דף הבית » בריאות גופנית תרופות ביתיות » תרופות סבתא לפטריה בנרתיק
תרופות סבתא לפטריה בנרתיק

תרופות סבתא לפטריה בנרתיק

אחת הדלקות הנרתיקיות הנפוצות ביותר היא זיהום שמרים. מצב זה נגרם על ידי צמיחת יתר של תאי השמרים התקינים בנרתיק. תאי שמרים אלה מתרבים במהירות, וגורמים להפרשה סמיכה ולבנה שמריחה כמו חלב רקוב או לחם.

ישנן דרכים רבות להתמודד עם מצב זה, אך אחת התרופות הפופולריות ביותר היא להשתמש בשילוב של סודה לשתייה ומי חמצן כדי לנקות את הנרתיק שלך.

אל לנו לחשוב על תרופות אלו כעל תרופות אלטרנטיביות לטיפול בפטרת נרתיק. במקום זאת, הן רק כמה דרכים מיושנות של סבתא לרפא את המצב הזה באופן טבעי ובטוח ללא תופעות לוואי.

כשמדובר בפטרת נרתיקית, רוב הנשים פונות לסבתות שלהן לייעוץ. הם אולי לא יודעים מה גורם לזה ואיך לרפא את זה, אבל הם סומכים על הניסיון של הסבתות שלהם.

הסיבה לכך היא שהתרופות בהן סבתא משתמשת הן לרוב טבעיות ואין להן תופעות לוואי. את התרופות ניתן למצוא במזווה המטבח או בגינה, מה שמקל על השימוש בהן.

להלן כמה מהתרופות הנפוצות שסבתא עשויה להמליץ עליהן:

– חומץ תפוחים

– דבש ומיץ לימון

– חומץ לבן עם מים

ריח רע מהנרתיק תרופות סבתא

הנרתיק הוא איבר ניקוי עצמי שנועד לעזור לנשים לשמור על בריאותן. יש לו מנגנון טבעי להסרת חיידקים, תאים מתים ורעלים אחרים על בסיס קבוע.

עם זאת, לפעמים הנרתיק נדבק בחיידקים או שמרים מה שמוביל לריח לא נעים מהנרתיק. זה יכול להיות מביך ולא נוח עבור נשים שחוות בעיה זו.

הנה כמה תרופות לריח רע מהנרתיק:

1) שטיפה אנטיבקטריאלית: לרוב מדובר בסבון או ג’ל רחצה המכילים מרכיב פעיל כמו בנזואיל פרוקסיד או טריקלוזן שהורג חיידקים ומונע מהם להתרבות. זה גם עוזר להיפטר מכל ריח לא נעים הנגרם על ידי זיהומים חיידקיים.

2) טיפול בקיטור: ניתן להשתמש במקלחת חמה כדי לשחרר אוויר כלוא באזור הנרתיק אשר

איך להיפטר מפטריה בנרתיק

זיהום בשמרים בנרתיק הוא מצב שכיח המשפיע על נשים ויכול להיגרם כתוצאה מגידול יתר של קנדידה אלביקנס, שהיא סוג של פטרייה.

קנדידה אלביקנס הוא סוג של שמרים המשגשגים בסביבה חומצית. כאשר יש יותר מדי מהם, הם עלולים לגרום לזיהומים בנרתיק ולבעיות בריאותיות אחרות. התסמינים השכיחים ביותר הם הפרשות לבנות, גירוד, תחושת צריבה בזמן מתן שתן וכאב בנרתיק.

הדרך הטובה ביותר להיפטר מזיהום זה היא באמצעות תרופות אנטי פטרייתיות כמו Diflucan ו-Monistat, או עם תרופות טבעיות כמו חומץ תפוחים או שום.

טיפול טבעי בקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים שיכולים לגדול במעיים ולגרום לבעיות עיכול. ישנם טיפולים טבעיים רבים לקנדידה, אך הם דורשים זמן ומאמץ כדי להיות יעילים.

קנדידה היא סוג של שמרים שיכולים לגדול במעיים ולגרום לבעיות עיכול. ישנם טיפולים טבעיים רבים לקנדידה, אך הם דורשים זמן ומאמץ כדי להיות יעילים.

יש אנשים שמצאו הצלחה בשימוש בפרוביוטיקה, שהם תוספים המכילים חיידקים מועילים במעיים. פרוביוטיקה עוזרת להחזיר את האיזון במעי על ידי סיוע במניעת או הפחתת חוסר איזון במעיים הנגרם על ידי צמיחת יתר של קנדידה.

דרכים טבעיות לפטריה בנרתיק

ישנן דרכים טבעיות רבות לטיפול בזיהומי שמרים בנרתיק. זה כולל נטילת פרוביוטיקה, שתיית מיץ חמוציות ושימוש בשמנים אתריים.

יש נשים שחוות אי נוחות כאשר יש להן זיהום בשמרים בנרתיק, וזו הסיבה שחשוב לזכור את הטיפולים הטבעיים הללו.

פטריה חוזרת בנרתיק

זיהומים פטרייתיים הם בעיה שכיחה אצל נשים אך לא קל לזהות אותם. לכן יש צורך שנשים יידעו לזהות את התסמינים ומה לעשות כאשר יש להן.

זיהומים פטרייתיים יכולים לגרום למגוון תסמינים, כולל גירוד בנרתיק, הפרשות, כאבים במהלך יחסי מין ודימום בין הווסת. הסימן השכיח ביותר לזיהום פטרייתי הוא הפרשה חריגה שמריחה כמו דגים או אמוניה.

גירוד בפות

גילוח בנרתיק הוא מנהג נפוץ עבור נשים רבות. זה נותן להם את התחושה הנקייה, החלקה ונטולת השיער. עם זאת, לא מומלץ לעשות זאת במהלך הווסת או כאשר את בהריון.

נשים רבות מתקשות לעתים קרובות להתמצא בנרתיק ונאלצות לבקש עזרה מבן זוגן. זה יכול להוביל לרגעים מביכים או אפילו לפציעה אם עושים זאת בצורה לא נכונה.

דלקת בנרתיק

דלקת נרתיקית היא נפיחות של הרקמות בנרתיק. זהו מצב שכיח המשפיע על נשים רבות. התסמינים יכולים לכלול כאב, גירוד, אדמומיות והפרשות.

דלקת בנרתיק יכולה להיגרם ממספר גורמים כולל וגינוזיס חיידקי, זיהום בשמרים, וירוס הרפס סימפלקס, או אפילו יחסי מין. ישנם גם כמה גורמי סיכון המגבירים את הסיכוי שלך ללקות בדלקת נרתיקית כמו הריון או מערכת חיסון מוחלשת.

הטיפול הנפוץ ביותר לדלקת בנרתיק הוא אנטיביוטיקה ועלייך לדבר עם הרופא שלך אם אתה חושב שאולי יש לך את זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן