דף הבית » כללי » סובלים מכאבי שיניים? תרופות סבתא שכדאי להכיר

סובלים מכאבי שיניים? תרופות סבתא שכדאי להכיר

כאבי שיניים הם ללא ספק הכאבים הבעייתיים והקשים ביותר. אמנם כשכואב, כל כאב משכיח את האחרים ונדמה שסוף העולם הגיע. אבל באמת, כאבי שיניים הם כאבים שלא ממש קל להרגיע. (כאבי שיניים תרופות סבתא שעובדות ). בנוסף, הכאבים האלה לא עוברים, בדרך כלל גם לא כשלוקחים כדורי הרגעה סטנדרטיים. רק הזרקה של חומר הרדמה לתוך האזור הכואב עוזרת, וגם זה לא לאורך זמן. חומרי הרגעה כמו טיפות אופטלגין לא ממש מומלצות, במיוחד לאור מחקרים אחרונים בתחום הרפואה והפרמצבטיקה, שמראים שטיפות אופטלגין הן הרבה יותר מזיקות מאשר מועילות. סוג נוסף של קפסולות הוא קפסולות המכילות חומרי אלחוש נוזליים. החומרים האלה אמנם עובדים מהר, אבל כשמדובר בכאבי שיניים ההשפעה שלהם היא מוגבלת. חשוב לזכור שכאב שיניים הוא בדרך כלל כאב עצבי, וכמעט שום דבר לא מרגיע אותו. יחד עם זאת, כדאי לדעת שיש תרופות סבתא שדווקא יכולות לעזור. בשורות הבאות הבאנו כמה דוגמאות מעניינות:

שום – תרופת סבתא אולטימטיבית לכאבי שיניים

אחד ממוצרי המזון השנויים ביותר במחלוקת הוא השום. יש מי שאוהב שום בטירוף, ויש מי ששונא שום ללא גבולות. אבל דבר אחד בטוח – בשום יש חומרים מסוימים שבמקרה של כאבי שיניים עשויים להיות לעזר. נסו לחתוך שום לחתיכות ולשים על השן הכואבת. תראו – זה מאד עוזר. מצד שני, ממש לא כדאי לנסות להתנשק אחר כך, אלא אם שני הצדדים לנשיקה מש אוהבים שום…

נענע – הקומפרס האולטימטיבי:

הנענע, מעבר להיותו תוסף מצוין בשביל תה, ומעבר להיותו תבלין ירוק לתיבול של כל מיני סוגי מזון, קציצות וממולאים שונים, הוא בהחלט חומר מרגיע גם לשן כואבת. משרים נענע בכוס מים, ואחר כך שמים את הנענע על השן הכואבת. זה ממש עוזר. חשוב לדעת גם שאפשר לבלוע את הנענע וזה לא מזיק, ואולי אפילו מועיל. גם המים החמים שהנענע היה בתוכם יכולים להיות חומר מרגיע לשטיפת פה.

ערק:

אחת מתרופות הסבתא הידועות לכל כאב הוא הערק שעשוי מאניס. מורחים קצת ערק על המקום הכואב, או עושים שטיפת פה עם ערק, למי שמסוגל לעשות את זה. (זה לא ממש פשוט כמו שזה נשמע). שטיפה כזאת עוזרת. אם גם שותים את הערק אחר כך, אפשר גם להירדם היטב, מה שמשכיח את הכאב.

ציפורן – חומר האלחוש האולטימטיבי

בניגוד לכל תרופות הסבתא שהזכרנו, הציפורן הוא חומר אלחוש מצוין, שגם נחקר ונמצא יעיל במחקרים רפואיים. הציפורן מופיע בכמה צורות. אפשר לקנות תכשירים המסייעים לאלחוש, המבוססים על ציפורן. אפשר, כמובן, למרוח ציפורן טחון על המקום באמצעות קיסם עם צמר גפן או בכל אופן אחר שעולה על דעתכם. לכן אם אתם סובלים מכאבי שיניים לעיתים תכופות – החזיקו בבית ציפורן. לחילופין – אולי כדאי פשוט לטפל בבעיה, והכאב יעבור מאליו. כל החומרים שהוזכרו, ובכלל זה הציפורן, מטפלים בסימפטום, שזה הכאב. טיפול בבעיה עצמה הוא זה שבסיכומו של עניין יעלים את הכאב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן