דף הבית » תרופות ביתיות לעיניים, אוזניים, אף וגרון » כאב חלף בעקבות שימוש בתרופות סבתא לדלקת חניכיים
תרופות סבתא לדלקת חניכיים

כאב חלף בעקבות שימוש בתרופות סבתא לדלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מחלה שבה החניכיים הופכות דלקתיות, מה שמוביל לאדמומיות ודימומים. הדרך הנפוצה ביותר לטפל בה היא על ידי שטיפת הפה במים וצחצוח שיניים עם מברשת שיניים. אבל מהן הדרכים האחרות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להיפטר מדלקת חניכיים?

תרופה אחת היא שימוש בסודה לשתייה מעורבת במים. כדאי לערבב שתי כפות סודה לשתייה בכוס מים חמימים, לסחוב אותה סביב הפה למשך חמש דקות, ולירוק את התמיסה. זה יעזור לנקות את הפה ולספק הקלה מכאבים ודלקות.

גרגור עם מי מלח עוזר להקל על דלקות בחניכיים ולהגביר את ייצור הרוק. המלח גם עוזר להסיר חיידקים מהפה. צחצוח עם סודה לשתייה עוזר לנקות את השיניים ולרענן את הנשימה וכן מסייע במניעת עששת על ידי הסרת חיידקים מזיקים בין השיניים ועל משטחי השיניים. שטיפת פה היא אפשרות נוספת לטיפול בדלקת חניכיים מכיוון שהיא הורגת חיידקים בפה שגורמים להצטברות פלאק ולחניכיים

תרופות סבתא לדלקת חניכיים יעילות בטיפול בתסמיני דלקת חניכיים. חלק מהתרופות הללו כוללות:

– שתיית חומץ תפוחים

– שוטף עם מים חמים

– גרגור עם מי מלח

– צחצוח שיניים לאחר אכילת חתיכת לחם

אנטיביוטיקה לדלקת חניכיים

אנטיביוטיקה היא טיפול נפוץ בדלקת חניכיים, אך היא עלולה לגרום גם לתופעות לוואי וסיבוכים.

אנטיביוטיקה לדלקת חניכיים:

האנטיביוטיקה הנפוצה ביותר לטיפול בדלקת חניכיים היא מטרונידזול ואמוקסיצילין. מטרונידזול היא אנטיביוטיקה שניתן ליטול דרך הפה או תוך ורידי. מומלץ ליטול למשך 10 ימים. Amoxicillin ניתן בדרך כלל למשך 5 ימים, אך ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו ליטול אותו עד 10 ימים.

ישנן תופעות לוואי רבות שיכולות להופיע מנטילת אנטיביוטיקה, לרבות קלקול קיבה, שלשול, בחילות, סחרחורת ועוד. בנוסף לתופעות הלוואי הללו, חלק מהאנשים עלולים לחוות תגובות אלרגיות או אנפילקסיס גם בעת נטילת אנטיביוטיקה.

דלקת בשן תרופות סבתא

כאב שיניים הוא אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר איתם מתמודדים אנשים. זה יכול להיגרם ממספר סיבות, החל מחיידקים ועד חללים.

אמנם יש הרבה תרופות ביתיות לכאבי שיניים, אבל יש אנשים שמעדיפים לבקר אצל רופא השיניים או הרופא. עם זאת, לעתים קרובות הכאב יכול להיות בלתי נסבל וזמן ההמתנה עשוי להיות ארוך.

משחה לדלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים הגורמת לדלקת ואדמומיות בחניכיים. זה יכול גם לגרום לדימום ולכאב. יש הרבה משחות שקיימות בשוק אבל הן יכולות להיות יקרות. לכן אנשים התחילו לחפש חלופות למצב שכיח זה שניתן להשתמש בהן בבית.

אחת מהחלופות הללו היא משחת שיניים, אשר שימשה באופן מסורתי לטיפול בדלקת חניכיים. עם זאת, ישנם אנשים שמוצאים את משחת השיניים שוחקת מדי על החניכיים שלהם ומעדיפים אפשרויות אחרות כמו שמן קוקוס או שמן זית.

טיפול טבעי בנסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא בעיה שכיחה המשפיעה על אנשים מכל הגילאים והמינים. על מנת למנוע ולטפל בנסיגת חניכיים, יש להקפיד על היגיינת הפה שלהם.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי השימוש בתרופות טבעיות יעיל יותר מטיפולים קונבנציונליים לנסיגת חניכיים. המחקר גם הראה שתרופות טבעיות זולות יותר וגם בטוחות יותר. הסיבה לכך היא שאין להם תופעות לוואי והם פחות פולשניים, מה שאומר שניתן להשתמש בהם על ילדים ונשים בהריון ללא כל סיכונים להם או לתינוקותיהם.

אנשים רבים מעדיפים להשתמש בתרופות טבעיות כגון שמן מנטה ומקלות קינמון על פני טיפולים קונבנציונליים מכיוון שיש להם פחות תופעות לוואי.

דלקת חניכיים חריפה

דלקת חניכיים חריפה היא סוג של דלקת חניכיים הפוגעת ברקמות הרכות של הפה, במיוחד בחניכיים ובפנים הלחיים. זה מאופיין לעתים קרובות באדמומיות, נפיחות, כאב ודימום.

דלקת חניכיים היא דלקת של החניכיים הנגרמת מהצטברות פלאק. החיידקים בפלאק מייצרים חומצה שמובילה לדלקת ולגירוי. זה יכול להוביל למחלת חניכיים שעלולה לדרוש הסרה כירורגית אם לא מטופלים.

חניכיים מדממות

חניכיים מדממות הן אחד הסיבוכים השכיחים ביותר של מחלת חניכיים. זה נגרם על ידי חיידקים שפולשים והורסים רקמת חניכיים, וכתוצאה מכך דלקת ודימומים.

דלקת חניכיים היא זיהום כרוני הגורם לדלקת בחניכיים, שעלולה להוביל לדימום.

נפיחות בחניכיים

נפיחות של החניכיים היא בעיה שכיחה שאנשים רבים מתמודדים איתה. ישנם גורמים רבים למצב זה וניתן לטפל בו על ידי תרופות שונות.

הסיבה השכיחה ביותר לנפיחות היא זיהום. עם זאת, ישנם גורמים נוספים כמו שינוי בתזונה, הזדקנות, שינויים הורמונליים או שימוש בתרופות שיכולים גם הם לגרום למצב להתלקחות.

קיימות שלוש אפשרויות טיפול עיקריות בחניכיים נפוחות: טיפול ביתי, ניתוחי פה והשתלות שיניים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן