דף הבית » תרופות ביתיות לעיניים, אוזניים, אף וגרון » התרופה הטובה ביותר של סבתא לשיעול
תרופות סבתא לשיעול

התרופה הטובה ביותר של סבתא לשיעול

תרופת השיעול של סבתא היא סוג של תרופה ללא מרשם המשמשת לטיפול בשיעול ובתסמינים נוספים של הצטננות. זה היה מרכיב עיקרי במשקי בית אמריקאיים במשך עשרות שנים, והוא משמש לעתים קרובות על ידי הורים לטיפול בשיעול של ילדיהם.

המרכיבים בתרופה זו יכולים לנוע בין פשוטים, כמו מנטול, למורכבים יותר, כמו גואיפנזין. ניתן למצוא גואיפנזין בסוגים רבים אחרים של תרופות ללא מרשם, כגון אלו המיועדות לשיכוך כאבים או להקלה על גודש.

גירוי בגרון שגורם לשיעול

שיעול הוא רפלקס שעוזר לנקות את הגרון מחומרים לא רצויים. זה נגרם בדרך כלל על ידי גירוי בגרון, ברונכיטיס, אלרגיות או הצטננות.

הגורמים השכיחים לגירוי בגרון הם אוויר יבש, עשן, אבק ואבקה. אכילה או שתייה של דברים מסוימים יכולים גם לגרום לגירוי בגרון. אלה כוללים מזונות חומציים כמו פירות הדר ומזונות מתובלים מאוד חמים או קרים מדי. אנשים מסוימים עשויים לחוות זאת גם כאשר יש להם מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי (GERD).

ככל שהגורמים לגירוי בגרון משתנים מאדם לאדם, כך גם הסימפטומים שלו משתנים. התסמין השכיח ביותר הקשור למצב זה הוא שיעול שעלול להיות מלווה בכאבים בחזה ובצרידות בקול. תסמינים אחרים כוללים קושי בבליעת מזון או אפילו

קודאין לשיעול

קודאין היא תרופה אופיואידית המשמשת להקלה על שיעול אצל מבוגרים.

קודאין היא תרופה אופיואידית המשמשת להקלה על שיעול אצל מבוגרים. ניתן ליטול אותו כסירופ, טבליה או זריקה. קודאין אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 12.

לקודאין יש פוטנציאל גבוה להתעללות והתמכרות ויש להשתמש בו רק כאשר טיפולים אחרים לא הצליחו לספק הקלה בשיעול מתמשך.

שיעול יבש

שיעול יבש הוא שיעול שאינו מייצר ריר.

שיעול יבש יכול להיגרם על ידי דברים רבים כולל אלרגיות, אסטמה, עישון וברונכיטיס. שיעול יבש יכול להיגרם גם על ידי נשימה של חומרים מגרים כמו עשן סיגריות או אבק.

שיעול בהריון

שיעול הוא סימפטום שכיח במהלך ההריון. זה יכול להיגרם מגורמים רבים ושונים כמו הצטננות, אלרגיות, אסטמה, או אפילו שינויים הורמונליים.

שיעול נגרם לרוב על ידי הורמון ההריון פרוגסטרון. פרוגסטרון אחראי על הרפיית השרירים בדרכי הנשימה והריאות, מה שיכול להקל עליך להשתעל ליחה וחומרים אחרים שגורמים לשיעול שלך.

איך להעביר שיעול במהירות

שיעול הוא סימפטום נפוץ של מחלות רבות, ויכול להימשך בין מספר דקות למספר שבועות. שיעול נגרם בדרך כלל על ידי וירוס או חיידק שחדרו לדרכי הנשימה וגירוי את הריאות.

אין דרך אחת להקל על שיעול, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל עליו.

– שתו הרבה נוזלים כמו מים, תה או מרק. זה יעזור לשחרר את הריר בגרון ובחזה שלך ויקל על השיעול.

– קח תרופות ללא מרשם כגון איבופרופן (אדוויל), פרצטמול (טיילנול), או תרופות נגד שיעול אם רשם לך מרשם מהרופא שלך.

– השתמש במכשיר אדים בלילה בזמן השינה

סירופ לשיעול סופר פארם

סירופ שיעול סופר פארם הוא תרופה שניתן להשתמש בה כדי להפחית את חומרת השיעול.

התרופה עשויה מקודאין, פרומתזין וגואיפנזין. זהו שילוב של שלוש תרופות הפועלות יחד לדיכוי שיעול ולהפחתת דלקת בריאות.

סירופ שיעול סופר פארם נלקח בדרך כלל עם מים או מיץ. המינון משתנה בהתאם לחומרת הסימפטומים שלך.

דבש ובצל לשיעול

דבש ובצל שימשו במשך זמן רב כדי להקל על תסמיני השיעול.

דבש ובצל שימשו כדי להקל על תסמיני שיעול במשך מאות שנים. יש הסבורים שהדבש מצפה את הגרון, מה שמקל על הבליעה. אחרים חושבים שלבצל יש תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להרגעת כאב גרון.

מאמינים שגם לדבש וגם לבצל יש השפעות מרגיעות על כאב גרון, וזו הסיבה שהם משולבים לעתים קרובות במתכונים לסירופ שיעול או תה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן