות.

ש: האם סדקים אנאליים מסוכנים?

ת: סדקים אנאליים בדרך כלל אינם מסוכנים, אך אם הכאב נמשך או הפיסורה לא נרפאים מעצמו, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

לסיכום, פיסורים אנאליים יכולים להיות לא נוחים וכואבים, אך ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולהאיץ את תהליך הריפוי.אמנם כמה פסגות אנאלי עשויות לדרוש טיפול רפואי, אך ניתן לטפל ברובם בתרופות ביתיות פשוטות כמו אמבטיות חמות, שמן קוקוס, אלוורה, חומץ תפוחים ומכשפה לוז. למידע נוסף על פיסורים אנאליים, בקר במאמר בוויקיפדיה בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן