דף הבית » תרופות סבתא » חוכמת סבתא: תרופות טבעיות להתמודד עם חניכיים נסוגות

חוכמת סבתא: תרופות טבעיות להתמודד עם חניכיים נסוגות

מה הם חניכיים נסוגות?

חניכיים נסוגות, הידועות גם בשם מיתון חניכיים, היא מצב בו רקמת החניכיים סביב השיניים מתחילה להתרחק, או להיסוג, לחשוף יותר מהשן ושורש השן.זה יכול לגרום לרגישות לטמפרטורות חמות וקרות, ואפילו עששת ואובדן מבנה העצם בלסת.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות ביתיות טבעיות שיכולות לעזור להפסיק או להאט את תהליך החניכיים הנסוג.

תרופות לסבתא שיעזרו בחניכיים שנסיות

1.שטיפת מי מלח

מי מלח ידועים זה מכבר בזכות התכונות האנטי-חיוביות והאנטי דלקתיות.זה יכול לעזור להפחית את דלקת החניכיים ודימום, ויכול גם לעזור להפחית את רובד וחיידקים בפה.כדי להשתמש בשטיפה של מי מלח, פשוט מערבבים כפית מלח אחת עם 8 אונקיות מים חמים וסחפו אותו בפה למשך 30 שניות.עשו זאת פעמיים ביום לאחר צחצוח וחוט דנטלי.

2.משיכת שמן קוקוס

שמן קוקוס משמש זה מכבר כתרופה טבעית למגוון מחלות.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -פטריוניות שיכולות לעזור להפחית חיידקים בפה, שיכולים לעזור להפחית את הדלקת ומיתון החניכיים.כדי להשתמש בשמן קוקוס למיתון חניכיים, קח כף אחת של שמן קוקוס והסתובב בפה במשך כ 20 דקות.לירוק אותו ולשטוף את הפה שלך במים חמים.עשו זאת כל יום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

3.שטיפת תה ירוק

תה ירוק ידוע בתכונותיו הנוגדי חמצון ואנטי דלקתיות ויכול לעזור להפחית את הדלקת בחניכיים.כדי להשתמש בתה ירוק לצורך חניכיים נסוגות, תלול כפית אחת של עלי תה ירוק במים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התה ונותנים לו להתקרר.השתמש בתה כשטיפה וסובב אותו בפה במשך 30 שניות.עשה זאת פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

4.אלוורה שטיפה

אלוורה ידועה בתכונותיו האנטי-דלקתיות והריפוי, ויכולה לעזור להפחית את דלקת החניכיים ולהפחית את מיתון החניכיים.כדי להשתמש ב- Aloe vera לצורך חניכיים נסוגות, חילוץ את הג’ל מעלה אלוורה אחד ומערבב אותו עם כוס מים חמים.השתמש בתערובת זו כשטיפת פה ושטוף את הפה שלך איתו למשך 30 שניות פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

5.שטיפת כורכום

כורכום ידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות והאנטיבקטריאליות ויכול לעזור להפחית את דלקת החניכיים ולהפחית את מיתון החניכיים.כדי להשתמש בכורכום לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום עם כוס מים חמים.השתמש בתערובת זו כשטיפת פה ושטוף את הפה שלך איתו למשך 30 שניות פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

טיפ מועיל:

חשוב לזכור כי תרופות ביתיות אלה אינן תחליף לטיפול שיניים מקצועי.אם אתם חווים אחד מהתסמינים של חניכיים נסוגות, חשוב לפנות לרופא שיניים בהקדם האפשרי.

חלק 2: תרופות ביתיות טבעיות לחניכיים שומרות

כאלטרנטיבה לטיפולים קונבנציונליים, ישנם מספר תרופות ביתיות טבעיות עבור חניכיים נסוגות שקל לבצע ויכולות לעזור במניעת מיתון חניכיים נוסף.תרופות טבעיות אלה כוללות:

משיכת שמן

משיכת שמן היא תרופה איורוודית עתיקה הכרוכה בהפחתת שמן סביב הפה למשך 15-20 דקות כדי לסייע בהפחתת החיידקים והצטברות הפלאק.עדיף להשתמש בקוקוס, שומשום או שמן זית למשיכת שמן.

שמן ציפורן

שמן ציפורן שימש במשך מאות שנים לטיפול במשקפי שיניים ומחלות חניכיים.הוא מכיל יוגנול, שהוא חיטוי רב עוצמה שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים מזיקים.כדי להשתמש בשמן ציפורן, מערבבים כמה טיפות עם מים ושלטו אותו סביב הפה למשך מספר דקות, ואז שטפו את הפה במים חמים.

שטיפת מי מלח

מי מלח יכולים לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי לבצע שטיפה של מי מלח, מערבבים 1 כפית מלח עם 8 אונקיות מים חמים, ושלטו אותם סביב הפה למשך מספר דקות.

אלוורה

אלוורה הוא אנטי דלקת טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולרפא חניכיים נסוגות.כדי להשתמש באלוורה, חתוך עלהשל צמח אלוורה, חילץ את הג’ל מהעלה והחל אותו ישירות על החניכיים.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים מזיקים.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים כמה טיפות עם מים ושלטו אותו סביב הפה למשך מספר דקות, ואז שטפו את הפה במים חמים.

מסקנה

חניכיים נסוגות יכולות להיות בעיה כואבת ומביכה, אך עם טיפול נכון ותרופות ביתיות טבעיות, ניתן למנוע מיתון חניכיים נוסף ולשפר את בריאות החניכיים שלך.תרופות טבעיות כמו משיכת שמן, שמן ציפורן, שטיפת מי מלח, אלוורה ושמן עץ התה יכולים לסייע בהפחתת דלקת ולהרוג חיידקים, ולסייע בהפחתת תסמיני החניכיים הנסוגות.

שאלות נפוצות

מה התרופה הטובה ביותר לחניכיים נסוגות?

התרופה הטובה ביותר לחניכיים נסוגות היא לתרגל היגיינת פה טובה, כמו צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע, כמו גם שימוש בתרופות ביתיות טבעיות כמו משיכת שמן, שמן ציפורן, שטיפת מי מלח, אלוורה ושמן עץ התה.

האם ניתן להפוך את החניכיים הנסוגות?

במקרים מסוימים, ניתן להפוך חניכיים נסוגות בטיפול וטיפול נאותים.עם זאת, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שיניים כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.בנוסף, שימוש בתרופות ביתיות טבעיות יכול לסייע בהפחתת דלקת ולהרוג חיידקים, ולסייע בשיפור בריאות החניכיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן