דף הבית » תרופות ביתיות להצטננות/שפעת » תרופת סבתא להורדת חום: המדריך המלא
תרופת סבתא להורדת חום

תרופת סבתא להורדת חום: המדריך המלא

ישנן תרופות טבעיות רבות שיכולות לסייע בהורדת חום. חלקן כוללות שתיית מים חמים, אכילת ג’ינג’ר, אמבטיה במים קרים וקומפרסים קרים על המצח.

כמה מהתרופות הטבעיות הנפוצות ביותר להורדת חום הן:

– שתיית מים חמים: פעולה זו עוזרת להוריד את טמפרטורת הגוף ויכולה לגרום לכם להרגיש יותר בנוח.

– אכילת ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא שורש שיכול לעזור להקל על כאבים ודלקות. יש לו גם תכונות אנטי דלקתיות.

– אמבטיה במים קרים: אמבטיות קרות יורידו את טמפרטורת הגוף ויגרמו לכם להרגיש נוח יותר. בנוסף, זה טוב לעור שלכם מכיוון שהמים הקרים מסייעים במניעת התפרצויות אקנה עקב יובש או גירוי העלול להווצר ממים חמים.

– הנחת קומפרס קר על המצח: הנחה של חבילות קרח או קומפרסים קרים על המצח

קינמון: הקינמון שימש כתרופה יעילה להורדת חום מאז ימי קדם. הוא מכיל קינמאלדהיד, המסייע להפחית את טמפרטורת הגוף על ידי הגברת קצב חילוף החומרים בגוף.

ג’ינג’ר: ג’ינג’ר שימש כבר אלפי שנים לטיפול בחום ומחלות אחרות, כולל הצטננות ותסמיני שפעת. ג’ינג’ר עשיר בתרכובות חריפות הנקראות ג’ינג’רולים, בעלות השפעה מרגיעה על הגרון, הקיבה והמעיים.

כורכום: כורכום מכיל כורכומינואידים בעלי תכונות אנטי דלקתיות ויכול לעזור להקל על תסמיני חום כמו כאבי ראש, כאבי שרירים או כאבי פרקים.

חום הוא חלק טבעי מהתגובה של הגוף לזיהום או מחלה. זהו סימפטום שהגוף נלחם בזיהום. במקרים מסוימים, החום יכול להפוך לרציני וקיצוני יותר ודורש טיפול רפואי.

מה עושים כשיש חום

כאשר יש לכם חום, אתם צריכים לדאוג לעצמכם ולבריאות שלכם. אם אתם לא יודעים מה לעשות כשיש לכם חום, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור.

הדבר הטוב ביותר לעשות כאשר טמפרטורת הגוף שלכם עולה הוא לקבל הרבה נוזלים ולנוח. אם החום נמשך יותר מיומיים, פנו מיידית לרופא.

מה נחשב לחום בקורונה

חום הוא מונח נפוץ מאוד, אבל מה זה אומר בדיוק? ההגדרה של קדחת הקורונה קצת שונה מההגדרה המסורתית.

חום בקורונה מתייחס לטמפרטורת גוף מוגברת שנעה סביב 38 מעלות צלזיוס ומעלה.

חום גבוה ללא תסמינים נוספים

חום הוא סימפטום שכיח ועלול להיות תסמין של מחלות רבות. חשוב להכיר את הסימפטומים של חום גבוה כדי שתוכלו לקבל את הטיפול הנכון.

חום מוגדר כטמפרטורת גוף גבוהה מ-38 מעלות צלזיוס או 100.4 מעלות פרנהייט. עם זאת, ניתן להגדיר זאת גם כעלייה בטמפרטורת הגוף הליבה מעל לנורמה במשך שלושה ימים רצופים או יותר במבוגרים וארבעה ימים רצופים או יותר בילדים.

תסמינים של חום גבוה כוללים: כאב ראש, רעד, צמרמורות, כאבי שרירים, עייפות קיצונית, בלבול/סחרחורת/בחילות/הקאות.

קומפרסים להורדת חום

קומפרסים עשויים בדרך כלל מגזה או פלסטיק. הם יכולים לשמש להורדת חום וכאבים בגוף. שימוש בקומפרסים להורדת חום הוא מנהג נפוץ בקרב אנשים רבים. עם זאת, הם יכולים גם להיות לא יעילם אם לא משתמשים בהם כראוי. חשוב להרטיב את הקומפרס במים קרים ולאחר מכן להניח על המצח. יש להחליפו אחת לרבע שעה.

מה מרגישים שיש חום

התחושה של חום מתוארת לעתים קרובות כחמה, אך גם תחושת קור בו זמנית, כאילו הגוף שלנו מנסה להתקרר. זה יכול להיגרם מהרחבת כלי הדם והתכווצות כלי הדם בעור ובנימים. העלייה בזרימת הדם גורמת לעלייה בטמפרטורה.

חומץ להורדת חום לתינוק

חומץ הוא תרופה ביתית שיכולה לשמש להורדת חום של תינוקות. מומלץ להשתמש בו עם קומפרסים קרים. בעבר, לא היו עדויות מדעיות התומכות בשימוש בחומץ להורדת חום אצל תינוקות. עם זאת, מחקרים אחרונים הראו שתרופה ביתית זו יכולה להיות יעילה בטיפול בחום.

האם להעיר ילד עם חום

ילדים שיש להם חום יכולים להיות קשים להתמודדות עבור הוריהם. הם עשויים להיות עצבניים, כעוסים ולא לשתף פעולה. עדיף לנקוט באמצעי זהירות כאשר לילד יש חום. הורים לא חייבים להעיר ילדים עם חום אלא אם החום מאוד גבוה או שהם לא מסוגלים לנשום בעצמם.

איך להוריד חום לתינוק

כאשר תינוק חולה, חשוב להוריד את החום. ישנן דרכים רבות לעשות זאת, אך אחת הדרכים הקלות ביותר היא באמצעות קומפרסים קרים. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בחפיסת קרח או מטלית. בדקו את טמפרטורת הגוף של ילדכם עם היד ולאחר מכן מרחו מים קפואים או קוביות קרח על המצח למשך כ-10 דקות. הימנעו מלהחזיק את הקומפרסים למשך זמן רב מדי, שכן הדבר עלול להוביל לסחרחורת ולכאבי ראש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן