דף הבית » מחלות עור/פציעה תרופות ביתיות » כיצד תרופות סבתא עוזרות להקל על פסוריאזיס
תרופת סבתא להרגעת פסוריאזיס

כיצד תרופות סבתא עוזרות להקל על פסוריאזיס

פסוריאזיס היא הפרעת עור כרונית הגורמת לעור להיות מגרד, קשקשי ודלקתי. מצב זה מטופל לעתים קרובות בעזרת קרמים ומשחות מקומיות.

תרופת הסבתא להרגעת פסוריאזיס היא תרופה שעברה לאורך דורות רבים. היא מורכבת משלושה מרכיבים: מים, חומץ וסודה לשתייה. כאשר מערבבים יחד בחלקים שווים את התערובת, ניתן ליצור משחה שאפשר למרוח על האזורים הפגועים בעור במטרה להקל על גירוד ויובש.

פסוריאזיס הוא מצב עור המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על גבי העור. מצב זה יכול להיות קשה לטיפול ורוב האנשים לוקחים תרופות על מנת להתמודד איתו.

ישנן תרופות סבתא רבות לפסוריאזיס. אחת מהן היא שימוש במי מלח ומריחתם על האזור הפגוע. תרופה זו עברה מדור לדור והיא פועלת כבר שנים רבות.

מי מלח שימשו כתרופה לפסוריאזיס מאז ימי קדם, אבל אין הוכחות מדעיות לכך שזה באמת עובד.

פסוריאזיס בקרקפת בטיפול טבעי

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית כרונית הגורמת לעור להיות מכוסה כתמים אדומים וקשקשים. מצב זה יכול להשפיע על הקרקפת ולגרום לנשירת שיער. ניתן לטפל בפסוריאזיס גם בתרופות מקומיות וגם בשינויים תזונתיים. יש אנשים שבוחרים בטיפולים טבעיים המשתמשים במרכיבים כמו כורכום או שמן קוקוס כדי להפחית דלקת ולעזור בתסמינים של פסוריאזיס בקרקפת.

טיפול טבעי בפסוריאזיס

טיפול טבעי בפסוריאזיס: ישנם טיפולים טבעיים רבים לפסוריאזיס שיכולים לעזור להפחית דלקת ולהקל על תסמינים של מצב זה. אלה כוללים תוספי מזון כגון שמן דגים וויטמין D3 וכן שינויים תזונתיים כגון צריכה מוגברת יותר של פירות וירקות ושתייה מרובה של מים.

תרופות סבתא לקרקפת מגרדת

הדרך הטובה ביותר לטפל בקרקפת מגרדת היא באמצעות שמפו בעל תכונות נוגדות קשקשים.

לעיתים זה יכול להיות אתגר עבור אנשים למצוא את השמפו הטוב ביותר בשביל הצרכים הספציפיים שלהם. כדי לעזור להם, ישנם כמה מוצרים שנוסחו במיוחד עבור צרכים ספציפיים כגון קרקפת מגרדת. אחת התרופות הפופולריות ביותר לקרקפת מגרדת היא שימוש במרכך עם אלוורה ושמן קוקוס.

תרופות סבתא לסבוריאה בקרקפת

סבוריאה בקרקפת היא בעיה שכיחה. המצב גורם לקשקשת וקרום הקרקפת, שעלולים להיות מגרדים ולא נוחים. ישנן תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור במצב זה, אך לעיתים קרובות יש להן תופעות לוואי.

פצעים בקרקפת

פצעים בקרקפת הם בעיה שכיחה בקרב אנשים הסובלים מאקזמה. העור בקרקפת רגיש מאוד והוא נוטה להיות מגורה על ידי מוצרי השיער שאנו משתמשים בהם.

אדם עם אקזמה יכול לקבל פצעים בקרקפת בדרכים רבות, כמו על ידי גירוד יתר של הראש, שימוש במוצרי שיער שמגרים את הקרקפת או שיפשוף הראש בסדינים או בכובעים. פצעים אלו עלולים להזדהם ולהוביל לבעיה גדולה יותר של זיהום בזקיקי השיער.

קרקפת יבשה ומגרדת

קרקפת יבשה ומגרדת יכולה להיות בעיה מתסכלת שאנשים רבים חווים. זה נגרם על ידי שילוב של גורמים כולל פעילות יתר של בלוטות חלב, ייצור שומן ורגישות של העור. ככל שהקרקפת הופכת יבשה ומגרדת, זקיקי השיער נחשפים לאוויר מה שגם גורם להם להיות שבירים יותר. זה מוביל לשבירה ונשירת שיער.

מחקר מצא שכמעט שני שלישים מהאנשים עם קרקפת יבשה חוו נשירת שיער בשנה הקודמת.

בליטות בקרקפת

בליטות בקרקפת הן בעיה נפוצה שאנשים רבים חווים. הם יכולים להיגרם מסיבות שונות כמו זיהום, פציעה, או אפילו שינויים הורמונליים. בליטות אלו עלולות לגרום לאי נוחות ולגירוד והן עלולות אפילו להוביל למצבים של נשירת שיער אם לא מטופלים בהן בזמן. ישנם טיפולים רבים זמינים עבור בליטות בקרקפת אך חשוב לעבור תחילה אבחון נכון לפני שאתם בוחרים בטיפול כלשהו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן