דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » התרופות החזקות של סבתא לדלקת שתן
תרופות סבתא לדלקת בשתן

התרופות החזקות של סבתא לדלקת שתן

דלקות בדרכי השתן הן בין הסוגים הנפוצים ביותר של זיהומים חיידקיים. נשים נוטות להן יותר מגברים כי יש להן שופכה קצרה יותר ולעיתים קרובות משתמשות בטמפונים או בכוסות מחזור שעלולות לגרות את השופכה. התסמינים כוללים כאב בעת מתן שתן, הטלת שתן תכופה וצריבה במהלך מתן שתן.

ישנן תרופות ביתיות רבות לדלקת בדרכי השתן, אך חשוב לציין כי ייתכן שתרופות אלו אינן יעילות כמו אנטיביוטיקה.

חלק מהתרופות הללו כוללות:

-שתיית נוזלים מרובה כגון מים, מיץ חמוציות ותה נטול קפאין

-אכילת ירקות כגון ברוקולי, כרוב, תרד, סלרי, שום ובצל

-שימוש באנטיביוטיקה טבעית כמו שיני שום או חומץ תפוחים

-שימוש בצמחי מרפא כמו טימין או פטרוזיליה

התרופות הביתיות הפופולריות ביותר לדלקת שתן הן חומץ תפוחים, מיץ חמוציות ושום.

חומץ תפוחים הוא תרופה נפוצה לדלקות שתן בגלל תכונותיו האנטיבקטריאליות. זה גם בחירה טובה לשתות כי זה עוזר לעיכול.

מיץ חמוציות הוא עוד תרופה פופולרית לדלקות שתן בגלל יכולתו למנוע מחיידקים להיצמד לדפנות שלפוחית השתן. יש לו גם pH חומצי שיכול להרוג חיידקים בשלפוחית השתן ובשופכה.

השום נחשב כמפחית תסמינים של דלקת בדרכי השתן על ידי הרג או עיכוב צמיחת חיידקים בגוף ומסייע בדלקת הנגרמת על ידי דלקת באזור.

דלקת בדרכי השתן טיפול מיידי

דלקת בדרכי השתן היא סוג שכיח של זיהום חיידקי המשפיע על דרכי השתן. זה יכול לגרום לתסמינים שונים, כגון כאב או תחושת צריבה בזמן מתן שתן, דחף תכוף להשתין ודם בשתן.

דלקות בדרכי השתן מטופלות בדרך כלל באנטיביוטיקה. אם לא מטופלים, הם עלולים להוביל לסיבוכים אחרים כגון אי ספיקת כליות וסרטן שלפוחית השתן.

התסמין השכיח ביותר של דלקת בדרכי השתן הוא כאב או צריבה במהלך מתן שתן. סימפטום זה עשוי להיות מלווה בתדירות מוגברת של מתן שתן ודם בשתן. תסמינים נוספים כוללים חום וצמרמורות, כאבי גב תחתון, בחילות או הקאות, יחסי מין כואבים לנשים והתכווצויות בטן לגברים.

אנטיביוטיקה לא עוזרת לדלקת בשתן

אנטיביוטיקה אינה מועילה לדלקות בדרכי השתן. אולי נראה שהם עוזרים בהתחלה, אבל הם לא יגרמו לזיהום להיעלם.

אנטיביוטיקה אינה מסייעת לדלקות בדרכי השתן, מכיוון ש- UTI נגרמים על ידי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. האנטיביוטיקה רק תהרוג את החיידקים החלשים יותר ותשאיר מאחור את החזקים יותר. לאחר מכן החזקים יותר יגדלו ויגרמו ליותר תסמינים מבעבר.

סודה לשתיה דלקת בשתן

כולנו יודעים ששתיית סודה עלולה לגרום לאבנים בכליות ולבעיות כליות אחרות. אבל יש אנשים ששותים סודה כל יום, ואין להם שום בעיות בריאותיות. אז האם זה אומר ששתיית סודה אינה מזיקה לכליות?

לא, זה לא. שתייה מרובה של סודה עדיין עלולה לגרום לאבנים בכליות ולבעיות כליות אחרות, גם אם אינך חולה מיד.

שורף בפיפי לגבר

צריבה בפיפי לגבר היא בעיה נפוצה שניתן לפתור בעזרת מזונות מסוימים.

אם אי פעם נאלצתם לעשות פיפי והתקשיתם ללכת, אז אולי אתם סובלים מצריבה בפיפי. צריבה בפיפי יכולה להיגרם מגורמים שונים, כגון: זיהום, אבנים בשלפוחית השתן, בעיות בערמונית או סתם פעילות יתר של שלפוחית השתן. ישנן דרכים רבות לתקן בעיה זו ואחת מהן היא אכילת מזונות מסוימים שיעזרו לשלפוחית השתן שלך להירגע ויקלו עליך ללכת.

מה גורם לדלקת בשתן אצל נשים

דלקות בדרכי השתן נגרמות על ידי חיידקים מהמעיים העוברים דרך השופכה לשלפוחית השתן. זה יכול לקרות כאשר ישנה חסימה בשופכה שמונעת מהשתן לזרום החוצה מהגוף.

הזיהום יכול להיגרם גם על ידי חיידקים העוברים מעלה מפי הטבעת אל הנרתיק, ואז אל השופכה ושלפוחית השתן. החיידקים יכולים להתפשט גם לחלקים אחרים בגופך אם יש לך זיהום בנרתיק או ברחם.

מים עם פטרוזיליה דלקת בשתן

מים עם פטרוזיליה דלקת שתן היא מצב הנגרם על ידי שתיית מים שזוהמו בפטרוזיליה. המים יכולים להיות מזוהמים דרך שורשי צמח הפטרוזיליה, או דרך העלים. שתיית מים אלו תגרום לאדם להטיל שתן בתדירות גבוהה יותר ובכמויות קטנות יותר, וכן תגרום לעלייה בצבע השתן מצהוב לירוק. ישנן שתי דרכים לטפל במצב זה: או על ידי הפסקת צריכת המים המזוהמים או על ידי שתיית כמויות גדולות של נוזלים כדי לדלל את ריכוז הפטרוזיליה בשתן.

מים עם פטרוזיליה דלקת שתן היא מצב שנגרם על ידי שתיית מים שזוהמו בפטרוזיליה. המים יכולים להיות מזוהמים דרך שורשי צמח הפטרוזיליה, או דרך העלים. שתיית מים אלו תגרום א

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן