דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב!לגלות את הסעדים של סבתא לדלקת עיניים

סבתא יודעת הכי טוב!לגלות את הסעדים של סבתא לדלקת עיניים

מה גורם לדלקת עיניים?

דלקת עיניים, המכונה גם דלקת הלחמית או עין ורודה, היא מצב נפוץ מאוד ובלתי נעים שיכול להשפיע על אנשים בכל הגילאים.זה נגרם על ידי זיהום, אלרגיות או חפץ זר בעין שמעצבן את הלחמית, את הממברנה הדקה והשקופה הקווית את פני השטח הפנימיים של העפעפיים ואת לבני העיניים.תסמינים של דלקת עיניים יכולים לכלול אדמומיות, נפיחות, ניקוז, גירוד ושריפה.

הסעדים של סבתא לדלקת עיניים

למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על אי הנוחות הקשורה לדלקת עיניים ולהפחתת התסמינים.סעדים אלה מועברים לרוב מדור לדור ויכולים להיות יעילים מאוד.להלן כמה מהתרופות הפופולריות והיעילות ביותר שסבתא משמשת לדלקת עיניים:

קומפרסים קרים

קומפרסים קרים הם אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לדלקת עיניים.הם עוזרים להפחית נפיחות, אדמומיות וגירוי על ידי הכנת כלי הדם.כל שעליך לעשות הוא להשרות מטלית נקייה במים קרים או קר, סובבים את עודפי המים ומורחים אותם על העין הפגועה.השאירו אותו למשך 10-15 דקות וחזרו על כל כמה שעות לפי הצורך.

תמיסת מלח

ניתן להשתמש בתמיסת מלח כדי לשטוף את כל החפצים או המעוררים הזרים בעין ולהפחתת כל נפיחות.לייצור תמיסת מלח, מערבבים 1 כפית מלח עם 4 כוסות מים חמים ומזוקקים.טבלו בתמיסה מטלית נקייה או כדור כותנה ומורחים אותו על העין הפגועה למשך 10-15 דקות.חזור על כל כמה שעות לפי הצורך.

פרוסות מלפפון

פרוסות מלפפון הן תרופה יעילה נוספת לדלקת עיניים.הקירור של המלפפון מסייע בהפחתת אדמומיות ונפיחות.כל שעליך לעשות הוא לחתוך מלפפון לפרוסות דקות ולהניח אותם על העין הפגועה למשך 10-15 דקות.חזור על כל כמה שעות לפי הצורך.

שקיות תה קמומיליות

ניתן להשתמש בשקיות תה קמומיליות להפחתת גירוי, אדמומיות ונפיחות.פשוט תלולים 2 שקיות תה קמומיליות במים חמים למשך 10 דקות ומאפשרים להם להתקרר.מניחים את שקיות התה המקוררות מעל העין המושפעת למשך 10-15 דקות.חזור על כל כמה שעות לפי הצורך.

דבש

דבש הוא חומר אנטיבקטריאלי ואנטי דלקתי טבעי שניתן להשתמש בו להפחתת דלקת וגירוי.פשוט מרחו כמות קטנה של דבש על כדור כותנה והניחו אותו מעל העין המושפעת למשך 10-15 דקות.חזור על כל כמה שעות לפי הצורך.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב להבטיח שכל תרופה המשמשת לטיפול בדלקת בעיניים תהיה נקייה וסטרילית.הימנע משימוש בכל תרופות שנחשפו לאבק, לכלוך או מזהמים אחרים.בנוסף, הימנע משיתוף טיפות עיניים, קומפרסים ותרופות אחרות עם אחרים, מכיוון שזה יכול להפיץ את הזיהום.

תרופות טבעיות לדלקת עיניים

דלקת עיניים יכולה להיות חוויה מאוד לא נוחה, אך למרבה המזל ישנם תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על התסמינים.רבים מהתרופות הללו שימשו במשך מאות שנים על ידי סבתות ברחבי העולם ועדיין משמשות כיום.להלן כמה מהתרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לדלקת עיניים:

מלפפון

מלפפונים משמשים לרוב להפחתת דלקת העיניים.הם מכילים תרכובות אנטי דלקתיות רבות, כמו פוליפנולים ופלבנואידים המסייעים להפחתת הנפיחות.ניתן לחתוך מלפפונים לפרוסות דקות ולהניח על העיניים למשך 10-15 דקות כדי לעזור להפחית את הדלקת ומאמץ העיניים.

תפוח אדמה

תפוחי אדמה הם תרופה פופולרית נוספת לדלקת עיניים.הם מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, כמו ויטמין C, המסייע בהפחתת דלקת וגירוי.תפוחי אדמה יכולים להיות מגורדים ולהפעיל אותה כעיסה על העיניים למשך 10-15 דקות כדי לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות.

קמומיל

קמומיל הוא עשב פופולרי ששימש במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות.הוא מכיל תרכובות אנטי דלקתיות, כמו פלבנואידים, שיכולים לעזור להפחית נפיחות וגירוי.תה קמומיל יכול להיות תלולED ומשמש כדחיסה על העיניים למשך 10-15 דקות כדי לסייע בהפחתת הדלקת.

דבש

דבש הוא תרופה טבעית ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות.הוא מכיל נוגדי חמצון רבים ותרכובות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וגירוי.ניתן ליישם דבש ישירות על העיניים למשך 10-15 דקות כדי לעזור להפחית נפיחות.

טיפים אחרים להפחתת דלקת עיניים

בנוסף לתרופות הטבעיות, ישנם עוד כמה דברים שניתן לעשות כדי לעזור להפחית את דלקת העיניים.להלן מספר טיפים שכדאי לזכור:

  • קבל הרבה מנוחה ולהפחית את רמות הלחץ כדי לסייע בהפחתת הדלקת
  • הימנע משפשוף או נגיעה בעיניים מכיוון שזה יכול לעצבן אותם עוד יותר
  • ללבוש משקפי שמש כאשר בחוץ כדי להגן על העיניים שלך מפני קרני האולטרה סגול של השמש
  • אכלו תזונה מאוזנת עם הרבה פירות וירקות כדי לעזור להפחית דלקת
  • שתו הרבה מים כדי לשמור על עיניכם לחות ולהפחתת דלקת
  • שוטפים את הידיים לעיתים קרובות כדי להימנע מפיזור חיידקים וחיידקים

הסעדים של סבתא לדלקת עיניים הם דרך נהדרת להפחית תסמינים ואי נוחות.עם זאת, חשוב לזכור כי סעדים אלה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי מקצועי ואין להשתמש בהם במקום זה.אם התסמינים נמשכים או מחמירים, חשוב לפנות לעזרה רפואית.

שאלות נפוצות

  • מהם כמה תרופות טבעיות לדלקת עיניים?
    כמה תרופות טבעיות נפוצות לדלקת עיניים כוללות מלפפון, תפוח אדמה, קמומיל ודבש.תרופות אלה יכולות לשמש כדחוסים או להחיל ישירות על העיניים למשך 10-15 דקות כדי לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות.
  • האם יש טיפים אחרים להפחתת דלקת העיניים?
    כן, ישנם עוד כמה טיפים שיכולים לעזור להפחית את דלקת העיניים.אלה כוללים השפע של מנוחה והפחתת רמות הלחץ, הימנעות משפשוף או נגיעה בעיניים, לובש משקפי שמש בעת הטבע בחוץ, לאכול תזונה מאוזנת עם הרבה פירות וירקות, שותים הרבה מים ושטיפת הידיים לעיתים קרובות.

לסיכום, התרופות של סבתא לדלקת עיניים שימשו במשך מאות שנים ויכולות להיות דרך נהדרת להפחית תסמינים ואי נוחות.עם זאת, חשוב לזכור כי סעדים אלה אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי מקצועי ואין להשתמש בהם במקום זה.למידע נוסף על התרופות של סבתא לדלקת עיניים, בדוק את ההגדרה של הוויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן