דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » תרופות סבתא לפריצת דיסק: דרכים חדשות לריפוי
תרופות סבתא לפריצת דיסק

תרופות סבתא לפריצת דיסק: דרכים חדשות לריפוי

פריצת דיסק היא בעיה שכיחה בקרב קשישים. זה עלול להיגרם על ידי פציעה או מחלה ישנה. ישנם טיפולים שונים הזמינים למצב זה. חלקם יקרים מאוד ואף עשויים להיחשב כפריט יוקרה.

פריצת דיסק היא מצב בו הדיסק בולט החוצה מהחלק האחורי של עמוד השדרה. מצב זה יכול להיגרם מתאונה, ניתוח או מחלה.

הטיפול הפופולרי ביותר לפריצת דיסק הוא פיזיותרפיה. עם זאת, לרוב המטופלים אין גישה לטיפול כזה והם נאלצים לחיות עם הכאב.

ישנם סוגים שונים של פריצות בעמוד השדרה, עם סיבות שונות. הסיבה השכיחה ביותר היא מחלת דיסק ניוונית. זה יכול להיגרם מניוון של דיסקים עקב הזדקנות או פציעה (כגון תאונות דרכים, נפילות ופציעות ספורט). זה יכול להיגרם גם על ידי דחיסה של דיסק עקב תנועות דחיסה-הרפיה כמו עלייה במדרגות או התכופפות קדימה. פריצת דיסק יכולה גם לגרום לכאב כאשר היא נלחצת לתוך חוט השדרה ושורשי העצבים וגורמת לכאב סיאטיקה.

עיסוי, אקופרסורה וטיפולים משלימים ואלטרנטיביים אחרים כמו דיקור סיני יכולים כולם לעזור עם כאבי דיסק כתוצאה מבליטה או פריצת דיסק.

חקירת טיפולים אלטרנטיביים עשויה למנוע ממך להזדקק לניתוח ובמקביל גם לעזור לך להרגיש נינוח יותר וללא כאבים. נסה את התרופות הבאות אם יש לך פריצת דיסק:

אַקוּפּוּנקטוּרָה:

השיטה הסינית המסורתית הזו מבוססת על הרעיון שלכולם יש כוח אנרגיה המכונה צ’י (לעיתים מאויתים צ’י, אבל שניהם מבוטאים “צ’י”). הגוף שלך עשוי להגיב עם כאב וחולי כאשר הצ’י חסום או יוצא מאיזון. על ידי הצבת מחטים קטנות מאוד במקומות מסוימים לאורך המרידיאנים של הגוף שלך, רופאי דיקור מסורתיים מבקשים לפתוח את ערוצי הצ’י, הידועים גם כמרידיאנים.

הרופא כנראה יניח מספר מחטים, וישאיר אותן למשך 20 עד 40 דקות, בהתאם לאבחנה האישית שלך.

בנוסף, הוצע כי דיקור גורם לזרם הדם לשחרר אנדורפינים. אנדורפינים הם משככי הכאבים המובנים בגוף, בפשטות. כתוצאה מכך, הפרשות שלהם מפחיתות את אי הנוחות שאתה מרגיש.

בדומה לכך, תיאוריית בקרת השער עשויה לתרום ליכולת של הדיקור להפחית כאב. לפי רעיון זה, אותות כאב עוברים באיטיות מהמקום הפגוע לחוט השדרה ולאחר מכן למוח מכיוון שהעצבים יכולים לעבד רק כל כך הרבה מסרים בבת אחת. על מנת למנוע כאב, דיקור סיני אמור לייצר אותות מהירים יותר שדוחקים את אותות הכאב האיטיים יותר.

אקופרסורה:

באופן לא מפתיע, אקופרסורה ודיקור דומים מאוד. שני התרגולים עתיקי יומין אלה מעוררים נקודות מרידיאן מסוימות כדי ליצור מחדש זרימה בריאה של אנרגיה בכל הגוף. עם זאת, אקופרסורה משתמש רק באצבעות, בכפות הידיים ובמרפקים כדי להפעיל לחץ, לא בכל מכשיר אחר. כל הגילאים יכולים להפיק תועלת מאקופרסורה, אולם נשים בהריון ואנשים עם לחץ דם גבוה צריכים להימנע מכך מכיוון שכמה כתמי אקופרסורה עלולים לגרום להפלה.

לְעַסוֹת:

מפגשי עיסוי רגילים עשויים לספק הקלה מאי נוחות כרונית בגב התחתון. רקמות הגב שלך יעברו ליטוף, לישה וטיפול אחר במהלך עיסוי. תנועות אלו משפרות את זרימת הדם, מה שמספק לשרירים יותר חמצן וחומרי הזנה. דם נוסף גם מסיר חומרי פסולת שעלולים להצטבר עם הזמן.

למרות שלא הוכח מדעית שעיסוי מטפל בפריצת דיסק, הוא לרוב נטול סיכונים וללא השפעות שליליות. עם זאת, אם יש לך אוסטאופורוזיס, פקקת ורידים עמוקים, דלקות עור, פצעים פתוחים או דלקת פרקים באזור או קרוב אליו, ייתכן שעיסוי לא יהיה האפשרות הטובה ביותר עבורך.

איך להקל על גב תפוס?

גב צמוד היא בעיה נפוצה עבור אנשים שמבלים זמן רב בישיבה מול מחשב. זה מאופיין בכאבי גב תחתון, חוסר תחושה או עקצוץ. הדרך הטובה ביותר להקל על בעיה זו היא להימנע מישיבה ממושכת.

איך להקל על כאב של פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא מצב כואב שיכול להיות תוצאה של פציעה או כל מצב פיזי אחר. זו בעיה רצינית שצריך לטפל בה באופן מיידי.

הטיפול בבעיה זו משתנה מאדם לאדם. יש אנשים שיש להם את זה כמצב ממוצע ויש להם את זה כמצב חמור. ישנם טיפולים רבים זמינים לבעיה זו אך כולם דורשים ניתוח. ניתוח כשלעצמו אינו הפתרון הטוב ביותר שכן ישנן בעיות רבות נוספות שיכולות להשפיע על איכות החיים של המטופל ויכולת העבודה שלו. לכן, תמיד יש את נושא העלות כאשר מנסים למצוא את הטיפול המתאים למקרים כאלה.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן