דף הבית » כללי » בלי צלקות אקנה: תרופות סבתא לאקנה וחצ’קונים

בלי צלקות אקנה: תרופות סבתא לאקנה וחצ’קונים

אחד הדברים שמטרידים גברים ונשים רבים, הן בגיל ההתבגרות והן שנים רבות לאחר מכן, הם פצעי האקנה, או מה שאנו נוהגים לכנות חצ’קונים. טיפול שגוי בפצעונים, עלול להשאיר צלקות אקנה על הפנים למשך תקופה ארוכה, ולפעמים לכל החיים. הרופאים בקופות החלים, כמו גם רוקחים בבתי מרקחת, מציעים טיפולים תרופתיים שאמורים להעלים את הפצעים הללו, או לכל הפחות להקטין את התפוצה שלהם על הפנים. גם קוסמטיקאיות מציעות לא מעט תכשירים, שכל אחד אמור לעשות את העבודה. 

תרופות סבתא להעלמת צלקות אקנה שעובדות

למרות האמור לעיל, כדאי לדעת שמעבר לתרופות ולתכשירים למיניהם יש גם כמה תרופות סבתא שכדאי לנסות להעלמת צלקות אקנה . להלן חלק מהתרופות הללו:

  • דבש: הדבש הוא ללא ספק אחד מפלאי הטבע. במקרה של אקנה, הוא עשוי להתגלות כתכשיר הפלא. מורחים דבש על הפצעון, ומשאירים אותו למשך 15 דקות בערך. לאחר מכן מסירים את הדבש. כמה פעולות כאלה אמורות לחסל את האקנה.
  • קמח חיטה עם חומץ יין: ערבוב של קמח חיטה עם כף חומת יין, ומריחה של העיסה על הפנים, אמורה להפחית, או אפילו להעלים את האקנה. לכאורה, הקמח המעורב החומץ אמור “לשאוב” את תכולת הפצע.
  • מיץ מעלי כרוב מרוסקים: מה לא נאמר על הכרוב כתרופה? עלי כרוב אמורים לטפל בפצעים, ומיץ כרוב אמור לטפל במגוון רחב של בעיות. מסתבר, כך חושבות הסבתות הזקנות, שהמיץ של הכרוב הוא גם חומר יעיל נגד אקנה. מדובר במוצר זול, זמים ותהליך ההכנה שלו פשוט. כדאי לנסות.
  • חומץ מהול במים: כאן כבר אנו רואים חומר שעשוי להיות מקובל גם על מי שמעדיף טיפולים קונבנציונליים ולא רק תרופות סבתא. לחומץ המעורב במים יש השפעה דומה לזאת של חומרים מחטאים אחרים, וכשמורחים אותו על האקנה זה יכול אפילו קצת לשרוף. מצד שני, אם חוזרים על טיפול כזה כמה פעמים, זה בהחלט אמור להראות תוצאות.

בשורות לעיל הבאנו רק כמה דוגמאות לתרופות סבתא מצוינות להעלמת צלקות אקנה בצורה איכותית https://www.yafa-maximov.co.il. מעבר לאמור לעיל אפשר למנות עוד כמה. למשל מסכת חימר או מסכת שמרים, ששתיהן עשויות להיות מועילות מאד. בנוסף, אפשר לרסק כדור אספירין ולמרוח את האבקה על הפצעונים, או למרוח כורכום על הפצע. הכורכום הוכח כחומר רפואי איכותי.

האם כל תרופת סבתא מעלימה צלקות אקנה?

התשובה הישירה והפשוטה ביותר היא לא – לא כל תרופה מעלימה צלקות אקנה אצל כל אחד. מצד שני, גם תרופות רגילות לא תמיד עובדות, ואז הרופא פשוט רושם תרופה אחרת. גם כשמדובר בתרופות סבתא טבעיות להעלמת צלקות אקנה, חלק מהתרופות הטבעיות עובד אצל חלק מהאנשים. מצד שני, למה לא לנסות קודם? התרופות שהוזכרו לעיל הן קלות להשגה, קל להכין אותן וקל ונוח מאד להשתמש בהן והן אף פעם לא מזיקות. אם הפצעונים נעלמו, שזה בדרך כלל מה שקורה, הרי שהמטרה הושגה. אם לא נעלמו, אפשר פשוט לעבור לחומרים אחרים. 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן