דף הבית » תרופות לילדים » שלשולים אצל תינוקות: תרופות סבתא לטיפול מהיר ואפקטיבי
שלשולים אצל תינוקות תרופות סבתא

שלשולים אצל תינוקות: תרופות סבתא לטיפול מהיר ואפקטיבי

שלשול אצל תינוקות הוא מצב שכיח. זה שכיח במיוחד במהלך החודש הראשון לחיים. יש לכך סיבות רבות, אך ניתן למנוע רבות מהסיבות הללו על ידי טיפול ותזונה נכונים.

הדרך הטובה ביותר למנוע שלשולים אצל תינוקות היא לוודא שיש להם תזונה הכוללת חלב אם או פורמולה ומים. כמו כן, יש לתת לתינוקות כמויות קטנות של מזון כל כמה שעות וכן הרבה נוזלים.

סבתות רבות מצאו דרכים לעזור לנכדיהן עם שלשולים, אך חלקן אינן יודעות מה לעשות כאשר לנכדיהן יש בעיות עם זה. הם עשויים להשתמש בתערובת של עשבי תיבול או תרופות אחרות בטוחות עבור התינוק, או שהם עשויים לחזור לרופא כדי לקבל עצות כיצד לעזור לנכדיהם.

אחת התרופות הנפוצות ביותר היא לתת לתינוק כפית דבש. תרופה נוספת היא שימוש בתערובת של חלקים שווים של קמח תירס וסוכר. תרופות אחרות כוללות מתן לתינוק כפית או שתיים מים מעורבבים במלח, ומתן לתינוק מים קרירים עם מעט מיץ לימון.

שלשול אצל תינוקות בגלל שיניים

 

שלשול אצל תינוקות אינו בעיה שכיחה, אך היא עלולה לקרות ויש לטפל בה בהקדם האפשרי. הסיבה השכיחה ביותר לשלשול אצל תינוקות היא בקיעת שיניים. חשוב לפקוח עין על הסימפטומים של תינוקך ולבצע בדיקה יסודית כאשר אתה מבחין בשינויים כלשהם או אם לתינוקך יש צואה רופפת כבר יותר מיומיים.

שלשול אצל תינוקות בגלל שיניים

מה עוצר שלשולים לתינוק

שלשול תינוקות הוא בעיה שכיחה שהורים צריכים להתמודד איתה. ישנם גורמים רבים לשלשול התינוק וחשוב להבין מהם הטריגרים כדי שההורה יוכל לפעול.

שלשול אצל תינוקות יכול להיגרם ממספר דברים כולל אלרגיות למזון, זיהומים במעיים ואי סבילות למזון. הסיבה השכיחה ביותר לשלשולים אצל תינוקות היא אלרגיות למזון. התסמינים כוללים:

  • שלשול ברגע שהתינוק אוכל משהו,
  • שלשול לאחר אכילת רק כמה נגיסות או כמויות קטנות של מזון,
  • קקי מימי מוגזם ללא חתיכות מוצקות,
  • קקי שנראה כמו פודינג אורז או חלב מכורבל.

שלשולים חוזרים – תינוקות לעומת מבוגרים

שלשול חוזר אצל מבוגרים הוא מצב שכיח שגורם לאדם לסבול משני אפיזודות של שלשולים או יותר תוך שבוע.

מצב זה יכול להיגרם מגורמים רבים, כולל תרופות, זיהומים ושינויים תזונתיים. אנשים מסוימים עשויים לחוות זאת גם כתופעת לוואי של הליך רפואי.

חשוב לציין שלאנשים עם שלשולים חוזרים אין בהכרח דם בצואה.

תרופות סבתא להפסקת שלשול אצל תינוק

תרופות סבתא לשלשולים אצל תינוקות הועברו לאורך הדורות כדי לספק הקלה בטוחה ויעילה.

החל משינויים תזונתיים וטיפולים אנטיבקטריאליים טבעיים ועד לתרופות ביתיות כמו תה קמומיל ומי אורז מבושלים, השיטות המנוסות הללו טובות לרוב מתרופות ללא מרשם כשמדובר בטיפול בשלשול אצל תינוקות.

בעזרת המדע המודרני, תרופות עתיקות יומין אלו עשויות להיות יעילות אפילו יותר בהקלת התסמינים במהירות ובבטחה. .

10 התרופות הביתיות המובילות לשלשולים:

  1. תה קמומיל
  2. ג’ל אלוורה
  3. חומץ תפוחים ודבש
  4. מי אורז רגיל (מי אורז מבושלים ומקוררים) עם קורט סודה לשתייה
  5. בננות
  6. דוחן
  7. שעועית ירוקה
  8. שורש ג’ינג’ר טרי
  9. דבש גולמי
  10. כורכום

עצירות אצל תינוקות תרופות סבתא

עצירות אצל תינוקות היא בעיה שכיחה הפוגעת בתינוקות רבים. זה נגרם מסיבות שונות כמו תזונת התינוק, תזונת האם וגיל התינוק.

ישנן תרופות סבתא רבות לטיפול בעצירות אצל תינוקות. חלק מהם כוללים:

  • מוסיפים מים לחלב האורז ומרתיחים אותו עד שהוא הופך לדייסה
  • הוספת מים לחלב וחימום עד שהופכת לדייסה
  • ערבוב חלב מבושל עם דבש או סירופ סוכר
  • ערבוב חלב מבושל עם סירופ ג’ינג’ר
  • ערבוב חלב מבושל עם מיץ לימון
  • שימוש בשתן של פרה כטוניק לעצירות

שלשול תינוקות

שלשול תינוקות הוא בעיה שכיחה אצל תינוקות. זה יכול להיגרם מהרבה גורמים. חלק מהסיבות השכיחות ביותר הן זיהום, וירוס ותזונה לא נכונה.

שלשול תינוק נגרם בדרך כלל על ידי זיהום או וירוס המשפיעים על מערכת העיכול של התינוק. לתינוק עלול להיות חום, נזלת ושיעול. שלשולים אצל תינוקות מופיעים לעתים קרובות גם אצל תינוקות שניזונו מפורמולה במקום חלב אם.

אם אתה שם לב לתינוק שלך יש צואה רופפת או צואה מדממת, ייתכן שהוא חווה סוג כלשהו של שלשול. אם התינוק קיבל אנטיביוטיקה לאחרונה, זה יכול לגרום לשלשולים וכן להקאות והתייבשות אם לא מטפלים בו כראוי.

שלשול אצל ילדים

שלשול אצל ילדים קטנים

שלשול היא מחלה שכיחה בקרב ילדים. היא נגרמת כאשר הגוף מאבד נוזלים ואלקטרוליטים, החשובים לעיכול תקין ולספיגה של חומרים מזינים.

שלשול יכול להיות מסכן חיים אצל תינוקות, אבל הוא לא תמיד חמור כל כך. ישנם סוגים שונים של שלשולים שניתן לטפל בהם באמצעות תרופות שונות. הסוג השכיח ביותר של שלשולים בילדים הוא שלשולים שאינם דמים הנמשכים יומיים עד 3 ימים וחולפים מעצמם ללא טיפול.

שלשול בילדים יכול להתרחש עקב גורמים רבים כגון זיהום, אלרגיות למזון, מתח או נסיעות.

שאלות נפוצות

מתי לדאוג משלשולים אצל תינוקות?

זה יכול להיות סימן מדאיג. חשוב לדעת מתי זה חלק נורמלי מההתפתחות שלהם ומתי זה יכול להוות אינדיקטור לבעיה בריאותית חמורה יותר. הורים צריכים להיזהר משלשולים פתאומיים, צואה דמית או שחורה, התייבשות, חום והקאות מכיוון שאלה יכולים להיות סימנים למשהו רציני יותר מסתם עיכול רגיל של תינוק. חשוב להתייעץ עם רופא הילדים שלך אם יש לך חששות לגבי השלשול של תינוקך.

איך מטפלים בשלשולים אצל תינוקות?

למרות שמדובר בחוויה מפחידה עבור ההורים והתינוק, חשוב לזכור שבדרך כלל הוא אינו רציני וניתן לטפל בו בקלות. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהתינוק שלך נשאר לחות על ידי מתן הרבה נוזלים ואלקטרוליטים. במקרים מסוימים, הרופא שלך עשוי גם לרשום תרופות כדי לעזור להפחית את הסימפטומים של שלשול ולמנוע התייבשות. חשוב גם לוודא שהתינוק שלך מקבל מספיק תזונה, שכן זה יעזור לו להתאושש מהר יותר. עם הטיפול הנכון, רוב מקרי השלשול אצל תינוקות אמורים להתפוגג תוך מספר ימים.

מה זמן צריך להימשך שלשול אצל תינוקות?

מדובר בתופעה שכיחה אצל תינוקות ויכול להימשך מספר ימים. חשוב להבין כמה זמן זה אמור להימשך ומה ההורים יכולים לעשות כדי לעזור לתינוקות שלהם להשתפר. במאמר זה נדון בגורמים לשלשולים אצל תינוקות, כמה זמן הוא אמור להימשך ואילו טיפולים קיימים. כמו כן, נספק טיפים כיצד הורים יכולים לעזור לתינוקות שלהם להתאושש מהשלשולים במהירות ובבטחה.

איך נראה שלשול “לא בריא” אצל תינוקות?

בעוד שרוב מקרי השלשול הם קלים ויחלפו מעצמם, חשוב להיות מודעים כיצד נראה שלשול “לא בריא” אצל תינוקות. שלשול לא בריא יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל זיהומים, אלרגיות או אי סבילות למזון. חשוב לשים לב היטב לצבע, לעקביות ולתדירות של הצואה של תינוקך כדי שתוכל לזהות כל סימן שעלול לאותת על בעיה בריאותית בסיסית. הכרת הסימנים של שלשולים לא בריאים אצל תינוקות יכולה לעזור לך לפנות לטיפול רפואי במידת הצורך ולהחזיר את הקטן שלך למסלול בהקדם האפשרי.

למה לתינוק שלי יש שלשול אבל אין חום?

גורמים לשלשול אצל תינוקות ללא חום שלשול אצל תינוקות ללא חום יכול להיגרם ממספר דברים. אלו כוללים: תסמונת המעי הרגיז (IBS): IBS היא הסיבה השכיחה ביותר לשלשול חמור בילדים צעירים. זה מתרחש כאשר המעיים אינם מסוגלים להעביר מזון במהירות מספקת, מה שגורם להצטברות פסולת וליצירת תחושה לא נוחה כמו גזים או נפיחות. ילדים עם IBS סובלים לעתים קרובות משלשולים לפני יום ההולדת הראשון שלהם, אך ייתכן שחלק מהתסמינים יתחילו רק מאוחר יותר או לאחר יום ההולדת הראשון שלהם.

למה הקקי של התינוק שלי מימי וצהוב?

אם שמתם לב שהקקי של תינוקכם מימי וצהוב, זה יכול להיות סימן לבעיה בריאותית בסיסית. סוג זה של קקי נגרם בדרך כלל מזיהום במערכת העיכול, או מאכילת משהו שלא מתאים להם. חשוב לשים לב לשינויים הללו בצואה של תינוקך, מכיוון שהם יכולים לעזור לך לקבוע אם ישנן בעיות בריאותיות בסיסיות שיש לטפל בהן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן