דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » תרופת סבתא לשלשולים
שלשולים תרופות סבתא

תרופת סבתא לשלשולים

שלשול הוא מצב שכיח בילדים הנגרם על ידי מספר גורמים שונים, אך הוא יכול להיגרם גם ממשהו שאתה אוכל.

הגורם השכיח ביותר לשלשול אצל תינוקות או ילדים הוא גסטרואנטריטיס, הנגרמת על ידי הנגיף או החיידק. הנגיף או החיידק גורמים לדלקת בקיבה ובמעיים, מה שמוביל לשלשולים.

ישנם כמה דברים אחרים שיכולים לגרום לשלשול אצל ילדים כגון:

– אכילת יותר מדי ג’אנק פוד

– שתיית יותר מדי חלב

– אכילת יותר מדי פירות וירקות

– אוכלים יותר מדי ממתקים

– שתיית יותר מדי סודה או משקאות ממותקים אחרים

תרופת סבתא לשלשול היא תרופה עממית שקיימת כבר דורות. המרכיבים העיקריים הם שום, דבש ולימון.

המתכון פשוט:

1) קולפים את השום, חותכים אותו לחתיכות קטנות ומניחים בקערה.

2) מוסיפים כף אחת של דבש לקערה עם השום, מערבבים היטב ואז מוסיפים כף אחת של מיץ לימון.

3) מערבבים שוב היטב עד לקבלת מרקם דמוי משחה.

4) קח את העיסה הזו ומרחי אותה על הבטן שלך באמצעות האצבעות

יש הרבה יתרונות לתרופה זו. לדוגמה, זה קל להכנה ואינו דורש שום ציוד מיוחד. זה יכול לשמש גם אנשים צמחוניים או טבעונים מכיוון שהוא אינו מכיל מוצרים מן החי או תוצרי לוואי מן החי. יתר על כן, זה עובד מהר ואין לו תופעות לוואי.אזור הבטן.

דלקת בקיבה תרופות סבתא

דלקת בקיבה היא מצב שיכול להיגרם על ידי גורמים רבים ושונים. זה יכול להיות גם סימפטום של מחלה אחרת. במאמר זה נדון בגורמים ובטיפולים לדלקת בקיבה אצל מבוגרים וילדים.

ישנם גורמים רבים ושונים אשר ידועים כגורמים לדלקת בקיבה. אחת הסיבות השכיחות ביותר לדלקת בקיבה היא זיהום, שלעיתים קרובות הוא תוצאה של חיידקים במעיים. דיאטה ומתח ידועים גם כגורמים לדלקת בקיבה, ושני הדברים תרופת הסבתא לדלקת בקיבה היא רפואה סינית מסורתית המשמשת שנים רבות לטיפול בדלקת בקיבה.

הכאב מורגש בדרך כלל בבטן העליונה ועלול להתפשט לאזור הגב או החזה. זה עלול להיות מלווה גם בבחילות, הקאות ונפיחות. במקרים חמורים זה עלול להוביל לירידה במשקל או אפילו לדימום מהקיבה לחלל הבטן (דלקת הצפק).קשורים לעתים קרובות זה לזה.

שלשולים חוזרים אצל מבוגרים

שלשול הוא מעבר של צואה רופפת ומימית יותר משלוש פעמים ביום. זה יכול להימשך כמה ימים או יותר. שלשול עלול להיגרם מזיהום, תזונה לקויה, מתח או תרופות מסוימות.

אצל מבוגרים שלשול חוזר נגרם בדרך כלל מזיהום במעיים כמו הרעלת מזון או חיידקים. אנשים עם מחלות כרוניות כמו מחלות מעי דלקתיות נמצאים גם בסיכון לשלשול חוזר.

תרופות סבתא לעצירות

עצירות היא בעיה נפוצה. זה קורה בדרך כלל כאשר הצואה הופכת יבשה וקשה. זה יכול להיות בגלל התייבשות, חוסר סיבים בתזונה, או חוסר אכילת מזון מספיק.

ישנן דרכים רבות ושונות לעזור עם עצירות. תרופות סבתא הן אחת מהן.

אחת התרופות היא מיץ שזיפים מיובשים המסייע בריכוך הצואה על ידי הגדלת המים במעיים ומניעת עצירות הנגרמת כתוצאה מהתייבשות. תרופה נוספת היא אמבטיה חמה אשר מרפה את השרירים ומפחיתה כאבים מטחורים או גורמים אחרים לכאבים הקשורים לעצירות.

מה לאכול כשיש שלשול

לאנשים הסובלים משלשול, חשוב לאכול מזונות קלים לעיכול. המאכלים הנפוצים ביותר שאנשים עם שלשול אוכלים הם בננות, אורז, טוסט ורסק תפוחים.

תרופות סבתא לכאב בטן

תרופות סבתא לכאבי בטן היו בשימוש במשך מאות שנים ועדיין נמצאות בשימוש על ידי אנשים רבים. התרופות הנפוצות ביותר הן:

-תה עם מנטה, ג’ינג’ר, קמומיל ולימון

-אורז לבן עם מעט ג’ינג’ר

-חמאה עם דבש

אם אתה מחפש עוד תרופות לנסות, הנה רשימה של כמה נפוצות יותר:

-מי לימון -מי מלח -חומץ תפוחים

שלשולים והקאות

שלשולים והקאות הם תסמינים של גסטרואנטריטיס שיכולים להיגרם מגורמים רבים ושונים. הסיבה השכיחה ביותר לשלשולים והקאות היא הרעלת מזון, אך היא יכולה להיגרם גם על ידי וירוס או זיהום חיידקי, או אפילו תגובה אלרגית למזונות מסוימים.

הסימפטומים של שלשול והקאות משתנים מאדם לאדם, אך הם בדרך כלל כוללים התכווצויות קיבה חמורות, צואה מימית, בחילות, חום והתייבשות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן