דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » אבנים בדרכי השתן: תרופות סבתא לניקוי טבעי
אבנים בדרכי השתן תרופות סבתא

אבנים בדרכי השתן: תרופות סבתא לניקוי טבעי

אבנים בדרכי השתן הן סיבוך שכיח של מחלת כליות ועלולות להוביל לכאב, זיהום ובמקרים קיצוניים אפילו מוות. למרבה המזל, ישנן תרופות טבעיות שיכולות לסייע במניעת היווצרות אבנים בדרכי השתן.

אבנים בשתן נגרמות על ידי נוכחות של גבישים בשתן. הגבישים נוצרים כאשר השתן רווי יתר בסידן, אוקסלט או חומצת שתן. גבישים אלו נדבקים זה לזה ויוצרים גושים קשים החוסמים את זרימת השתן. לאחר מכן גושים אלה הופכים גדולים יותר ויותר עד שהם חוסמים את כל דרכי השתן וגורמים לכאב.

ישנן תרופות טבעיות רבות למניעת היווצרות אבנים בדרכי השתן כגון שתייה מרובה של מים, נטילת מיץ חמוציות או חומץ על בסיס יומי, אכילת הרבה פירות וירקות עם תכולת ויטמין C (פירות הדר), נטילת תוספי מגנזיום (מגנזיום).

תרופות טבעיות לאבנים בדרכי השתן:

– מיץ חמוציות: הוכח כמסייע במניעה ובטיפול בבעיות כליות ודלקות בדרכי השתן.

– מיץ לימון: הוכח כמסייע במניעה ובטיפול בבעיות כליות ודלקות בדרכי השתן.

– חומץ תפוחים: הוכח כמסייע במניעה ובטיפול בבעיות כליות ודלקות בדרכי השתן.

אבנים בכליות רפואה טבעית

אבנים בכליות הן מצב שכיח המשפיע על אחד מכל עשרה אנשים. הם מתרחשים כאשר גבישים נוצרים בכליות, חוסמים את זרימת השתן. התסמין השכיח ביותר של אבנים בכליות הוא כאב מקומי חד ותחושת אי נוחות במהלך מתן שתן. אבנים בכליות עלולות לגרום גם לעייפות, בחילות, הקאות, חום ואנמיה אם הן לא מטופלות או לא מטופלות בזמן ומחכים עם הטיפול למשך זמן רב מדי.

אבנים בכליות תסמינים

אבנים בכליות הן מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים. הם עלולים לגרום לכאבים חזקים ואי נוחות אם אינם מטופלים.

תסמינים של אבנים בכליות כוללים:

– כאבים בגב התחתון או בבטן

– כאבים במפשעה או באשכים

– כאבים עם מתן שתן

– דם בשתן

מניעה של אבנים בכליות

אבנים בכליות הן אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאב ואי נוחות באזורים המושפעים. אבנים אלו יכולות להיווצר כאשר מינרלים כמו סידן, אוקסלט וחומצת שתן מצטברים בכליות.

אבנים בכליות הם משקעים קשים קטנים שנוצרים בכליות שלך. לעתים קרובות הם גורמים לכאבים חזקים ואי נוחות. ישנם גורמי סיכון רבים להיווצרות אבנים בכליות כמו תזונה, גנטיקה, גיל, מין ותרופות.

איך מוציאים אבנים בכליות

אבנים בכליות הן בעיה בריאותית שכיחה שיכולה להיות כואבת וקשה להסירה. ישנן מספר דרכים להסרתן, אך הדרך הנפוצה ביותר היא להשתמש בליתוטריפטר או במכונת ליתוטריפסיה של גלי הלם חוץ גופיים.

בטיפול ליתוטריפסיה משתמשים בגלי הלם כדי לשבור אבנים בכליות. מכונות ליתוטריפסיה של גלי הלם חוץ גופיים מעבירות את האבן דרך הגוף על ידי שימוש בגלי קול בעלי אנרגיה גבוהה.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של טיפולים אלו הן דימום, זיהום וכאב באזור שבו הוסרה האבן.

חמוציות דלקת בדרכי השתן

זיהום בדרכי השתן של חמוציות הוא זיהום הנגרם על ידי החיידק Pseudomonas aeruginosa. חיידק זה משפיע על השופכה, שלפוחית השתן והכליות.

זיהום בדרכי השתן של חמוציות הוא סוג שכיח של UTI שניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה. חמוציות עשירות בנוגדי חמצון ועשויות לסייע במניעת דלקות בדרכי השתן אצל אנשים ששותים הרבה מיץ חמוציות או אוכלים הרבה חמוציות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן