דף הבית » מחלות עור/פציעה תרופות ביתיות » עור פנים יבש: תרופות סבתא להענקת לחות לעור
פצעים בלשון תרופות סבתא

עור פנים יבש: תרופות סבתא להענקת לחות לעור

עור יבש הוא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאנשים מתמודדים איתה כיום. עור יבש נגרם לרוב על ידי גורמים סביבתיים, שינויים הורמונליים ושינויי הגיל.

ישנן מספר תרופות טבעיות שיכולות לסייע בטיפול בעור פנים יבש. הן כוללות חומרי הזנה טבעיים כמו שמן קוקוס, שמן אבוקדו, חלב, יוגורט וחלמון ביצה. כל התרופות הללו יכולות לשמש כקרמי לחות טבעיים לעור פנים יבש.

כאשר העור היבש מתחיל להתקלף, יכול להיות קשה למרוח איפור ומוצרי יופי אחרים. ישנן דרכים רבות לנסות להפחית את רמת היובש של העור שלך ולהעניק לו את הלחות לה הוא זקוק, אך חלק מהשיטות הללו עשויות להיות יקרות או לא נגישות.

תרופות סבתא ליובש בידיים

תרופות סבתא בידיים יבשות הן סוג של תרופה עממית המשמשת בדרך כלל לטיפול בעור יבש, סדוק ועדין. תרופת הסבתא היא למעשה מעין פילינג לידיים המיושם בדרך כלל על ידי שפשוף הידיים עם כל אחד מהמרכיבים הבאים: דבש, סוכר, שמן זית או חלב.

תרופות סבתא בידיים יבשות נמצאות בשימוש נרחב בתרבויות רבות ברחבי העולם. הן שימשו במשך מאות שנים כדי לעזור לאנשים הסובלים ממחלות עור יבשות כגון אקזמה ופסוריאזיס.

תרופות סבתא לפצעים בקרקפת

פצעים בקרקפת כואבים, מגרדים ולא אסתטיית. הם יכולים לקרות לכל אחד אבל שכיחים יותר אצל אנשים עם שיער מתולתל.

אין פתרון אחד למניעת פצעי הקרקפת, אבל יש כמה תרופות יעילות שתוכלו לנסות בבית. הנה כמה מהפופולריים שבהם:

1) מרחו קומפרס או מגבת קרירה ורטובה למשך 10 דקות על אזור הקרקפת.

2) השתמשו בשמפו מרגיע המכיל אלוורה, שמן עץ התה ושמן לבנדר

3) מרחו משחה המכילה תחמוצת אבץ, ויטמין E וקמפור

4) מרחו תערובת של 1/4 כוס שמן זית, 1/4 כוס שמן קוקוס ו-2 כוסות מים

5) נקו את האזור עם מיץ לימון מדולל עם צמר גפן

תרופות סבתא ליובש בפה

יובש בפה הוא בעיה שכיחה המשפיעה על מיליוני אנשים. מצב זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של גורמים, כגון תרופות, אלכוהול ועישון. לאנשים מבוגרים יש את השיעור הגבוה ביותר של יובש בפה מבין כל קבוצות הגיל. הם גם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לחוות בעיות בבליעה ובנשימה בגלל מצב זה.

יובש בפה הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר למבוגרים מבוגרים לבקר את הרופאים שלהם. זה הוביל כמה חוקרים לחקור תרופות ליובש בפה לקשישים על מנת לטפל בו ביעילות.

תרופות סבתא לפריחה בעור

פריחות בעור נפוצות בקרב קשישים, במיוחד בעונת החורף. פריחה בעור יכולה להיגרם על ידי עור יבש, מזג אוויר קר וגורמים אחרים. אם אתם סובלים מפריחה בעור, חשוב לברר מה גורם לה וכיצד לטפל בה.

תרופות סבתא לפריחה בעור

– קרמים מקומיים: מרחו קרם מקומי כמו הידרוקורטיזון או תחליב קלמין על האזור הפגוע.

– אנטי-היסטמינים: השתמש באנטי-היסטמין כגון בנדריל או כלורפנירמין כדי להקל על גירוד ולהקל על אדמומיות.

– קומפרסים קרים: מרחו קומפרסים קרים על האזור הפגוע להקלה על הכאב והגירוד.

– משחות לחות: מרחו קרמי לחות על האזורים הפגועים כדי להרגיע עור יבש

תרופות סבתא לעור מגורה

להלן כמה מהתרופות הנפוצות ביותר לעור מגורה.

1. דבש ולימון: מרחו דבש על האזור הפגוע והניחו לו לשבת 10 דקות. לאחר מכן, מרחו מעליו מיץ לימון, השאירו אותו עד שהעור יבש.

2. שקית תה: שופכים כוס מים רותחים על שקית תה ונותנים לה לספוג במים החמים עד שהן מתקררות מספיק כדי להחיל אותה על העור. יש לשטוף במים קרירים לאחר מריחת התרופה כדי להבטיח שכל שאריות התה יוסרו מהפנים לפני השימוש בכל מוצר אחר כמו קרם או סרום.

3. ג’ל אלוורה: יש למרוח ג’ל אלוורה ישירות על העור מבלי לשטוף במים תחילה, לאחר מכן לשטוף במים קרירים לאחר 10 דקות לערך ולייבש עם מגבת נקייה.

כפות רגליים שורפות תרופות סבתא

תרופת סבתא לרגליים שורפות פופולרית מאוד בקרב הרפואה הסינית המסורתית. התרופה משמשת לטיפול בהצטננות ושיעול ועשויה מעלים מיובשים של הצמח הנקרא “Maihua”. רפואה סינית מסורתית זו הייתה בשימוש במשך אלפי שנים בסין. המרכיבים המשמשים להכנת התרופה הם טבעיים, מה שהופך את הטיפול לבטוח ויעיל לשימוש. היתרונות של תרופת הסבתא לרגליים שורפות כוללים הפחתת חום, הקלה על כאבים ושיפור איכות השינה.

איך להוריד עור יבש מהפנים

עור יבש הוא הבעיה הנפוצה ביותר עבור אנשים רבים. תופעה זו יכולה להיגרם ממספר סיבות כמו גיל, גנטיקה, סביבה ואורח חיים.

ישנן מספר דרכים יעילות להסיר עור יבש מהפנים. ניתן להשתמש בתכשיר ניקוי על בסיס שמן המכיל חומרי לחות טבעיים כמו שמן חוחובה או שמן אבוקדו. אתם יכולים גם כן להשתמש בפילינג כימי כמו חומצה גליקולית שמסיר תאי עור מתים ומשפר את קצב תחלופת התאים בעור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן