דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא לשיעול עם כיח ירוק: טיפולי בית DIY להקלה מהירה

הסעדים של סבתא לשיעול עם כיח ירוק: טיפולי בית DIY להקלה מהירה

מה זה שיעול עם כיח ירוק?

שיעול עם כיח ירוק הוא סוג של מצב נשימה המאופיין על ידי שיעול ריר עבה וירוק.זה בדרך כלל נגרם כתוצאה מזיהום, כמו הצטננות השכיחה או שפעת, וזה יכול להיות גם סימן למצב רפואי חמור יותר.כיח הירוק הוא בדרך כלל תוצאה של זיהום הנגרם על ידי חיידקים, כמו סטרפטוקוקוס או סטפילוקוקוס.

תרופות לסבתא לשיעול עם כיח ירוק

תרופות לסבתא הן דרך עתיקה לטיפול במגוון מצבים, כולל שיעול עם כיח ירוק.תרופות לסבתא הן בדרך כלל פשוטות וטבעיות, ולעתים קרובות הן כוללות שימוש עשבי תיבול, תה ותרופות ביתיות אחרות.להלן כמה מהתרופות הנפוצות ביותר לסבתא לשיעול עם כיח ירוק:

  • תה ג’ינג’ר: תה ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית לשיעול עם כיח ירוק.זה עוזר להפחית דלקת ויכול גם לעזור להרגיע את כאב הגרון.להכנת תה ג’ינג’ר, פשוט הרתיחו כמה פרוסות ג’ינג’ר טרי בכוס מים למשך 10 דקות.מסננים את התה ומוסיפים דבש או לימון לפי הטעם.

  • שום: שום ידוע בתכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות.ניתן לקחת אותה בצורה של כמוסה או לקחת אותה כתוסף.ניתן גם לקצוץ אותו ולהוסיף אותו לאוכל.ידוע כי שום מסייע בהפחתת תסמיני השיעול עם כיח ירוק.

  • דבש: דבש שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית לשיעול עם כיח ירוק.ידוע שהוא עוזר להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את הדלקת.ניתן לקחת אותו בצורה של כפית דבש או שניתן להוסיף לתה.

  • לימון: ידוע כי לימון הוא אנטיבקטריאלי טבעי ובעל תכונות אנטי דלקתיות.ניתן לקחת אותו בצורה של מיץ או להוסיף לתה או למים חמים.לימון עוזר להפחית את תסמיני השיעול עם כיח ירוק.

טיפ מועיל ייחודי:

הוספת כמה טיפות של שמן אקליפטוס לאמבטיה יכולה לעזור גם להפחית את תסמיני השיעול עם כיח ירוק.לשמן יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת בגרון ולעזור לפנות את הריר.

חשוב לזכור כי אלה רק מעטים מהתרופות הרבות של סבתא לשיעול עם כיח ירוק.לפני שאתה לוקח אחד מהתרופות הללו, חשוב להתייעץ עם רופא או ספק שירותי בריאות כדי להבטיח שהם בטוחים לקחת.

שיעול עם כיח ירוק אינו חוויה נעימה.אמנם בדרך כלל זהו סימפטום של מצב חמור יותר, כמו ברונכיטיס או דלקת ריאות, אך ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להרגיע את הסימפטומים שלך ולספק הקלה.סעדים סבתא מסתמכים לעתים קרובות על מרכיבים טבעיים כמו דבש, לימון, ג’ינג’ר ועשבי תיבול ותבלינים אחרים, כדי לעזור להרגיע את גרונך ולנקות את דרכי הנשימה שלך.

דבש ולימון

דבש ולימון הם שניים מהתרופות הביתיות הפופולריות ביותר לשיעול עם כיח ירוק.דבש נחשב לציפוי בגרון ולהפחית דלקת, ואילו לימון עוזר לדלל את הריר ולהקל על השיעול.כדי להכין סירופ שיעול, מערבבים כף דבש אחת עם מיץ חצי לימון, וקחו כפית כל שלוש עד ארבע שעות, או לפי הצורך.ניתן גם להוסיף קמצוץ של כורכום לתערובת לקבלת דחיפה נוספת.

ג’ינג’ר, שום ומרק בצל

תרופה סבתא פופולרית נוספת לשיעול עם כיח ירוק היא מרק שעשוי ג’ינג’ר, שום ובצל.שלושת המרכיבים הללו ידועים בתכונותיהם האנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות, שיכולות לעזור להפחית את חומרת הסימפטומים שלך.להכנת המרק, התחל על ידי הקגשת בצל קצוץ במעט שמן עד שהוא מתרכך.לאחר מכן, הוסיפו שתי שיני שום טחון וכפית ג’ינג’ר טרי מגורד, ומטגנים עוד דקה.לבסוף, מוסיפים ארבע כוסות ציר עוף או מרק ירקות, מביאים לרתיחה ומבשלים כ -15 דקות.מסננים את הנוזל ומטילים את המוצקים לפני המשקה.

תרופות צמחי מרפא לשיעול עם כיח ירוק

ניתן להשתמש בתרופות צמחיות גם כדי לסייע בטיפול בשיעול עם כיח ירוק.תרופה צמחית פופולרית היא עירוי של טימין, הידוע בתכונותיו האנטי -פסמודיות, האנטיבקטריאליות והמצפיות.כדי לבצע את העירוי, פשוט תלולות שתי כפיות של טימין מיובש בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.אתה יכול גם להוסיף כפית דבש לתוספת מתיקות.שתו את העירוי שלוש פעמים ביום, או לפי הצורך.

עשבי תיבול אחרים שניתן להשתמש בהם לטיפול בשיעול עם כיח ירוק כוללים ליקריץ, מנטה ושורש מרשמלו.ליקריץ עוזר להפחית את הדלקת ולהרגיע את גרונך, ואילו מנטה עוזר להפחית את גודש החזה ולנקות את דרכי הנשימה.שורש מרשמלו עוזר לציפוי בגרון ולהפחית את הגירוי.כדי לבצע עירוי צמחי מרפא, פשוט תלולים שתי כפיות של עשבי התיבול לבחירתכם בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.

שאלות נפוצות: אילו תרופות ביתיות אחרות אוכל לנסות לשיעול עם כיח ירוק?

תרופות ביתיות אחרות שיכולות לעזור לטיפול בשיעול עם כיח ירוק כוללות שאיפות קיטור, שתיית שפע נוזלים ושימוש במכונת אדים או מאדה בחדר השינה שלך.שאיפות קיטור עוזרות לשחרר ריר ולנקות את דרכי הנשימה שלך, בעוד שתיית שפע נוזלים עוזרת לשמור על לחות בגרונך ולהקל על השיעול של הריר.מכשיר אדים או מאדה יכולים גם לעזור לשמור על לחות בדרכי הנשימה ולהפחית את הגירוי.

מסקנה

שיעול עם כיח ירוק אינו חוויה נעימה, אך ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להרגיע את הסימפטומים שלך ולספק הקלה.תרופות לסבתא כמו דבש ולימון, ג’ינג’ר, שום ומרק בצל, וחליטות צמחים יכולים כולם לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את דרכי הנשימה.חשוב גם לשתות שפע נוזלים, להשתמש במכונת אדים או מאדה, ולבצע שאיפות קיטור כדי לעזור לשחרר את הריר ולשמור על דרכי הנשימה.עם השילוב הנכון של תרופות ביתיות, אתה יכול למצוא הקלה מהשיעול שלך עם כיח ירוק. שיעול עם כיח ירוק הוא סימפטום למצב חמור יותר, כמו ברונכיטיס או דלקת ריאות, וחשוב לחפש רפואיתשומת לב אם הסימפטומים שלך נמשכים או מחמירים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן