דף הבית » כללי » שני סוגים של עדשות מגע לטיפול בקוצר ראייה שלא הכרתם

שני סוגים של עדשות מגע לטיפול בקוצר ראייה שלא הכרתם

קוצר ראייה, או בשמו הרפואי מיופיה, הוא הפרעת ראייה שכיחה ביותר, המופיעה אצל כשליש מהאוכלוסייה בישראל. קוצר ראיה מתבטא בקושי בראייה חדה ומדויקת של עצמים רחוקים. אך מעבר לראייה מטושטשת, קוצר ראייה עלול לגרום לכאבי ראש, עייפות, אדמומיות בעיניים ועוד. כתוצאה מכך, קוצר ראייה לעתים גורם לפגיעה משמעותית באיכות החיים. כיום ישנן עדשות מגע המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במיופיה. בחרנו בשבילכם שני סוגי עדשות שכדאי לכם להכיר.

עדשות אורתוקרטולוגיה, או בקיצור: “אורתו-קיי”

עדשות אורתו-קיי (Ortho K) הן עדשות מגע מיוחדות לטיפול בקוצר ראייה במבוגרים וילדים. עדשות אורתו-קיי הן עדשות קשות נושמות, אשר מרכיבים במהלך הלילה. למעשה, עדשות המגע הללו גורמות להשטחת האפיתל של הקרנית, ההשטחה מהווה תיקון אופטי לקוצר הראייה. ההשפעה של אורתו-קיי נשמרת לאורך כל היום. מחקרים אף הוכיחו כי עדשות אורתו-קיי יכולות להאט בכ-50% את קצב ההחמרה של קוצר הראייה.

לעדשות אורתו-קיי ישנן יתרונות רבים בטיפול בקוצר ראייה:

  • נוחות: העדשות מבטלות את הצורך בהרכבת משקפיים או עדשות מגע במהלך היום, מה שמהווה יתרון משמעותי לילדים.
  • מונע הליך ניתוחי: משום שעדשות אורתו-קיי יכולות לעצור או להאט את הגידול בקוצר הראיה, ניתן לוותר על ניתוח לייזר, שתמיד מלווה בסיכון.
  • טיפול הפיך וגמיש: בעקבות שינויים במבנה העין, ניתוח לייזר עלול לאבד מהאפקטיביות שלו, לעומת זאת את העדשות ניתן להתאים לשינויים. בנוסף, השינויים בקרנית הפיכים. ברגע שמפסיקים להרכיב את העדשות הקרנית חוזרת לצורתה המקורית.

אך קיימים חסרונות שרופאי עיניים מעידים עליהם. לעתים יכולה להיווצר אי נוחות בשל השימוש בעדשות הקשות בלילה, במקרים גרועים יותר עלול להתפתח זיהום בקרנית, בעיקר בקרב ילדים.

עדשות MiSight

עדשות MiSight של החברה הבינלאומית CooperVision הן עדשות מגע חדשניות לטיפול בקוצר ראייה. אלו הן עדשות יומיות מוטיפוקל, המבצעות שתי פעולות בו זמנית: תיקון ראייה בשימוש ובלימה של התפתחות קוצר הראייה לטווח ארוך. מחקר שבוצע בשנים האחרונות הוכיח שעדשות MiSight מיתנו את התפתחות קוצר הראייה בכ-40% בקרב ילדים בגילאי 8-12.

יתרונות עדשות MiSight לטיפול בקוצר ראייה:

  • נוחות: עדשות MiSight הן עדשות יומיות ורכות, לכן במירב המקרים הן נוחות להרכבה, אינן מורגשות במהלך ההרכה ומוסרות בקלות.
  • עצמאות: ילדים מתרגלים בקלות לתהליך ההרכבה וההורדה של העדשות ובזכות זאת תוך זמן קצר הם יכולים לבצע את הפעולות הללו בעצמם ולהקל על ההורים.
  • סיכוי נמוך לזיהומים: העובדה שעדשות MiSight יומיות מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לזיהומים בעיניים.
  • יעילות: מחקרים מצרו שהעדשות סייעו באופן משמעותי במניעת החמרה של קוצר ראייה.

זה הזמן לדאוג לעצמכם ולילדכם

טיפול נכון בקוצר ראייה בעזרת עדשות מגע יכול למנוע הידרדרות בראייה, התערבות ניתוחית, ופגיעה משמעותית באורח החיים. על מנת לבצע התאמה מדויקת של העדשות למצב הרפואי ולצורך המטופל, מומלץ לראות אופטומטריסטית קלינית מומחית שתבצע את הייעוץ והטיפול המדויק ביותר בשבילכם. ארזה פרוכטר היא אופטומטריסטית קלינית בעלת ניסיון של יותר מ-30 שנה. פרוכטר הוסמכה על ידי חברת Coopervision להתאים את העדשות המתקדמות MiSight. אבחון מוקדם וטיפול נכון של קוצר ראייה יכול לשפר את איכות החיים ואת העתיד שלכם ושל ילדכם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן